GP Brna: Rossi až druhý (Masarykův okruh)

125 ccm: první Lorenzo, Pešek zadřel motor a upadl z 5. místa --- 250 ccm: Porto zvítězil kvůli nesrovnalostem komisařů, Smrž má další dva body --- MotoGP: nejrychlejším mužem královské kubatury dnes byl Gibernau, dále Rossi a Biaggi.
GP Brna: Rossi až druhý (Masarykův okruh)
Seznam kapitol
  1. Nedělní závody
  2. Páteční a sobotní kvalifikace, postavení na startu

125 ccm

Do závodu nejlépe odstartoval Andrea Dovizioso a po první zatáčce si vypracoval drobný náskok. Lukáš Pešek se propracoval až na vynikající páté místo, bohužel se mu však zadřel motor, stroj nezvládl a upadl. Postupem závodu se na čele závodu vystřídalo hned několik jezdců z osmičlenné vedoucí skupiny.

Souboj vrcholil až do poslední zatáčky a cílovou páskou jako první prolétl Lorenzo před Doviziosem a Locatellim.

Z naší čtveřice jezdců cílem projel akorát Vostránek na 27. místě a Janáková na poslední 28. příčce. Václava Bittmana dvě kola před cílem zradila technika, zadřel se mu motor a závod nedokončil.

Výsledky závodu třídy do 125 ccm

Pořadí Jezdec Motocykl Výsledný čas
1. Lorenzo Derbi 41´19.475
2. Dovizioso Honda ´+ 0.036
3. Locatelli Aprilia ´+ 0.146
4. F. Nieto Aprilia ´+ 0.186
5. Borsoi Aprilia ´+ 1.105
6. Jenkner Aprilia ´+ 1.197
7. Barbera Aprilia ´+ 1.579
8. Giansanti Aprilia ´+ 1.587
9. Corsi Honda ´+ 12.488
10. Simon Honda ´+ 12.523
     
27. Vostárek Honda ´+ 2´14.214
28. Janáková Honda ´+ 1 kolo

Průběžné pořadí MS

Pořadí Jezdec Počet bodů
1. Dovizioso 183
2. Locatelli 147
3. Barbera 138
4. Lorenzo 109
5. Stoner 104
   
21. Pešek 8

250 ccm

Sebastian Porto si udržel první místo i po startu, následován De Angelisem a De Punietem. Ital Bataini upadl v prvním kole a při vyhýbání se v trávě ocitl Vincent. Po dvou  kolech se na špici vytvořila pětičlená skupinka a ve vedení se střídali De Angelis a De Puniet. Další jezci, Porto, Pedrosa a Aoyama, sledovali tenhle boj ze zadních pozic.

V šestém kole se objevili dešťové kapky a jezdci zvedli ruku pro přerušení závodu a výrazně zpomalili své stroje. Jenže dle nových pravidel o přerušení závodu rozhoduje ředitel závodu a červené vlajky nebyly vyvěšeny.

Po dvanácti kolech si skupinka Porto, De Puniet, De Angelis a Pedrosa utvořila opět značný náskok. Mezi 14. a 16. kolem se do čela závodu propracoval Pedrosa a nasadil k rozhodujícímu trháku. Horké chvilky zažil jezdec Gintolini, jehož motocykl po pádu vzňal. Alex De Angelis upadl tři kola před cílem z druhé příčky.

Nesrovnalost mezi traťovými komisaři a jezdci opět promíchalo pořadím jezdců, když vedoucí Pedrosa zvedl ruku a zpomalil. Komisaři ale závod zase nezastavili a na špici se tak objevil Porto a dojel si pro vítězství. Náš Jakub Smrž si za 14. místo dojel pro dva mistrovské body a Radomil Rous dokončil na 18. místě.

Výsledky závodu třídy do 250 ccm

Pořadí Jezdec Motocykl Výsledný čas
1. Porto Aprilia 42´03.061
2. De Puniet Aprilia ´+ 4.309
3. Pedrosa Honda ´+ 10.919
4. West Aprilia ´+ 13.792
5. Elias Honda ´+ 14.132
6. Rolfo Honda ´+ 21.170
7. Aoyama Honda ´+ 22.040
8. Davies Aprilia ´+ 33.426
9. Poggiali Aprilia ´+ 48.326
10. Faubel Aprilia ´+ 1´03.461
     
14. Smrž Honda ´+ 1´10.960

Průběžné pořadí MS

Pořadí Jezdec Počet bodů
1. Pedrosa 192
2. De Puniet 166
3. Porto 153
4. Elias 97
5. F. Nieto 94
   
21. Smrž 10

MotoGP

Jeden z nejlepších startů předvedl Max Biaggi, když se z osmého místa dostal až na třetí. Cílem prvního kola projeli jezdci v tomto pořadí: Gibernau, Barros, Biaggi, Rossi, Edwards, Hayden, Capirossi a Checa.

Během cílové rovinky a zatáčky přišel Barros o svou pozici, když ho předjeli Biaggi i Rossi. První Gibernau mírně poodjel a vypracoval si sekundový náskok. Za ním sváděli bitvu zmámí rivalové Biaggi a Rossi. Úřadující šampión se v sedmém kole dostal na druhé místo. V čele se sjela pětičlenná skupinka: Gibernau, Rossi, Biaggi, Barros, Hayden.

Ve vedoucí skupince se o dvě příčky polepšil Barros a usadil se na chvíli na druhé pozici. Hned v dalším kole mu to ale Rossi vrátil a pořadí po 14. kolech bylo následující: Gibernau, Rossi, Barros, Biaggi, Hayden. V patnáctém kole padá z třetího místa Barros a vedoucí dvojice se mírně utrhla od Biaggiho.

Krásná bitva o první místo, kdy si Rossi a Gibernau třikrát prohodili pozice, zapříčinila fakt, že se vedoucí čtyřlístek opět sjel dohromady. Čtyři kola před cílem se pokusil Biaggi o útok na druhé místo, ale byl příliš dlouhý na brzdy a Rossi mu to hned vrátil. Ve stejné zatáčce ale upadl po jezdecké chybě ze čtvrtého místa Nicky Hyaden a podle gest byl sám na sebe hodně rozzlobený.

V posledních dvou kolech se v první trojici nic nestalo, boj probíhal až o čtvrté místo, z něhož úspěšněji vyšel Tamada. Na stupních vítězů se ukázal první Gibernau, dále Rossi a bronzový byl Biaggi.

Výsledky závodu třídy MotoGP

Pořadí Jezdec Motocykl Výsledný čas
1. Gibernau Honda 44´03.480
2. Rossi Yamaha ´+ 3.514
3. Biaggi Honda ´+ 4.330
4. Tamada Honda ´+ 16.257
5. Capirossi Ducati ´+ 17.930
6. Checa Yamaha ´+ 21.181
7. Edwards Honda ´+ 22.471
8. Abe Yamaha ´+ 31.079
9. Melandri Yamaha ´+ 31.158
10. Roberts Suzuki ´+ 31.625

Průběžné pořadí MS

Pořadí Jezdec Počet bodů
1. Rossi 184
2. Gibernau 167
3. Biaggi 158
4. Edwards 104
5. Barros 86

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nedělní závody
  2. Páteční a sobotní kvalifikace, postavení na startu
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků