Gordon Murray zvažuje návrat do Le Mans. Uvidíme závodit nástupce McLarenu F1?

O závodění v Le Mans má opět zájem i slavný inženýr Gordon Murray. Do vytrvalostního závodu by mohl nastoupit se svým chystaným nástupcem McLarenu F1.

O příchodu duchovního nástupce McLarenu F1 jsme už dříve informovali. Sám Gordon Murray, tvůrce slavného supersportu, již přitom vypustil do světa i pár zajímavých technických detailů o svém novém autě. A historie by se mohla opakovat dále, Murray totiž podle magazínu Motor Sport jedná s pořadateli závodu 24 hodin Le Mans o závodění v nové třídě hyperaut, nahrazující dosavadní LMP1 prototypy.

James Glickenhaus míří do Le Mans. Proti konkurenci vytasí tohle nové hyperauto

James Glickenhaus míří do Le Mans. Proti konkurenci vytasí tohle nové hyperauto

McLaren F1 samozřejmě patří mezi nejslavnější auta, která kdy závodila a nekompromisně vyhrála tento vytrvalostní závod. Se svým novým autem označeným T.50 by se tedy mohl Murray vrátit zpátky na místo činu. V nové třídě šampionátu FIA WEC se objeví i Aston Martin se závodní verzí Valkyrie, nové hyperauto pro tuto příležitost staví i Toyota a do třetice potvrzených spadá i americký tým Scuderia Cameron Glickenhaus (SCG) s novinkou SCG 007.

S výrobou série 100 kusů silniční T.50 nebude mít Murray problém splnit homologační pravidla série. Jelikož mají ale prodeje vozu započít až v roce 2022, v zaváděcí sezóně třídy hyperaut 2020/2021 by se výtvor slavného inženýra ještě asi neobjevil. Již nyní má být ovšem o T.50 enormní zájem, i přes udávanou cenovku přes 2,5 milionu dolarů (asi 58 milionů korun).

Gordon Murray chce postavit opravdového nástupce McLarenu F1. Podělil se o detaily

Gordon Murray chce postavit opravdového nástupce McLarenu F1. Podělil se o detaily

Do minulosti se bude Murray vracet i samotným zaměřením T.50. Novinka má být především velice lehká s hmotností okolo 1000 kg a spoléhat bude na atmosférický dvanáctiválec od Cosworthu s manuální převodovkou (závoďák by mohl dostat sekvenční skříň). Se silou okolo 650 koní by tedy došlo k opravdu slušnému poměru výkonu a hmotnosti.

Po vzoru McLarenu F1 si má T.50 udržet i třímístnou konfiguraci interiéru s řidičem sedícím uprostřed. Ve výsledku má být Murrayův výtvor „nejryzejším a nejlehčím superautem zaměřeným na řidiče“. Inženýr již dříve zmiňoval, že s narůstajícím zaměřením na elektrifikaci, a tedy problémy s udržováním hmotnosti na minimu, je nyní poslední možná šance takové auto postavit.

Galerie doplněna o McLaren F1 GTR při 24h Le Mans 1995.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

včera | Richard Herbich | 5 příspěvků
S Audi e-tron GT quattro poprvé v Česku: Zlato, dneska se radši nemaluj

Audi e-tron GT quattro

V rámci přivítání žhavé novinky na českém trhu nás české zastoupení Audi pozvalo na první projížďku s modelem e-tron GT. Vzali jsme si základní specifikaci.

8.  4.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Audi e-tron S Sportback: Rychlost a luxus v základu, lehká noha volitelně

Audi e-tron S

Pohybuje se tiše, přesto není nenápadné. Umí jezdit velmi svižně, ale lépe se cítí v uvolněném tempu. Audi e-tron S je i v akčním hávu s karoserií Sportback rozporuplné, ale kvalitní auto.

6.  4.  2021 | Richard Herbich