GP Bahrajnu: Ferrari a BAR opět bez bodů

Na okruhu Sakhir v Bahrajnu si suverénně dojel pro druhé letošní vítězství Fernando Alonso, druhou příčku pro Toyotu získal Jarno Trulli a pro třetí místo si po zásluze dojel Kimi Räikkönen. Ferrari ztratilo v posledním kole jediný bod.
GP Bahrajnu: Ferrari a BAR opět bez bodů
Seznam kapitol
  1. Výsledky Grand Prix Bahrajnu
  2. Kvalifikace a postavení na startu
  3. Výsledky všech čtyř měřených tréninků

Start = konec pro Kliena a Fisichellu

Na startovním roštu se odehrála změna v případě Rubense Barrichella, který po druhé kvalifikaci musel měnit motor a startoval do GP Bahrajnu z posledního místa. Při startu do zaváděcího kola zhasl motor Christianu Klienovi a do závodu nakonec neodstartoval ani z boxové uličky.

Po startu se do první zatáčky se monoposty srovnaly v pořadí na startu, náznaky na útok předvedl Webber a Fisichella. Dopředu se nejvíce tlačil Barrichello, ve třetím kole se posunul již na 10. místo. Fisichella měl od druhého kola viditelný proužek dýmu stoupajícího od motoru, nestačil tempu a na konci třetího kola zamířil do boxů, kde ale pouze projel bez zastávky a vrátil se zpět do závodu.

Na špici zajížděl Alonso nejrychlejší kola, ale jako stín se jej držel Michael Schumacher a Jarno Trulli. Fisichella kvůli problémům na monopostu na konci čtvrtého kola zajel do boxů, vystoupil z vozu a podruhé za sebou v letošní sezóně nedokončí závod. Bohužel pro něj to ani jednou nebylo jeho vinou.

Schumacherovy problémy s převodovkou

U svodidel mimo trať odstavil svůj vůz stáje Jordan indický závodník Kartikeyan. V osmém kole probrzdil Nick Heidfeld zatáčku a přišel o jednu příčku. Navíc se mu za záda pověsil Kimi Räikkönen, který mu nedopřával sekundu klidu. Pořadí po deseti kolech: Alonso, M. Schumacher, Trulli, Webber, R. Schumacher, Heidfeld, Räikkönen, Sato, de la Rosa a Barrichello.

Ve dvanáctém kole se Michaelovi Schumacherovi zřejmě zablokovala převodovka a musel velkým obloukem vyjet z trati. Po velkém zpomalení zamířil sedminásobný šampión přímo do garáží a závod pro něj skončil. Tím se velmi ulevilo vedoucímu pilotovi, Fernandu Alonsovi, který se zbavil největšího protivníka tohoto závodu. Nejzajímavější okamžiky této fáze závodu probíhaly u jezdců Heidfeld - Räikkönen v boji o páté místo a u trojičky Sato - de la Rosa - Barrichello v souboji o sedmou příčku.

Na konci 18. kola zajel jako první k mechanikům na dotankování paliva Ralf Schumacher ze čtvrtého místa. Svůj útok na Sata přehnal Pedro de la Rosa, silně probrzdil zatáčku a po návratu na trať se zařadil až za Buttona. V boxech se mezitím ukázal Alonso i Trulli. Dalším zajímavým okamžikem byl smyk Rubense Barrichella, který při snaze bojoval se Satem o lepší umístnění probrdil jednu ze zatáček, ale vše ustál a v závodě pokračoval. Sato ale udělal hodiny hned v dalším kole a nakonec pozici v souboji s Barrichellem prohrál. Problémy Satova monopostu nakonec byly tak velké, že pilot stáje BAR neměl jinou možnost, než zajet do garáže.

Pořadí v polovině závodu, kdy všichni jmenovaní jezdci byli již jednou v boxech: Alonso, Trulli, Webber, Räikkönen, R. Schumacher, Barrichello, Button, de la Rosa, Massa, Villeneuve a Coulthard.

Opotřebované pneumatiky a jezdecké chyby

Na obrazovce se objevily informace o teplotě: vzduch +42 C, trať +57 C. V 33. kole úspěšně předjel Pedro de la Rosa Jensona Buttona a během dvou kol se dokázal dotáhnout i na Rubense Barrichella. Poté velkou jezdeckou chybu udělal Mark Webber a smykem doslova vylétl z trati. Jen díky velkým únikovým zónám se mohl vrátit zpět na trať, ale tento výlet jej stál dvě pozice.

Další chybu udělal i Kimi Räikkönen, dostal se až za obrubníky, ale celkem bez problému se vrátil zpět do závodu. Velmi rychlý byl Pedro de la Rosa a při snaze předjet Rubense Barrichella na konci cílové rovinky opět probrzdil zatáčku a vyjel z trati. Po pár kolech se podařilo de la Rosovi předjet Barrichella a pořadí před druhými zastávkami v boxech bylo následující: Alonso, Trulli, Räikkönen, R. Schumacher, Webber, de la Rosa, Barrichello a Button.

Dvacet kol před cílem začal Rubens Barrichello viditelně ztrácet, problém byl možná v převodovce nebo v opotřebovaných pneumatikách, protože se před něj celkem bez boje dostal Button a během dvou kol mu ujel na rozdíl pěti sekund. Jezdecké chybě se nevyhnul ani Ralf Schumacher a podíval se, jak to vypadá mimo trať. Velká smůla potkala i Jensona Buttona, kterému při druhém tankování mechanici chladili brzdy a po zhruba po 30 s, v době, kdy měl Button opustit prostor stáje, mu navíc zhasl motor. Po novém nastartování monopostu nakonec Button od mechaniků odjel, ale na konci boxové uličky vůz odstavil u svodidel a vystoupil z kokpitu.

Webber souboj s de la Rosou prohrál

Krásný souboj o páté místo předváděl Mark Webber a Pedro de la Rosa. Barrichello kvůli přetrvávajícím problémům klesl na osmé místo, když se před něj dostal Massa. Pedro de la Rosa se po souboji trvajícím zhruba pět kol šikovně protáhl na páté místo před Webbera.

Na okruhu Sakhir v Bahrajnu si suverénně dojel pro druhé letošní vítězství Fernando Alonso s renaultem, druhou příčku a další cené body pro Toyotu získal Jarno Trulli a pro třetí místo si dojel po zásluze Kimi Räikkönen. V posledním kole unikl jediný bodík Barrichellovi, protože ho předjel David Coulthard a dokázal tak ve třetí Grand Prix bodovat pro stáj Red Bull Racing.

Výsledky GP Malajsie

  Jezdec Tým Pneu Čas Body
1. F.Alonso Renault M 1h19.18.531 10
2. J.Trulli Toyota M + 13.409 8
3. K.Räikkönen McLaren M + 32.063 6
4. R.Schumacher Toyota M + 53.272 5
5. P.de la Rosa McLaren M + 1:04.988 4
6. M.Webber Williams M + 1:14.701 3
7. F.Massa Sauber M + 1 kolo 2
8. D.Coulthard Red Bull M + 1 kolo 1
9. R.Barrichello Ferrari B + 1 kolo  
10. T.Monteiro Jordan B + 2 kola  
11. J.Villeneuve Sauber M + 3 kola  
12. P.Friesacher Minardi B + 3 kola  
13. C.Albers Minardi B + 4 kola  
Nekl. J.Button BAR M 49. kolo  
Nekl. T.Sato BAR M 28. kolo  
Nekl. N.Heidfeld Williams M 26. kolo  
Nekl. M.Schumacher Ferrari B 12. kolo  
Nekl. G.Fisichella Renault M 5. kolo  
Nekl. N.Karthikeyan Jordan B 3. kolo  
Nekl. C.Klien Red Bull M 0. kolo  

Pořadí jezdců v MS

  Jezdec Body
1. Alonso 26
2. Trulli 16
3. Fisichella 10
4. Coulthard 9
5. R. Schumacher 9
6. Barrichello 8
7. Montoya 8

Pohár konstruktérů

Stáj Body
Renault 36
Toyota 25
McLaren 19
Williams 13
Red Bull 12

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Výsledky Grand Prix Bahrajnu
  2. Kvalifikace a postavení na startu
  3. Výsledky všech čtyř měřených tréninků
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků