Gordon Murray zvažuje návrat do Le Mans. Uvidíme závodit nástupce McLarenu F1?

O závodění v Le Mans má opět zájem i slavný inženýr Gordon Murray. Do vytrvalostního závodu by mohl nastoupit se svým chystaným nástupcem McLarenu F1.

O příchodu duchovního nástupce McLarenu F1 jsme už dříve informovali. Sám Gordon Murray, tvůrce slavného supersportu, již přitom vypustil do světa i pár zajímavých technických detailů o svém novém autě. A historie by se mohla opakovat dále, Murray totiž podle magazínu Motor Sport jedná s pořadateli závodu 24 hodin Le Mans o závodění v nové třídě hyperaut, nahrazující dosavadní LMP1 prototypy.

James Glickenhaus míří do Le Mans. Proti konkurenci vytasí tohle nové hyperauto

James Glickenhaus míří do Le Mans. Proti konkurenci vytasí tohle nové hyperauto

McLaren F1 samozřejmě patří mezi nejslavnější auta, která kdy závodila a nekompromisně vyhrála tento vytrvalostní závod. Se svým novým autem označeným T.50 by se tedy mohl Murray vrátit zpátky na místo činu. V nové třídě šampionátu FIA WEC se objeví i Aston Martin se závodní verzí Valkyrie, nové hyperauto pro tuto příležitost staví i Toyota a do třetice potvrzených spadá i americký tým Scuderia Cameron Glickenhaus (SCG) s novinkou SCG 007.

S výrobou série 100 kusů silniční T.50 nebude mít Murray problém splnit homologační pravidla série. Jelikož mají ale prodeje vozu započít až v roce 2022, v zaváděcí sezóně třídy hyperaut 2020/2021 by se výtvor slavného inženýra ještě asi neobjevil. Již nyní má být ovšem o T.50 enormní zájem, i přes udávanou cenovku přes 2,5 milionu dolarů (asi 58 milionů korun).

Gordon Murray chce postavit opravdového nástupce McLarenu F1. Podělil se o detaily

Gordon Murray chce postavit opravdového nástupce McLarenu F1. Podělil se o detaily

Do minulosti se bude Murray vracet i samotným zaměřením T.50. Novinka má být především velice lehká s hmotností okolo 1000 kg a spoléhat bude na atmosférický dvanáctiválec od Cosworthu s manuální převodovkou (závoďák by mohl dostat sekvenční skříň). Se silou okolo 650 koní by tedy došlo k opravdu slušnému poměru výkonu a hmotnosti.

Po vzoru McLarenu F1 si má T.50 udržet i třímístnou konfiguraci interiéru s řidičem sedícím uprostřed. Ve výsledku má být Murrayův výtvor „nejryzejším a nejlehčím superautem zaměřeným na řidiče“. Inženýr již dříve zmiňoval, že s narůstajícím zaměřením na elektrifikaci, a tedy problémy s udržováním hmotnosti na minimu, je nyní poslední možná šance takové auto postavit.

Galerie doplněna o McLaren F1 GTR při 24h Le Mans 1995.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

včera | Petr Schnagl | 15 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 144 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 82 příspěvků