GP Anglie, Donington Park: vedoucí jezdci upevnili svá vedení v MS

125 ccm: Vyhrál Dovizioso, Pešek si dojel pro 4 body --- 250 ccm: Nedostižný Pedrosa opět zvítězil, Smrž má další bod do MS --- MotoGP: První je Rossi, Gibernau dojel třetí, Biaggi až dvanáctý a celkově se propadl za Gibernaua.
GP Anglie, Donington Park: vedoucí jezdci upevnili svá vedení v MS

125 ccm

Nejlépe odstartoval Dovizioso z Pole Position. Pablo Nieto a Barbera padaji hned pár zatáček po startu. Dovizioso si vypracolal mírný naskok nad čtveřicí pronásledovaletů, v čele s Locatellim, dále pak M. Kalio, Bautista a S. Corsi.

Průběhem závodu si Ital Andrea Dovizioso vypracoval asi pětisekundový nádskok nad dvojicí Baitusta a Locatelli. O čtvrté místo  bojovala další dvojice Lorenzo a Kalio. Zlom závodu nastává tři kola před cílem, když ze třetího místa padá zkušený Locatelli a i přes snahu dostat motocykl zpět pro něj závod skončil. Náš Lukáš Pešek dojel na 12. místě a připsal si další 4 body do MS. Václav Bittman dojel na 23. místě.

Výsledky závodu třídy do 125 ccm

Pořadí Jezdec Motocykl Výsledný čas
1. Dovizioso Honda 41´14.592
2. Bautista Aprilia ´+ 3.807
3. Lorenzo Derbi ´+ 8.250
4. Kallio KTM ´+ 8.641
5. Corsi Honda ´+ 16.706
6. Jenkner Aprilia ´+ 16.993
7. Ui Aprilia ´+ 22.120
8. Simon Honda ´+ 23.070
9. Borsoi Aprilia ´+ 23.860
10. Pellino Aprilia ´+ 29.993
     
12. Pešek Honda ´+ 30.593
     
23. Bittman Honda ´+ 1´28.993

Průběžné pořadí MS

Pořadí Jezdec Počet bodů
1. Dovizioso 163
2. Locatelli 131
3. Barbera 129
4. Stoner 104
5. P. Nieto 88
   
21. Pešek 8

250 ccm

Po ustálení pořadí po prvních pár zatáčkách se na špici dostal Pedrosa, Jakub Smrž se posunul na 15. místo. Na konci prvního kola udělal obrovskou Toni Elias, šel pozdě na brzdy a sestřelil japonce Aoyamu ze čtvrtého místa. V druhém kole padá zcela zbytečně obhájce titulu M. Poggiali a mladý Sanmaríňan letos už popáte nedokončil GP. V dalším kole padá Debon z páté příčky, když se snažil jet "na doraz" a udržet tempo s vedoucí čtveřicí.

Vedoucí jezdec průběžného pořadí MS, Dany Pedrosa, stále v čele závodu navyšoval svůj náskok a zhruba od poloviny závodu se rozhodlo o stupních vítězů. Na druhém místě kroužil Porto, dále De Puniet. Jakub Smrž letos počtvrté bodoval, když si z dnešní GP odvezl jeden bod za 15 místo. Rous dojel na 21.příčce se ztrátou jednoho kola na vítěze.

Výsledky závodu třídy do 250 ccm

Pořadí Jezdec Motocykl Výsledný čas
1. Pedrosa Honda 42´17.705
2. Porto Aprilia ´+ 6.003
3. De Puniet Aprilia ´+ 11.463
4. De Angelis Aprilia ´+ 12.722
5. F. Nieto Aprilia ´+ 30.430
6. West Aprilia ´+ 33.007
7. Battaini Aprilia ´+ 51.931
8. Macudo Yamaha ´+ 55.055
9. Aoyama Honda ´+ 57.422
10. Guintoli Aprilia ´+ 59.456
     
15. Smrž Honda ´+ 1´29.120
     
21. Rous Yamaha ´+ 1 kolo

Průběžné pořadí MS

Pořadí Jezdec Počet bodů
1. Pedrosa 180
2. De Puniet 146
3. Porto 128
4. F. Nieto 94
5. De Angelis 93
   
22. Smrž 8

MotoGP

Závod, který byl vypsán na 30 kol, nejlépe zahájil Rossi, ale během dalších zatáček jej vystřídal Loris Capirossi. Pořadí po prvním kole: Capirossi, Rossi, Gibernau, Baylies, Edwards, Biaggi a další. Hned v následujícím kolech se ale Capirossi propadl až na čtvrté místo, když se před něj dostala trojice: Rossi, Gibernau a Edwards.

Vítěz předchozího závodu, Max Biaggi, se po šesti kolech propadl až na 11. příčku. Jezdci stáje Ducati si prohodili pozice, když se Australan Baylies posunul na čtvrté místo. Capirossi se stále propadal startovním polem, předjel jej i Nicky Hayden. Colin Edwards se pounul na druhé místo a díky nejrychlejšímu kolu hned svému týmovému kolegovi, Gibernauovi ujel.

V 10. kole začalo mírně mrholit, avšak vedoucí jezdec Rossi závod nepřerušil a závodníci tak pokračovali ve vzájemných soubojích dál. Barros se posunul na šesté místo, zato Biaggi se propadl až na 13. pozici. V patnáctém kole se na čtvrté místo posunul Hayden, když predjel Troye Bayliese.

V 18. kole si dlouhý výlet mimo trať udělal Baylies, když uhýbal chybujícímu Haydenovi, ale vrátil se na původním pátém místě. Pořadí 5 kol před cílem: Rossi, Edwards, Gibernau, Hayden, Baylies, Checa, Hopkins, Capirossi, Abe, Barros. V předposledním kole spadl N. Abe z devátého místa a trať opustil bohužel na nosítkách.

Rossi v celkovém pořadí odskočil svým pronásledovatelům, na druhém místě s počtem 142 bodu je Španěl Sete Gibernau, ale jen díky lepšímu umístnění v předchozích závodech před Biaggim.

Výsledky závodu třídy MotoGP

Pořadí Jezdec Motocykl Výsledný čas
1. Rossi Yamaha 45´30.473
2. Edwards Honda ´+ 2.945
3. Gibernau Honda ´+ 4.426
4. Hayden Honda ´+ 6.096
5. Baylies Ducati ´+ 14.711
6. Checa Yamaha ´+ 17.110
7. Capirossi Ducati ´+ 23.313
8. Hopkins Suzuki ´+ 28.121
9. Barros Honda ´+ 35.380
10. Hodgson Ducati ´+ 44.468

Průběžné pořadí MS

Pořadí Jezdec Počet bodů
1. Rossi 164
2. Gibernau 142
3. Biaggi 142
4. Edwards 95
5. Barros 86

Slovo závěrem

V mistrovství světa silničních motocyklů nás teď, stejně jako v Formuli 1, čeká třítýdenní letní přestávka a 22. srpna se můžete všichni těšit na GP České republiky z brněnského Masarykova okruhu.

bazar

Suzuki Swift 1,3
Rok výroby: 2008
Stav: 74 837 km
Cena: 101 000 Kč
Suzuki Grand Vitara 2
Rok výroby: 2007
Stav: 145 499 km
Cena: 162 000 Kč
Suzuki Grand Vitara 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 176 298 km
Cena: 110 000 Kč
Suzuki Grand Vitara 1,9
Rok výroby: 2010
Stav: 115 898 km
Cena: 260 000 Kč
Suzuki Swift 1,3
Rok výroby: 2009
Stav: 95 401 km
Cena: 112 000 Kč
Suzuki Swift 1,3
Rok výroby: 2008
Stav: 91 622 km
Cena: 107 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků