GP Belgie: vítězí Räikkönen, Montoya chybuje pár kol před cílem

Druhé místo získal Alonso a bronzová příčka připadla Buttonovi. - Kompletní výsledky všech měřených tréninků a kvalifikace. - Představení okruhu ve Spa-Francorchamps - Pizzonia pojede i v Belgii. - Davidson je horkým kandidátem pro Midland (Jordan) - Michelin ve formuli 1 možná skončí v roce 2006.
GP Belgie: vítězí Räikkönen,  Montoya chybuje pár kol před cílem
Seznam kapitol
  1. GP Belgie a pořadí v MS
  2. Výsledky kvalifikace a postavení na startu
  3. Výsledky všech měřených tréninků
  4. Informace o okruhu a důležité předzávodní zprávy

GP Belgie

V pátek během tréninků dost pršelo, druhý trénink se v podstatě ani nejel. V prvním a třetím měřeném tréninků byl nejrychlejší Kimi Räikkönen, ve čtvrtém triumfoval Alonso. V sobotu po obědě si vyjel Pole Position, podobně jako před týdnem v Monze, Juan Pablo Montoya. V první řadě jej doplní jeho týmový kolega, Kimi Räikkönen. Třetí čas v kvalifikaci zajel Ital Fisichella, ale kvůli výměně motoru byl posunut o deset míst dozadu. Druhá řada připadla Trullimu a Alonsovi, dále na startovním roštu stojí bratři Schumacherovi.

Před GP Belgie panovalo nad tratí oblačno, velmi vlhko a celý okruh byl mokrý. Teplota vzduchu a trati se pohybovala okolo + 18C. Zajímavostí byl fakt, že závod je vyhlášen jako mokrý, tudíž jezdci mohou během zastávek v boxech měnit pneumatiky. Po startu se první 4 místa nezměnili, pouze Ralf Schumacher se začal propadat startovním polem. Trať byla dost mokrá, jezdci rozprašovali velké množství vody a často ti vzadu nic neviděli. Pořadí po dvou kolech: Montoya, Räikkönen, Trulli, Alonso, M. Schumacher, Sato, Button, R. Schumacher.

Na špici se celkem suverénně utrhla dvojice jezdců stáje McLaren, po třech kolech ztrácel čtvrtý Alonso na vedoucího Montoyu přes 7 s. Nejzajímavější situace panovala v soubojích o sedmé až dvanácté místo, kde byly rozestupy menší než 1 s. Na začátku šestého kola se Fisichella protáhl na desáté místo před Coultharda.

Za další dvě kola předjel Ralf Schumacher Jensona Buttona a k osmému Buttonovi se ze zadu hodně přiblížil i Fisichella. Stav na trati po devíti kolech s rozestupy mezi jezdci: Montoya - 0,6 s - Räikkönen - 5,0 s - Trulli - 7,1 s - Alonso - 1,3 s - M. Schumacher - 6,5 s - Sato. V součtu šestý Sato ztrácel na špici více než 20 s.

V desátém kole dostal v zatáčce Eau Rouge smyk Giancarlo Fisichella a totálně zdemoloval svůj monopost. Z trosek vozu naštěstí vystoupil nezraněn, ale na trať vyjel Safety Car. Tohoto okamžiku využila většina jezdců k doplnění paliva a výměně pneumatik. Při záběrech výměny obutí bylo vidět, že monoposty dostávají přechodné pneumatiky. Pořadí po výměnách pneumatik a dotankování a při jízdě za Safety Carem: Montoya, Villeneuve (bez zastávky), R. Schumacher, Räikkönen, Alonso, Trulli, Massa, Barrichello, Monteiro.

Po restartu na začátku 13. kola na konci cílové rovinky neubrzdil Takuma Sato svůj monopost a narazil zezadu do Michaela Schumachera. Sato ztratil přední přítlačné křídlo a urazil Schumacherovi jedno zadní kolo. Oba jezdci vystoupili z kokpitů a Michael Schumacher si to okamžitě šel za Satem vyříkat. Na špici závodu se kroužil Montoya, druhý byl Ralf Schumacher a Räikkönen celkem snadno dostal před třetího Villeneuva. Alonso jezdil za Villeneuvem na pátém místě.

Ralf Schumacher se během tří kol dotáhl na vedoucího Montoyu a na osychající trati zajížděl zhruba o sekundu lepší časy na jednotlivá kola. V 18. kole David Coulthard odstavil svůj vůz Red Bull na konci cílové rovinky, kouř za zadní části vozu poukazoval na poruchu motoru. Ze čtvrtého místa odjel pro palivo Jacques Villeneuve a na trať se vrátil na osmém místě. Stav na trati přesně v polovině závodu: Montoya - 1 s - Ralf Schumacher - 6,1 s - Räikkönen - 9,0 s - Alonso - 15,5 s - Massa a dále Barrichello, Webber, Villeneuve, Button, Monteiro.

Dvacet kol před cílem se po krásném předjížděcím manévru na poslední bodované místo dostal Jenson Button, když předjel Villeneuva. Na konci stejného kola zajel do boxů z druhého místa Ralf Schumacher a Toyota mu nasadila suché pneumatiky. Tento tah stáji Toyota absolutně nevyšel, protože Ralf Schumacher vyletěl z trati, ztratil další pozice a na konci kola si zajel zpět do boxů pro přechodné obutí. Po celé této rošádě se propadl Ralf z druhého místa až na čtrnácté. Že trať není na suché pneumatiky potvrdil i Doornbos, který se také podíval na stav trávníku v okolí trati.

Villeneuve se propadal startovním polem dozadu, protože po Buttonovi jej předjel i Monteiro, Pizzonia a celkem kaskadérským kouskem se před Villeneuva dostal i Karthikeyan, i když si cestu lehce zkrátil přes trávu. Massa dostal při tankování pneumatiky na suchou trať a opakovala se situace jako u Ralfa Schumachera. Massa se ocitl mimo trať, po dvou kolech si opět jel pro přechodné obutí a celkem ztratil 10 míst. Na čele začal Kimi Räikkönen zajíždět nejrychlejší kola závodu a stáhl náskok vedoucího Montoyi na necelou sekundu. Montoya zajel pro palivo o dvě kola dříve než Räikkönen a Kimi se díky lehčímu vozu posunul po své zastávce v boxech do čela GP Belgie.

Jarno Trulli ukončil závod devět kol před cílem v bezpečnostní bariéře mimo trať. Rubens Barrichello měl zřejmě nějaké problémy, protože během dvou kol jej předjel Jenson Button, který ztrácel přes 6 s. Zajímavé okamžiky pro diváky začaly 5 kol před cílem, kdy řada jezdců zamířila pro suché pneumatiky. Velkou smůlu měl opět Juan Pablo Montoya, když jej tři kola před cílem zezadu postrčil rychlejší, ale o kolo zpět, Antonia Pizzoniu, oba se dostali do kontaktu a mimo trať. Montoya tak přišel o 8 bodů, McLaren o 8 bodů v boji o Pohár konstruktérů a Kimi kvůli této situaci stáhl náskok Fernanda Alonsa o pouhé 2 body, místo čtyř. Na stupně vítězů se tak dostal Jenson Button a na body se posunul Monteiro s Jordanem.

Pro vítězství v GP Belgie si dojel Kimi Räikkönen, druhé místo získal jeho největší konkurent Fernando Alonso a bronzová příčka připadla Jensonu Buttonovi.

Výsledky GP Belgie

  Jezdec Tým Pneu Čas Body
1. K.Räikkönen McLaren M 1h30.01.295 10
2. F.Alonso Renault M + 28.394 8
3. J.Button BAR M + 32.077 6
4. M.Webber Williams M + 1:09.167 5
5. R.Barrichello Ferrari B + 1:18.136 4
6. J.Villeneuve Sauber M + 1:27.435 3
7. R.Schumacher Toyota M + 1:27.574 2
8. T.Monteiro Jordan B + 1 kolo 1
9. C.Klien Red Bull M + 1 kolo  
10. F.Massa Sauber M + 1 kolo  
11. N.Karthikeyan Jordan B + 1 kolo  
12. C.Albers Minardi B + 2 kola  
13. R.Doornbos Minardi B + 3 kola  
14. J.P.Montoya McLaren M + 3 kola  
15. A.Pizzonia Williams M + 4 kola  
Nekl. J.Trulli Toyota M kolo 35  
Nekl. D.Coulthard Red Bull M kolo 19  
Nekl. M.Schumacher Ferrari B kolo 14  
Nekl. T.Sato BAR M kolo 14  
Nekl. G.Fisichella Renault M kolo 11  

Pořadí v MS

  Jezdec Body
1. Alonso 111
2. Räikkönen 86
3. M. Schumacher 55
4. Montoya 50
5. Trulli 43
6. Fisichella 41
7. R. Schumacher 37

Pohár konstruktérů

Stáj Body
Renault 152
McLaren 146
Ferrari 90
Toyota 80
Williams 59

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. GP Belgie a pořadí v MS
  2. Výsledky kvalifikace a postavení na startu
  3. Výsledky všech měřených tréninků
  4. Informace o okruhu a důležité předzávodní zprávy

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků