GP Belgie: nejzajímavější závod sezóny vyhrál Kimi Räikkönen

V nejdramatičtějším závodu sezóny vyhrál Fin Räikkönen s McLarenem. M. Schumacher doje druhý a to mu stačilo, aby se stal po sedmé mistrem světa. O pořadí rozhodly defekty zadních pneumatik, do cíle dojelo pouze devět jezdců.
GP Belgie: nejzajímavější závod sezóny vyhrál Kimi Räikkönen
Seznam kapitol
  1. Závod, výsledková tabulka a pořadí jezdců v MS
  2. Páteční tréninky, sobotní kvalifikace a postavení na startu

Start a kolize

Hned po startu si Pole Position udržel Jarno Trulli, ale přes Michaela Schumachera se protlačil Alonso i Coulthard. O přední křídlo v první zatáčce přišel Webber a v následující zatáčce se srazil se Satem. Do vozu stojícího na trati narazil Massa a do kolize se dostal i Bruni a Pantano. Kvůli zablokované trati byly vyvěšeny žluté vlajky a na trať vyjel Safety Car. Pořadí jezdců během tří kol za Safety Car: Trulli, Alonso, Coulthard, M. Schumacher, Räikkönen, Montoya, Fisichella, Pizzonia.

Barrichello a Massa využili možnosti a vydali se do boxů, kde se u obou vyměňovalo celé zadní přítlačné křídlo. Po opětovném startu si polepšil Button, když předjel Zontu a Kimi Räikkönen předjel M. Schumachera. Úřadující mistr světa se propadl o další místo, když se před něj dostal i Montoya. Zezadu se vpřed posouval Barrichello.

Dvojité hodiny Alonsa a defekt u Coultharda

V devátém kole začali první zastávky v boxech, z předních míst zamířil k technikům jako první Trulli. V jedenáctém kole předvedl hodiny vedoucí Alonso a předjel ho Kimi Räikkönen. V následné zatáčce ale Fernando Alonso opět vyletěl z trati a závod pro něj skončil. Další problém se vyskytl u McLarenu Davida Coultharda, když mu zhruba v polovině okruhu praskla zadní pneumatika. Do boxů se doslova doploužil a ztratil mnoho pozic. K mechanikům zamířil i Räikkönen i Montoya a na čele se objevil Michael Schumacher. Po prvních zastávkách v boxech se jezdci seřadili v pořadí: Räikkonen, Button, Trulli, M. Schumacher, Massa, Montoya, Pizzonia a Fisichella.

M. Schumacher se posunul na třetí příčku, když předjel Trulliho. Ve dvacátém kole se těsně za Jarna Trulliho dostal Montoya a bylo znát, že Williams je rychlejší. Trulli však dlouho odolával, až Montoyovi došla trpělivost a natlačil se v esíčku před cílovou rovinkou vedle Trulliho. Došlo ke kontaktu a doplatil na to právě Trulli, když se dostal do hodin. Před oba jezdce se protlačil druhý jezdec Williamsu, Antonia Pizzonia. Pořadí Räikkönen, M. Schumacher, Pizzonia, Montoya, Button, Zonta, Massa, Panis.

Defekt kola Buttonova BARu a podruhé Safety Car

V 29. kole Buttonovi bouchlo zadní kolo, vůz se nekontrolovatelně roztočil a srazil se s formulí Baumgartnera. Na trati se opět objevil Safety Car a jezdci se srovnali v pořadí: Räikkönen, M. Schumacher, Montoya, Barrichello, Zonta, Massa, Fisichella, Panis. V průběhu jízdy za Safety Carem z technických důvodů odstoupil Pizzonia.

Deset kol před cílem zajel Safety Car do boxů a závod byl opětovně odstartován. Na osmé místo se posunul Klien, když hned v první zatáčce předjel Panise. Další defekt zadní pneumatiky rozhodl o osudu Montoyi a na bodované místo se dostal druhý McLaren Davida Coultharda, ale hned v následujícím kole při předjíždění Kliena došlo ke kontaktu a Coulthard si utrhl přední spoiler. Na trati se potřetí vydal Safety Car.

Třetí restart závodu a závěr

Mezitím ze závodu odstoupil rozhořčený Montoya a po něm i z technických důvodů Heidfeld. Tři kola před cílem byl závod opět odstartován a hned po pár zatáčkách vyhořel motor u Toyoty Richarda Zonty. David Coulthard se z deváté příčky dostal během dvou kol na sedmé místo.

Závod ve Spa-Francorchamps byl rozhodně nejzajímavějším v celé sezóně. Poprvé v přímém souboji na trati nevyhrál Michael Schumacher, ale i tak vybojoval sedmý titul mistra světa. Za zmínku rozhodně stojí i čtvrté a páté místo týmu Sauber a to byl F. Massa čtyřikrát v boxech. Kimi Räikkönen zvítězil, i když startoval až z desátého místa. Do cíle dojelo jen devět vozů.

Výsledky GP Belgie

 Pořadí Jezdec Stáj Pneu Výsledný čas
1. Räikkönen McLaren Mich. 1:32´35.274
2. M. Schumacher Ferrari Bridge. ´+ 3.131
3. Barrichello Ferrari Bridge. ´+ 4.371
4. Massa Sauber Bridge. ´+ 12.504
5. Fisichella Sauber Bridge. ´+ 14.144
6. Klien Jaguar Mich. ´+ 14.705
7. Coulthard McLaren Mich. ´+ 17.970
8. Panis Toyota Mich. ´+ 18.693
9. Trulli Renault Mich. ´+ 22.115
10. Zonta Toyota Mich. ´+ 3 kola
11. Heidfeld Jordan Bridge. ´+ 4 kola
Nekl. Montoya Williams Mich.  
Nekl. Pizzonia Williams Mich.  
Nekl. Button B.A.R. Mich.  
Nekl. Baumgartner Minardi Bridge.  
Nekl. Alonso Renault Mich.  
Nekl. Webber Jaguar Mich.  
Nekl. Sato B.A.R. Mich.  
Nekl. Bruni Minardi Bridge.  
Nekl. Pantano Jordan Bridge.  

Pořadí jezdců v MS

 Pořadí Jezdec Počet bodů
1. M. Schumacher 128
2. Barrichello 88
3. Button 65
4. Trulli 46
5. Alonso 45
6. Montoya 38
7. Räikkönen 28
8. Coulthard 21
9. Sato 18
10. Fisichella 18

Pořadí týmů v Poháru konstruktérů

Pořadí  Pohár konstruktérů Počet bodů
1. Ferrari 216
2. Renault 91
3. BAR 83
4. Williams 54
5. McLaren 49
6. Sauber 28
7. Jaguar 10
8. Toyota 9
9. Jordan 5
10. Minardi 1

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Závod, výsledková tabulka a pořadí jezdců v MS
  2. Páteční tréninky, sobotní kvalifikace a postavení na startu

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Grand Scenic 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 263 026 km
Cena: 62 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků