Gordon Murray T.50 oficiálně: Takové auto tu dlouho nebylo! Vznikne 100 kusů

Dlouho očekávaný supersport se konečně představil a aktuálně budí úžas po celém světě. Není se čemu divit, když jej postavil otec krále všech supersportů.

Gordon Murray, otec krále všech supersportů McLarenu F1, představil jeho duchovního nástupce pod taktovkou automobilky Gordon Murray Automotive. Vůz dostal jméno T.50 a designové kořeny v F1 nezapře. I tentokrát jde o ze všech úhlů naprosto výjimečný automobil, který se nemusí obhajovat opuletními dynamickými čísly. Stačí mu totiž pár základních údajů a o zbytek se postará vaše představivost.

Lamborghini Essenza SCV12 oficiálně: Nejsilnější V12 v historii značky a 1200 kg přítlaku

Lamborghini Essenza SCV12 oficiálně: Nejsilnější V12 v historii značky a 1200 kg přítlaku

Gordon Murray jej navrhl jako nejvíce vzrušující supersport na světě. Podpořil to několika údaji. Pod kapotou je atmosféricky plněný dvanáctiválec o objemu 3,9 litru, který produkuje výkon 488 kW (654 koní) v 11.500 otáčkách za minutu a 467 N.m točivého momentu v 9000 otáčkách. S hmotností 178 kg jde o nejlehčí silniční motor V12 všech dob a s červeným polem otáčkoměru v 12.100 otáčkách je i nejtočivější.

Dynamické parametry GMA neuvádí, uvádí ale pohotovostní hmotnost pouhých 986 kilogramů. Sílu motoru přenáší na zadní kola šestistupňová manuální převodovka Xtrac. Na zadní části vozu je pak obří větrák (průměr 40 cm), který vůz lepí k zemi a pohání jej elektromotor. Šasi i panely karoserie jsou z karbonu a dohromady váží 150 kilogramů.

Jak se vyrábí nejrychlejší Ferrari všech dob? Borci z Maranella vám to ukážou

Jak se vyrábí nejrychlejší Ferrari všech dob? Borci z Maranella vám to ukážou

Vzhledově se vůz supersportu McLaren F1 velmi podobá. Stačí se podívat na celkový tvar karoserie, dveře a světlomety. I uvnitř najdete podobnost v podobě třech sedadel. V T.50 ovšem nechybí ani moderní rozmařilosti, mezi něž patří třeba dunivý audiosystém či infotainment s propojením s chytrými telefony.

Produkce vozu začne v roce 2022 a první kusy zamíří k zákazníkům ještě na konci téhož roku. Vznikne pouze 100 kusů a na každém bude viset cenovka 2,36 milionů liber, tedy 68 milionů korun.

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

dnes | Jiří BaborskýOndřej Mára | 26 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků