GP Austrálie: v dramatickém závodě vítězí Alonso

Pole Position vybojoval pro Hondu Jenson Button, dále jsou oba Renaulty v pořadí Fisichella - Alonso a McLareny Räikkonen - Montoya. V závodě plném velkých kolizí, kdy se na trati ukázal celkem 4x Safety Car, zvítězil Alonso a náhl neporazitelnost Renaultu na tři GP z řadě.
GP Austrálie: v dramatickém závodě vítězí Alonso

Po dvou týdnech se opět rozezvučely monoposty formule 1, tentokrát z australského Melbourne, kde se letos trochu netradičně nejede úvodní Grand Prix sezóny. V zajímavé kvalifikaci se stalo hned několik překvapení: velké zklamání čekalo pro Ferrari, když se ani jeden z jezdců nedostal do první desítky. Michael Schumacher nakonec startuje z 10. místa, protože devátému Villeneuveovi se měnil motor a Kanaďan klesl o 10 míst dozadu.

Pole Position vybojoval pro Hondu Jenson Button, dále jsou oba Renaulty v pořadí Fisichella - Alonso a McLareny Räikkonen - Montoya. Před závodem panovala teplota +19 C, trať má +28 C. Hned v zaváděcím kole udělal hodiny Montoya, ale bez újmy na pozici na startu se bez dopomoci vrátil, ale těsně před startem zhasl motor Fisichellovi. Jezdci se vydali na ještě jedno zaváděcí kolo a Giancarlo Fisichella musel startovat z boxů.

Po zhasnutí červených světel dobře odstartoval Button a nedal v prvních zatáčkách dotírajícímu Alonsovi šanci. Pěkný souboj, naštěstí bez kolize, předvedli oba jezdci McLarenu mezi sebou. Ke kontaktu ale došlo mezi monoposty Rosberga a Massy a pro oba závod skončil. Na trať musel vyjet Safety Car.

Po restartu závodu se okamžitě dopředu prodral Alonso, když na konci cílové zatáčky na brzdy předjel Buttona. Po dvou kolech zřejmě z technických důvodu narazil tvrdě do boční bariéry Klien a úlomky z jeho monopostu se rozletěli po trati. To opět poslalo na trať Safety Car.

Po druhém restartu se před druhého Buttona posunul Kimi Räikkönen, když jej vybrzdil na konci cílové rovinky, úplně stejně jako předtím to udělal Alonso. Pěkný okamžik závodu přišel ve chvíli, kdy mladý Liuzzi předjel sedminásobného šampióna Michaela Schumachera. Stav po 14 kolech: Alonso, Räikkönen, Button, Montoya, Webber, R. Schumacher, Liuzzi, M. Schumacher a Speed.

První zastávky v boxech odstartoval Montoya, když na konci 18. kola zamířil k mechanikům pro nové obutí a dotankování paliva. Díky plánované pozdější zastávce v boxech se v čele závodu k radosti diváku na chvíli ukázal Mark Webber, ale technické problémy donutily australského pilota odstavit svůj monopost mimo trať. Dobrá strategie posunula Heidfelda před Buttona na 4. místo a pořadí po jedné zastávce v boxech v polovině Grand Prix vypadalo následovně: Alonso, Räikkönen, Montoya, Heidfeld, Button, M. Schumacher a na posledním bodovaném místě byl Villeneuve.

Další zvrat přišel na konci 34 kola, když na začátku cílové rovinky udělal chybu Michael Schumacher a rozbil kompletně své Ferrari o bariéru. Pilotovi se nic nestalo, ale na trať opět zamířil Safety Car. Toho využily všechny týmy k druhé zastávce v boxech. Po dalším restartu chtěla řada jezdců bojovat o lepší příčky, ale mimo trať se dostal Liuzzi, narazil do bariéry, rozbil monopost a trať znovu zamířil Safety Car. Po restartu a odjetých 40 kolech bylo pořadí na bodovaných místech: Alonso, Räikkönen, R. Schumacher, Montoya, Heidfeld, Button, Fisichella a Villeneuve.

Stejnou chybu jako Michael Schumacher udělal v nájezdu na cílovou rovinku Juan Pablo Montoya a musel ze závodu ze 4. místa odstoupit. Na 8. bodovanou příčku se tak dostal Rubens Barrichello.

V Grand Prix Austrálie vyhrál Fernando Alonso a připsal si už letošní druhé vítězství, třetí na účet Renaultu. Druhý dojel Kimi Räikkönen a bronzová příčka zůstala pro Toyotě pro Ralfa Schumachera. Konec byl stejně divoký, jako celý závod, protože Buttonovi v předposlední zatáčce vyhořel motor, ale Jenson chtěl dojet do cíle a s hořícím motorem protnout cílovou pásku. Dramatický okamžik ale dopadl pro vítěze kvalifikace smolně, vůz zůstal stát zhruba 30 metrů před cílem. Kimi Räikkönen zajel v posledním kole nejrychlejší čas okruhu a díky odpadnutí Buttona si pro bod dojel Scott Speed s monopostem stáje Toro Rosso.

Výsledky GP Austrálie

1 F. Alonso  Renault 1:34:27.870 10 b
2 K. Räikkönen  McLaren + 1.829 8 b
3 R. Schumacher  Toyota + 24.824 6 b
4 N. Heidfeld  BMW + 31.032 5 b
5 G. Fisichella  Renault + 38.421 4 b
6 J. Villeneuve  BMW + 49.554 3 b
7 R. Barrichello  Honda + 51.904 2 b
8 S. Speed  Scuderia Toro Rosso + 53.817 1 b
9 D. Coulthard  Red Bull + 53.983  
10 J. Button  Honda + 1 laps  
11 C. Albers  Midland F1 + 0 laps  
12 T. Monteiro  Midland F1 + 0 laps  
13 Y. Ide  Super Aguri + 0 laps  
Nedokončili:
14 JP. Montoya  McLaren + 11 laps  
15 T. Monteiro  Midland F1 + 17 laps  
16 V. Liuzzi  Scuderia Toro Rosso + 20 laps  
17 M. Schumacher  Ferrari + 25 laps  
18 M. Webber  Williams + 34 laps  
19 C. Klien  Red Bull + 53 laps  
20 J. Trulli  Toyota + 57 laps  
21 N. Rosberg  Williams + 57 laps  
22 F. Massa  Ferrari + 57 laps

Pozn: Scott Speed byl po závodě dodatečně penalizován a bod získal David Coulthard.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 33 075 km
Cena: 200 000 Kč
Renault Scenic 2
Rok výroby: 2000
Stav: 171 885 km
Cena: 40 000 Kč
Renault Megane 1,9
Rok výroby: 2004
Stav: 168 436 km
Cena: 80 000 Kč
Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků