GP Brazílie: double pro McLaren, titul pro Alonsa

Fernando Alonso se díky třetímu místu stal nejmladším mistrem světa v dějinách formule 1, Montoya po roce obhájil své prvenství na okruhu Interlagos, McLaren získal double po pěti letech a posunul se do čela v boji o Pohár konstruktérů. - Výsledky všech měřených tréninků. - Informace o okruhu Interlagos. -
GP Brazílie: double pro McLaren, titul pro Alonsa
Seznam kapitol
  1. GP Brazílie a průběžné pořadí v MS
  2. Výsledky kvalifikace a postavení na startu
  3. Výsledky všech měřených tréninků
  4. Představení okruhu Interlagos a krátké zprávy ze zákulisí

GP Brazílie

Dva závody před koncem se může rozhodnout o mistru světa, Alonso má přes Räikkönenem náskok 25 bodů, takže pokud si chce Fin udržet alespoň teoretickou naději na titul, musí získat o 6 bobů více než ambiciózní Španěl Alonso. Hra nervů se ukázala již v kvalifikaci, kdy Alonso zajel lepší čas než do té doby vedoucí Montoya a všichni čekali, jak odpoví Räikkönen. "Ice man" však chyboval hned v první zatáčce, kdy se od jeho levé přední pneumatiky zakouřilo a nabrané manko Räikkönen již nesmazal. Do GP Brazílie vybojoval Pole Position Fernando Alonso, další pořadí na startu je: Montoya, Fisichella, Button, Räikkönen, Klien, M. Schumacher, Massa. Jarno Trulli měnil motor, proto se z 8. místa na startu posunul až na osmnácté.

Před začátkem závodu bylo nad okruhem Interlagos oblačno, teplota trati dosahovala +22 C, vzduch měl +24 C. Jacques Villeneuve a Tiago Montairo startovali z boxové uličky. Hned po startu se propadl Christian Klien a Jenson Button. Během prvního kola ztratil dvě místa i Fisichella, když se před něj dostal Räikkönen a po divokém předjížděcím manévru i M. Schumacher. Těsně po startu došlo ke kolizi mezi Pizzoniou a Coulthardem, oba skončili mimo trať a na okruhu se objevil Safety Car.

Po restartu se před M. Schumachera na čtvrtou pozici vrátil Fisichalla a o pár zatáček dál předjel Montoya vedoucího Alonsa. Montoya okamžitě nasadil vysoké tempo, na které dvojice Alonso - Räikkönen nestačilo. Pořadí na bodovaných pozicích po 6 odjetých kolech: Montoya, Alonso, Räikkönen, Fisichella, M. Schumacher, Button, Klien a Barrichello. Ze závodu vypadl Coulthard, Pizzonia a Webber.

Montoya na čele každým kolem zrychloval a lámal jeden traťový rekord za druhým. Na špici se situace mírně uklidnila, nejmenší rozestup panoval mezi sedmým Klienem a osmým Barrichellem, kterého dopředu hnalo domácí publikum. Situace na trati po 12 kolech s rozdíly mezi jednotlivými jezdci na špici závodu: Montoya - 4,0 s - Alonso - 2,1 s - Räikkönen - 2,2 s - Fisichella - 3,6 s - M. Schumacher.

V šestnáctém kole zajel Alonso nejrychlejší kolo okruhu, jako první stlačil čas pod 1min 13 s. O kolo později zajel pro palivo domácí jezdec, Filipe Massa, a na trať se vrátil na 16. místě. Mezi první pěticí jezdců narostly jednotlivé rozdíly na 3-5 s a změny pořadí se zřejmě dočkáme až po prvních zastávkách v boxech. Pro palivo si v 21. kole zajel Alonso a vrátil se na šestém místě. Na čele se tak usadila dvojice "Stříbrných šípů" a Räikkönen začal svádět souboj na dálku s Alonsem.

První změnu pořadí zařídil Michael Schumacher, když se se svým Ferrari po výjezdu z boxů udržel před Fisichellou. Vedoucí Montoya se po návratu od mechaniků zařadil za Räikkönena na druhé místo. Po Räikkönenově zastávce v boxech bylo pořadí na bodovaných místech v 33. kole následující: Montoya, Räikkönen, Alonso, M. Schumacher, Fisichella, Sato (bez zastávky), Button a Barrichello.

Mark Webber se zhruba po 25 odjetých kolech vrátil na trať a sbíral pro Williams důležitá data z okruhu Interlagos. Vše to také souvisí s pořadím pro kvalifikaci v příštím závodu, protože pokud by někdo vypadl, Webber by se automaticky posunul před něj a startoval by do kvalifikace později. Tyto slova hned potvrdil Doornbos, který musel zamířit do boxů, protože se z motoru jeho Minardi vyvalil bílý dým.

V celkem nudné střední pasáži závodu byl nejmenší rozdíl mezi budoucími stájovými kolegy, Buttonem na šestém a Barrichellem na sedmém místě. Ve 43. kole se Barrichello před mladšího britského pilota dostal a posunul se na 6. místo. Drobné zaváhání předvedl i Fernando Alonso, když lehce probrzdil jednu ze zatáček, ale mimo trať se nedostal. Alonso na třetím místě nemusel nikam spěchat, i kdyby Räikkönen vyhrál, Alonsovi by bronzová příčka zajistila titul mistra světa. Oba jezdci celkem bez problémů absolvovali druhé dotankování paliva. Na konci 58. kola zajel jako poslední pro palivo Räikkönen a vrátil se těsně za vedoucího Montoyu. Pořadí po 60 odjetých kolech: Montoya, Räikkönen, Alonso, M. Schumacher, Fisichella, Barrichello, Button a R. Schumacher.

Letos poprvé nespatří cílový šachovnicový prapor nováček formule 1, jezdec Tiago Montairo, zradila ho technika jeho monopostu. O tom, jak jsou McLareny rychlé, svědčil i fakt, že sedmý Jenson Button ztrácel na vedoucího Montoyu více než jedno kolo. Konec závodu, kde se vše podstatné událo v prvních pěti kolech a během první zastávky v boxech, proběhl bez komplikací a přinesl důležité následující informace: Fernando Alonso se díky třetímu místu stal nejmladším mistrem světa v dějinách formule 1, Montoya po roce obhájil své prvenství na okruhu Interlagos, McLaren získal double po pěti letech a posunul se do čela v boji o Pohár konstruktérů.

Výsledky GP Brazílie

  Jezdec Tým Pneu Čas Body
1. J.P.Montoya McLaren M 1h:29:20.57 10
2. K.Räikkönen McLaren M + 2.527 8
3. F.Alonso Renault M + 24.840 6
4. M.Schumacher Ferrari B + 35.668 5
5. G.Fisichella Renault M + 40.218 4
6. R.Barrichello Ferrari B + 1:09.173 3
7. J.Button BAR M + 1 kolo 2
8. R.Schumacher Toyota M + 1 kolo 1
9. C.Klien Red Bull M + 1 kolo  
10. T.Sato BAR M + 1 kolo  
11. F.Massa Sauber M + 1 kolo  
12. J.Villeneuve Sauber M + 1 kolo  
13. J.Trulli Toyota M + 1 kolo  
14. C.Albers Minardi B + 2 kola  
15. N.Karthikeyan Jordan B + 3 kola  
Nekl. T.Monteiro Jordan B 56.kolo  
Nekl. M.Webber Williams M 45.kolo  
Nekl. R.Doornbos Minardi B 35.kolo  
Nekl. A.Pizzonia Williams M 1.kolo  
Nekl. D.Coulthard Red Bull M 1.kolo  

Pořadí jezdců v MS

  Jezdec Body
1. Alonso 117
2. Räikkönen 94
3. M. Schumacher 60
3. Montoya 60
5. Fisichella 45
6. Trulli 43
7. R. Schumacher 38
7. Barrichello 38

Pohár konstruktérů

Stáj Body
McLaren 164
Renault 162
Ferrari 98
Toyota 81
Williams 59

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. GP Brazílie a průběžné pořadí v MS
  2. Výsledky kvalifikace a postavení na startu
  3. Výsledky všech měřených tréninků
  4. Představení okruhu Interlagos a krátké zprávy ze zákulisí
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků