GP Brazílie: Poslední závod sezóny vyhrál Montoya

V posledním závodě letošní sezóny, kdy už bylo dlouho jasné, že mistrem světa je Michael Schumacher a Pohár konstruktérů získá Ferrari, vyhrál Juan Pablo Montoya. Druhý dojel Fin Räikkönen a bronzový byl domácí jezdec Rubens Barrichello.
GP Brazílie: Poslední závod sezóny vyhrál Montoya
Seznam kapitol
  1. GP Brazílie a konečné výsledky sezóny 2004
  2. Výsledky kvalifikace
  3. Čtyři měřené tréninky

Nad okruhem Interlagos byly těžké mraky a před startem lehce pršelo, proto někteří jezdci zvolili přechodné pneumatiky. Dobrý start předvedl z třetího místa Räikkönen, když se po pár zatáčkách protáhl na první příčku před Barrichella. V prvním kole došlo k několika změnám pozic, pro přehled pořadí po průjezdu cílem 1. kola: Räikkönen, Bari, Butto, Montoya, Zonta, Sato.

V druhém kole to přehnal Michael Schumacher se svou stíhací jízdou , udělal hodiny a zase se propadl na chvost jezdeckého pole. V dalším kole odstavil vůz kvůli technické poruše Jenson Button. Do čela se opět vrátil Barrichello, když na konci cílové rovinky předjel Räikkönena.

Hned od pátého kola nastaly první přestávky v boxech a přezouvalo se na suché pneumatiky. Díky riskantní taktice měly monoposty Renault suché pneumatiky hned od začátku a to se projevilo, když po devátém kole na čele objevil Alonso a vypracoval si náskok několika sekund. Další pořadí: Montoya, Räikkönen, R. Schumacher, Sato, Barrichello, Villeneuve, Coulthard a devátý byl M. Schumacher.

V 18. kole z prvního místa zajel poprvé k mechanikům Fernando Alonso a vrátil se na šestém místě za Barrichellem. Na začátku 24. kola se na konci cílové rovinky se srazily oba vozy Jaguar, hůře to odnesl Webber, protože si najel na uražený spoiler a auto se stalo neovladatelným. Jeho kolega Klien ale také neměl vůz v pořádku a musel zajet do boxů pro dotankování a výměnu celého předního přítlačného křídla.

V 28. kole začali druhé zastávky v boxech. K mechanikům zamířila celá elita jezdeckého pole kromě Alonsa, který jede spolu s Villeneuvem jen na dvě zastávky.Pořadí po 33. kole: Montya, Räikkönen, Alonso, R. Schumacher, Barrichello, Sato, Fisichella, M. Schumacher.

Dvaadvacet kol před cílem zamířil Montoya z prvního místa k mechanikům a na trati v čele kroužil velmi rychlá kola Räikkönen. Fin se sice udržel na trati o 5 kol déle, ale po svém pitstopu se vrátil těsně za Montoyou. Zajímavý souboj probíhal o čtvrté místo, kde se o tuto pozici bojovala hned čtveřice jezdců.

Celou závěrečnou čtvrtinu se na trati nic podstatného nedělo, pozice si prohodili Sato a Ralf Schumacher. GP Brazílie vyhrál Juan Pablo Montoya, na stupních vítězů jej doplnil Räikkönen a Barrichello.

Výsledky GP Brazílie

  Jezdec Stáj Pneu Výsledný čas Body
1. Montoya Williams Mich 1:28´01.451 10
2. Räikkönen McLaren Mich ´+ 1.000 8
3. Barrichello Ferrari Bridge ´+ 24.099 6
4. Alonso Renault Mich ´+ 48.908 5
5. R. Schumacher Williams Mich ´+ 49.740 4
6. Sato BAR Mich ´+ 50.248 3
7. M. Schumacher Ferrari Bridge ´+ 50.626 2
8. Massa Sauber Bridge ´+ 1´02.000 1
9. Fisichella Sauber Bridge ´+ 1´03.000  
10. Villeneuve Renault Mich ´+ 1 kolo  
11. Coulthard McLaren Mich ´+ 1 kolo  
12. Trulli Toyota Mich ´+ 1 kolo  
13. Zonta Toyota Mich ´+ 1 kolo  
14. Klien Jaguar Mich ´+ 2 kola  
15. Glock Jordan Bridge ´+ 2 kola  
16. Baumgartner Minardi Bridge ´+ 4 kola  
17. Bruni Minardi Bridge ´+ 4 kola  
Nekl. Webber Jaguar Mich    
Nekl. Heidfeld Jordan Bridge    
Nekl. Button BAR Mich    

Konečný stav MS po sezóně 2004

  Jezdec Počet bodů
1. M. Schumacher 148
2. Barrichello 114
3. Button 85
4. Alonso 59
5. Montoya 58
6. Trulli 46
7. Räikkönen 45
8. Sato 34
9. Coulthard 24
9. R. Schumacher 24
11. Fisichella 22
12. Massa 12
13. Webber 7
14. Pizzonia 6
14. Panis 6
16. Klien 3
16. Da Matta 3
16. Heidfeld 3
19. Glock 2
20. Baugartner 1
- Villeneuve  
- Zonta  
- Pantano  
- Bruni  

Celkové výsledky v boji o Pohár konstruktérů

  Pohár konstruktérů Počet bodů
1. Ferrari 262
2. BAR 119
3. Renault 105
4. Williams 88
5. McLaren 69
6. Sauber 34
7. Jaguar 10
8. Toyota 9
9. Jordan 5
10. Minardi 1

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. GP Brazílie a konečné výsledky sezóny 2004
  2. Výsledky kvalifikace
  3. Čtyři měřené tréninky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků