Gordon Murray stvořil tažného vola. OX vydrží vše, stavba trvá 12 hodin.

14 komentářů

Clayton
8. září • 8:23

Se 4x4 by se to bohužel asi už dost prodražilo a bylo by to o dost těžší. Mě je také líto, že se z toho nedá udělat expediční auto, ale tohle bylo navržené jako užitkáč, ne pro zábavu nás z prvního světa :-) Vpředu i vzadu je nezávislé zavěšení a nápravy/poloosy jsou bohužel asi dimenzované pouze na ta malá kola. Našel jsem o tom docela zajímavý článek zde: http://arstechnica.com/cars/2016/09/ox-flat-pack... ...
Nejspíš to projede, co je potřeba. Ta přední náprava má asi docela dobré křížení, kola zůstávají v kontaktu s povrchem a očekával bych i nějakou formu diferenciálu s omezeným prokluzem (pokud tam není něco jako třeba automatická uzávěrka Detroit).

dodo
7. září • 21:00

Ideální do Ruska, tam je krom pár měst stále středověk, tak toto tam bude plnit roli Bentleye.:-)

Antiautomat
8. září • 7:49

No, tak tym padom by nemalo byt pre Vas tak tazke nam tych par miest vymenovat. Takyto kratky zoznam bude urcite uzitocny. Cakam.

Dagmarrr
7. září • 19:30

Sedět uprostřed je vtipné, ale trochu nepraktické, hlavně s ohledem na výhled z kabiny... Trochu chybí verze 4x4, horní poklop na kabině, úchyty pro kulomet nebo malý kanón, žebříky (výřezy) a oka na vyprošťování. Určitě by šlo jít ještě do zjednodušení, přední okna dát i na dveře, případně na korbu, jednodužší reflektory a hlavně jednoduchý motor, žádná elektronika a hlavně co to turbo??? Chce si to vzít příklad z vejtřasky a nebo z ruských náklaďáků (ZIL, GAZ apod.).

ondra
7. září • 20:05

V Asii je nekolik zemi, kde se jezdi napravo, ale skoro vsichni vsichni maji volant take napravo. Spolujezdec pak rika, kdy predjizdet a kdy ne. Docela me to desilo. Takze volant uprostred je spis vyhoda :) Ale jinak s tebou naprosto souhlasim.

E15
7. září • 17:55

No nevím, být to české (nebo odkudkoliv z východní Evropy a nebo jiné země třetího světa) bude design nekompromisně ztrhán ... Je-li to britské, je to akceptováno jako účelové a svým způsobem pěkné :-D . Vadí mi každopádně poněkud malá kola a chromované rámečky kolem světel. Celkově si myslím šla udělat kabina více sexy...prodejní úspěch to mít každopádně nebude žádný, protože ne účelnost, nýbrž design prodává...

Antiautomat
8. září • 8:05

...a prave preto trebars taky Duster vyrobcu uplne zruinoval, ze. Tu sa nehrame na kadejake pablbe joysticky a polobakelitove dizajnovky s vybavou typu ´bez priplatku holoauto´ a len aby sme inkasovali a zili z toho, ze vytvarame iluziu ze musite byt 'in', napriklad ako BMW. Tu ide o to, aby to bolo jednoduche, robustne a ucelne. Chyba mi tu moznost 4x4, pri takomto aute by sa to urcite nestratilo. Inak za mna jednoznacne plus :-)

E15
8. září • 9:49

u Dusteru prodává z velké části právě i povedený design

Patrik Chrz (PatrikChrz)
7. září • 19:21

Není důležité vyrobit, ale prodat. A třeba u Land Roveru Britové ukázali, že právě účelnost prodat umí.
Každopádně uvidíme. Ta malá kola se mi taky nelíbí a líbil by se mi 4 x 4, i kdyby to mělo fungovat jen pro malé rychlosti třeba s uzávěrkou diferenciálu. Pak by to bylo skvělé expediční vozidlo.

E15
8. září • 9:48

jenomže Defender je nejen účelný, nýbrž i hezký

Radim
8. září • 13:01

Ale extra prodejní úspěch stejně neměl..celosvětově ho rozdílem několika tříd převálcovala Toyota Land Cruser která uměla být hezká, účelná ale taky spolehlivá a pohodlná..

Twan
7. září • 12:39

Pěkné, určitě se uplatní. Jen škoda, že je hnaný jen předek.

JJ
7. září • 16:25

Jo, to mi tam taky vůbec nesedí. Jak funkčně, tak konstrukčně mi pro vozidlo podobného zaměření vychází lépe pohon zadní nápravy. Ale asi se jim nechtělo navrhovat vlastní řešení vůbec a tak vzali od Fordu celý powertrain z nějaké konfekce.

JP
7. září • 12:07

Je to dost podobné VW Hormiga. Což byl vůz s podobným záměrem. https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_EA489_Bas... ...

Doporučujeme

Články odjinud