GP Bahrajnu: vítězí Alonso před M. Schumacherem, Räikkönen posledního místa třetí

Letošní první Grand Prix se netradičně začala v Bahrajnu, kam se přesunul celý kolotoč formule 1 po zimní pauze. V kvalifikaci dominovali vozy Ferrari, své 65. Pole Position v kariéře vybojoval M. Schumacher.
GP Bahrajnu: vítězí Alonso před M. Schumacherem, Räikkönen posledního místa třetí

V měřených trénincích, kterých je oproti loňsku o jeden méně, se na předních pozicích objevovaly dle očekávání monoposty stájí McLaren, Ferrari, Renault a Honda. V sobotní kvalifikaci, která má zcela nový formát, dominovali vozy Ferrari, své 65. Pole Position v kariéře vybojoval Michael Schumacher, čímž vyrovnal rekord legendárního A. Senny. V prvních dvou řadách stojí M. Schumacher, Massa, Button a Alonso. Více informací o novém formátu kvalifikace a pořadí na startu najdete v minulém článku.

V neděli těsně před startem byla teplota vzduchu +24 C, trať měla +40 C. Z boxů do závodu startoval Monteiro. Po startu zůstal v čele Michael Schumacher, ale za velké pomoci druhého Massy, který do první zatáčky dobře zablokoval útočícího Alonsa. O jednu příčku si polepšil Montoya, v první zatáčce dostal smyk Nick Heidfeld a v úvodník kole se na druhou příčku zkušeně protáhl Alonso.

Krásný souboj sváděla dvojice jezdců z týmu Honda, vítězně z něj vyšel Button a začal Barrichellovi ujíždět. Velký smyk na konci cílové rovinky na začátku 7. kola dostal třetí Filipe Massa a málem se svým neovladatelným vozem sestřelil druhého Alonsa. Poté musel Massa do boxů a kvůli problémům s pneumatickým klíčem u pravého zadního kola strávil Massa u mechaniků přes 40 s a na trať se vrátil až na předposledním místě. Pořadí po 14 kolech: 1. M. Schumacher, 2. Alonso, 3. Button, 4. Montoya, 5. Barrichello, 6. Klien, 7. Webber, 8. Fisichella, 9. Villeneuve, 10. Räikkönen.

První zastávky odstartoval Michael Schumacher, když v 15. kole zamířil do boxů pro novou sadu pneumatik a dotankovat palivo. Po odjetých 20 kolech v závodu nepokračovali tito jezdci: Albers, Ide, Fisichella a Sato. Räikkönen se díky odlišné strategii zastávek v boxech posunul až na výborné třetí místo.

Na špici závodu smazal druhý Alonso náskok Michaela Schumachera a schylovalo se k velkému souboji o první místo. Na třetím místě se ztrátou více než 6 s kroužil Kimi Räikkönen a o dalších 11 s za ním kroužila další dvojice Montoya - Button. Anglický pilot, podobně jako v úvodu závodu, se na konci cílové rovinky na brzdy dostal na čtvrté místo před Montoyu. Strategii na jednu zastávku u mechaniků jel spolu s Räikkönenem i David Coulthard u stáje Red Bull.

Jeden z nejzajímavějších záběrů předvedl kamerám vůz Villeneuva, když po kouři vyšlehly velké plameny ze zadní části auta. Na trati se také občas mihnul některý z vozů nové stáje Super Aguri, jezdci Ide a Sato na okruhu sbírali cenná data a informace a tak trochu si z GP Bahrajnu udělali další testovací odpoledne. Zajímavý souboj o první místo se odehrál při výjezdu Fernanda Alonsa po druhé zastávce v boxech, kdy kolo na kolo bojoval s Michaelem Schumacherem. Stav ve 45. kole po dvou zastávkách v boxech na bodovaných příčkách: Alonso, M. Schumacher, Räikkönen (1 zast.), Button, Montoya, Webber, Klien a Coulthard.

Posledních deset kol se na bodovaných příčkách mohlo změnit pořadí mezi dvojičkami Alonso - M. Schumacher na prvním místě, Räikkönen - Button na třetím místě a Coulthard - Rosberg na osmém místě. Můj předpoklad potvrdil 9 kol před cílem Nico Rosberg a dostal se na 8. místo. A nováček ve formuli 1 dostal křídla, když heroickým výkonem stáhl náskok sedmého Kliena a na konci cílové rovinky se Roberg dostal na dvoubodovou pozici.

Na čele se pořadí nezměnilo, úvodní Velkou cenu ročníku 2006 v Bahrajnu vyhrál Fernando Alonso, z Pole Position si pro 8 bodů za druhé místo dojel Michael Schumacher a z posledního místa se na třetí stupeň vítězů probojoval Kimi Räikkönen. Dobrý výsledek předvedli jezdci týmu Williams, když Webber dojel šestý a zmiňovaný Rosberg sedmý. Slušný výkon podal tým Toro Rosso (11. a 13. místo), naopak absolutně propadla Toyota na 14. a 16. místě.

Výsledky závodu:
1 F. Alonso Renault 1:29:46.206 10 b
2 M. Schumacher Ferrari + 1.246 8 b
3 K. Räikkönen McLaren + 19.360 6 b
4 J. Button Honda + 19.992 5 b
5 JP. Montoya McLaren + 37.048 4 b
6 M. Webber Williams + 41.932 3 b
7 N. Rosberg Williams + 1:03.043 2 b
8 C. Klien Red Bull + 1:06.771 1 b
9 F. Massa Ferrari + 1:09.907
10 D. Coulthard Red Bull + 1:15.541  
11 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso + 1:25.997  
12 N. Heidfeld BMW + 1 laps  
13 S. Speed Scuderia Toro Rosso + 1 laps  
14 R. Schumacher Toyota + 1 laps  
15 R. Barrichello Honda + 1 laps  
16 J. Trulli Toyota + 1 laps  
17 T. Monteiro Midland F1 + 2 laps  
18 T. Sato Super Aguri + 4 laps  
Nedokončili:
19 Y. Ide Super Aguri + 20 laps  
20 J. Villeneuve BMW + 28 laps  
21 G. Fisichella Renault + 36 laps  
22 C. Albers Midland F1 + 57 laps

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků