GP Brazílie: první Tamada, Rossi nedokončil

V kategorii 125 ccm se o vítězi rozhodlo až v posledním kole, první dojel Héctor Barbera, celkově vede stále Dovizioso. V 250 ccm se o vítězi rozhodlo hned na začátku, vyhrál Poggiali, celkově je první Pedrosa. V Moto GP nedojel Rossi, ale zatím stále vede.
GP Brazílie: první Tamada, Rossi nedokončil

125 ccm

Kvalifikace: Nejlepším jezdem nejnižší kubatury byl Španěl Héctor Barbera, který při kvalifikaci zajel v čase 1´57.323 rekord okruhu a do závodu odstartoval z Pole Position. Druhé místo patřilo italskému
jezdci Andrea Doviziosovi, který zaostal za Barberou o 0,360 s. Třetí odstaroval do závodu Jorge Lorenzo. Další místa na startu: 4. Pasini, 5. Stoner, 6. Locatelli, 7. Giansanti, 8. Nieto, 9. Ballerini,
10. Ui. Náš Lukáš Pešek odstartoval ze 17. místa a Markéta Janáková z 31. místa.

Závod: Raketový start měl Casey Stoner, když se z pátého místa na startu ujal vedení. Ve třetím kole jej ve vedení vystřídal Lorenzo, ale dravý Barbera, který se po startu propadl až na osmou příčku, se
svojí někdy až riskantní jízdou dostal do čela závodu. Ve 12. kole upadl Lorenzo a o vedoucí příčku se přetahovali Stoner, Dovizioso a Barbera. O pořadí v závodu se rozhodlo až v posledním kole, kdy se nakonec z prvenství radoval Stoner. Další na stupních vítězů byl Barbera a třetí Dovizioso. Lukáš Pešek si dojel z 15. místa pro jeden bod a Markéta Janáková závod nedokončila.

Výsledek závodu

Jezdec Motocykl Výsledný čas
1. Héctor Barbera

Aprilia

41´41.459
2. Casey Stoner

KTM

´+ 0.096
3. Andrea Dovizioso

Honda

´+ 0.202
4. Roberto Locatelli

Aprilia

´+ 0.359
5. Mirko Giansanti

Aprilia

´+ 0.737
6. Marco Simoncelli

Aprilia

´+ 7.614
7. Pablo Nieto

Aprilia

´+ 7.769
8. Mika Kallio

KTM

´+ 12.725
9. Alvaro Bautista

Aprilia

´+ 13.950
10. Mattia Pasini

Aprilia

´+ 19.938
   
15. Lukáš Pešek

Honda

´+ 30.697

Celkové pořadí

Jezdec Počet bodů
1. Andrea Dovizioso 125
2. Héctor Barbera 109
3. Roberto Locatelli 106
4. Casey Stoner 104
5. Pablo Nieto 72
 
21. Lukáš Pešek 4

250 ccm

Kvalifikace: O další překonání traťového rekordu se postaral ve své třídě Argentinec Sebastian Porto a s časem 1´52.503 si vybojoval Pole Positon. Z první řady dále odstartoval Elias a De Puniet. Další místa na startu: 4. Poggiali, 5. De Angelis, 6. Pedrosa, 7. Guintoli, 8. Battaini, 9. Rolfo, 10. Fr. Nieto. Jakub Smrž se v sobotní kvalifikaci nezlepšil a páteční čas mu stačil na 17. místo na startu.

Závod: Start se vůbec nepodařil Portovi, který se z prvního místa propadl až do druhé desítky. O pořadí na stupních vítězů se ve 250 ccm rozhodlo prakticky již ve 4. kole. Poggiali předjel Pedrosu a po bezchybné jízdě si dojel pro první místo. Druhý byl Pedrosa, třetí Elias. Smůla se nalepila na Porta, který díky technickým problémům musel z 5. místa ze závodů odstoupit. Jakub Smrž bohužel spadl v posledním kole a závod tak nedokončil.

Výsledky závodu

Jezdec Motocykl Výsledný čas
1. Manuel Poggiali

Aprilia

41´56.561
2. Daniel Pedrosa

Honda

´+ 0.076
3. Antonio Elías

Honda

´+ 3.792
4. Alex De Angelis

Aprilia

´+ 4.678
5. Fonsi Nieto

Aprilia

´+ 20.393
6. Hiroshi Aoyama

Honda

´+ 20.576
7. Roberto Rolfo

Honda

´+ 30.399
8. Randy de Puniet

Aprilia

´+ 34.742
9. Alex Debon

Honda

´+ 36.021
10. Franco Battaini

Aprilia

´+ 36.476
   
Jakub Smrž

Honda

neklas.

Celkové pořadí

Jezdec Počet bodů
1. Daniel Pedrosa 130
2. Randy de Puniet 119
3. Sebastian Porto 88
4. Antonio Elías 86
5. Fonsi Nieto 75

Moto GP

Kvalifikace: Letošnímu dominantnímu postavení Yamahy a Hondy se postavila motocyklová značka Suzuki. Kenny Roberts jr. si v čase 1´52.418 (nový rekord okruhu) vybojoval Pole Position; letos je to poprvé, co Suzuki vyrazila do závodu z prvního místa. Jako druhý odstartoval italský jezdec Max Biaggi, který dojel se ztrátou 0,154 s na Robertse. Jako poslední v první řadě stál další Američan Nicky Hayden. Další místa na startovním roštu: 4. Gibernau, 5. Barros, 6. Capirossi, 7. Tamada, 8. Rossi, 9. Nakano a 10. Bayliss.

Závod: Skvěle odstartoval Max Biaggi, ale v první zatáčce se do čela z Pole Position vmáčkl Kenny Roberts. Dobrý start měl i Rossi, který se po prvních zatáčkách dostal na 5. místo. V druhém kole předjel Rossiho jeho letošní soupeř Gibernau, ale po chvilce chybuje, padá a závod pro něj končí.

Do čela se propracoval Biaggi, protože Robertsova Suzuki tempu závodu nestačí, následován Haydnem, Rossim a Tamadou. První drobná Rossiho chyba byla hned potrestána Tamadou a japonský jezdec se následně dostává až na druhé místo, kdy bravurně předjíždí Haydena. Další zvratem závodu byla Rossiho druhá chyba, po které uřadující šampion spadl a závod také nedokončil!

O vítězi se rozhodlo už čtyři kola před cílem, Makoto Tamada předjel týmového kolegu Maxe Biaggiho a dojel si pro letošní první vítěztví. Druhý dojel Biaggi a na nejnižší stupeň vítězů vystoupil Hayden.

Výsledky závodu

Jezdec Motocykl Výsledný čas
1. Makoto Tamada

Honda

44´21.976
2. Max Biaggi

Honda

´+ 2.019
3. Nicky Hayden

Honda

´+ 5.764
4. Loris Capirossi

Ducati

´+ 11.145
5. Alex Barros

Honda

´+ 12.951
6. Colin Edwards

Honda

´+ 13.904
7. Kenny Roberts

Suzuki

´+ 23.493
8. Norick Abe

Yamaha

´+ 27.498
9. Shinya Nakano

Kawasaki

´+ 27.802
10. Carlos Checa

Yamaha

´+ 36.808

Celkové pořadí

Jezdec Počet bodů
1. Valentino Rossi 126
2. Sete Gibernau 126
3. Max Biaggi 113
4. Colin Edwards 64
5. Carlos Checa 62
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků