GP Bahrajnu: vítězí Alonso před M. Schumacherem, Räikkönen posledního místa třetí

Letošní první Grand Prix se netradičně začala v Bahrajnu, kam se přesunul celý kolotoč formule 1 po zimní pauze. V kvalifikaci dominovali vozy Ferrari, své 65. Pole Position v kariéře vybojoval M. Schumacher.
GP Bahrajnu: vítězí Alonso před M. Schumacherem, Räikkönen posledního místa třetí

V měřených trénincích, kterých je oproti loňsku o jeden méně, se na předních pozicích objevovaly dle očekávání monoposty stájí McLaren, Ferrari, Renault a Honda. V sobotní kvalifikaci, která má zcela nový formát, dominovali vozy Ferrari, své 65. Pole Position v kariéře vybojoval Michael Schumacher, čímž vyrovnal rekord legendárního A. Senny. V prvních dvou řadách stojí M. Schumacher, Massa, Button a Alonso. Více informací o novém formátu kvalifikace a pořadí na startu najdete v minulém článku.

V neděli těsně před startem byla teplota vzduchu +24 C, trať měla +40 C. Z boxů do závodu startoval Monteiro. Po startu zůstal v čele Michael Schumacher, ale za velké pomoci druhého Massy, který do první zatáčky dobře zablokoval útočícího Alonsa. O jednu příčku si polepšil Montoya, v první zatáčce dostal smyk Nick Heidfeld a v úvodník kole se na druhou příčku zkušeně protáhl Alonso.

Krásný souboj sváděla dvojice jezdců z týmu Honda, vítězně z něj vyšel Button a začal Barrichellovi ujíždět. Velký smyk na konci cílové rovinky na začátku 7. kola dostal třetí Filipe Massa a málem se svým neovladatelným vozem sestřelil druhého Alonsa. Poté musel Massa do boxů a kvůli problémům s pneumatickým klíčem u pravého zadního kola strávil Massa u mechaniků přes 40 s a na trať se vrátil až na předposledním místě. Pořadí po 14 kolech: 1. M. Schumacher, 2. Alonso, 3. Button, 4. Montoya, 5. Barrichello, 6. Klien, 7. Webber, 8. Fisichella, 9. Villeneuve, 10. Räikkönen.

První zastávky odstartoval Michael Schumacher, když v 15. kole zamířil do boxů pro novou sadu pneumatik a dotankovat palivo. Po odjetých 20 kolech v závodu nepokračovali tito jezdci: Albers, Ide, Fisichella a Sato. Räikkönen se díky odlišné strategii zastávek v boxech posunul až na výborné třetí místo.

Na špici závodu smazal druhý Alonso náskok Michaela Schumachera a schylovalo se k velkému souboji o první místo. Na třetím místě se ztrátou více než 6 s kroužil Kimi Räikkönen a o dalších 11 s za ním kroužila další dvojice Montoya - Button. Anglický pilot, podobně jako v úvodu závodu, se na konci cílové rovinky na brzdy dostal na čtvrté místo před Montoyu. Strategii na jednu zastávku u mechaniků jel spolu s Räikkönenem i David Coulthard u stáje Red Bull.

Jeden z nejzajímavějších záběrů předvedl kamerám vůz Villeneuva, když po kouři vyšlehly velké plameny ze zadní části auta. Na trati se také občas mihnul některý z vozů nové stáje Super Aguri, jezdci Ide a Sato na okruhu sbírali cenná data a informace a tak trochu si z GP Bahrajnu udělali další testovací odpoledne. Zajímavý souboj o první místo se odehrál při výjezdu Fernanda Alonsa po druhé zastávce v boxech, kdy kolo na kolo bojoval s Michaelem Schumacherem. Stav ve 45. kole po dvou zastávkách v boxech na bodovaných příčkách: Alonso, M. Schumacher, Räikkönen (1 zast.), Button, Montoya, Webber, Klien a Coulthard.

Posledních deset kol se na bodovaných příčkách mohlo změnit pořadí mezi dvojičkami Alonso - M. Schumacher na prvním místě, Räikkönen - Button na třetím místě a Coulthard - Rosberg na osmém místě. Můj předpoklad potvrdil 9 kol před cílem Nico Rosberg a dostal se na 8. místo. A nováček ve formuli 1 dostal křídla, když heroickým výkonem stáhl náskok sedmého Kliena a na konci cílové rovinky se Roberg dostal na dvoubodovou pozici.

Na čele se pořadí nezměnilo, úvodní Velkou cenu ročníku 2006 v Bahrajnu vyhrál Fernando Alonso, z Pole Position si pro 8 bodů za druhé místo dojel Michael Schumacher a z posledního místa se na třetí stupeň vítězů probojoval Kimi Räikkönen. Dobrý výsledek předvedli jezdci týmu Williams, když Webber dojel šestý a zmiňovaný Rosberg sedmý. Slušný výkon podal tým Toro Rosso (11. a 13. místo), naopak absolutně propadla Toyota na 14. a 16. místě.

Výsledky závodu:
1 F. Alonso Renault 1:29:46.206 10 b
2 M. Schumacher Ferrari + 1.246 8 b
3 K. Räikkönen McLaren + 19.360 6 b
4 J. Button Honda + 19.992 5 b
5 JP. Montoya McLaren + 37.048 4 b
6 M. Webber Williams + 41.932 3 b
7 N. Rosberg Williams + 1:03.043 2 b
8 C. Klien Red Bull + 1:06.771 1 b
9 F. Massa Ferrari + 1:09.907
10 D. Coulthard Red Bull + 1:15.541  
11 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso + 1:25.997  
12 N. Heidfeld BMW + 1 laps  
13 S. Speed Scuderia Toro Rosso + 1 laps  
14 R. Schumacher Toyota + 1 laps  
15 R. Barrichello Honda + 1 laps  
16 J. Trulli Toyota + 1 laps  
17 T. Monteiro Midland F1 + 2 laps  
18 T. Sato Super Aguri + 4 laps  
Nedokončili:
19 Y. Ide Super Aguri + 20 laps  
20 J. Villeneuve BMW + 28 laps  
21 G. Fisichella Renault + 36 laps  
22 C. Albers Midland F1 + 57 laps

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků