Gordon Murray T.50 oficiálně: Takové auto tu dlouho nebylo! Vznikne 100 kusů

Dlouho očekávaný supersport se konečně představil a aktuálně budí úžas po celém světě. Není se čemu divit, když jej postavil otec krále všech supersportů.

Gordon Murray, otec krále všech supersportů McLarenu F1, představil jeho duchovního nástupce pod taktovkou automobilky Gordon Murray Automotive. Vůz dostal jméno T.50 a designové kořeny v F1 nezapře. I tentokrát jde o ze všech úhlů naprosto výjimečný automobil, který se nemusí obhajovat opuletními dynamickými čísly. Stačí mu totiž pár základních údajů a o zbytek se postará vaše představivost.

Lamborghini Essenza SCV12 oficiálně: Nejsilnější V12 v historii značky a 1200 kg přítlaku

Lamborghini Essenza SCV12 oficiálně: Nejsilnější V12 v historii značky a 1200 kg přítlaku

Gordon Murray jej navrhl jako nejvíce vzrušující supersport na světě. Podpořil to několika údaji. Pod kapotou je atmosféricky plněný dvanáctiválec o objemu 3,9 litru, který produkuje výkon 488 kW (654 koní) v 11.500 otáčkách za minutu a 467 N.m točivého momentu v 9000 otáčkách. S hmotností 178 kg jde o nejlehčí silniční motor V12 všech dob a s červeným polem otáčkoměru v 12.100 otáčkách je i nejtočivější.

Dynamické parametry GMA neuvádí, uvádí ale pohotovostní hmotnost pouhých 986 kilogramů. Sílu motoru přenáší na zadní kola šestistupňová manuální převodovka Xtrac. Na zadní části vozu je pak obří větrák (průměr 40 cm), který vůz lepí k zemi a pohání jej elektromotor. Šasi i panely karoserie jsou z karbonu a dohromady váží 150 kilogramů.

Jak se vyrábí nejrychlejší Ferrari všech dob? Borci z Maranella vám to ukážou

Jak se vyrábí nejrychlejší Ferrari všech dob? Borci z Maranella vám to ukážou

Vzhledově se vůz supersportu McLaren F1 velmi podobá. Stačí se podívat na celkový tvar karoserie, dveře a světlomety. I uvnitř najdete podobnost v podobě třech sedadel. V T.50 ovšem nechybí ani moderní rozmařilosti, mezi něž patří třeba dunivý audiosystém či infotainment s propojením s chytrými telefony.

Produkce vozu začne v roce 2022 a první kusy zamíří k zákazníkům ještě na konci téhož roku. Vznikne pouze 100 kusů a na každém bude viset cenovka 2,36 milionů liber, tedy 68 milionů korun.

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

25.  2.  2021 | Jiří Baborský | 68 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků