Gordon Murray stvořil tažného vola. OX vydrží vše, stavba trvá 12 hodin.

Země s minimálně rozvinutou silniční sítí stále více potřebují jednoduché a odolné automobily. Jedním takovým má být britský OX společnosti Gobal Vehicle Trust (GVT). Za jeho vznikem stojí Sir Torquil Norman, který pro spolupráci na vývoji získal autora McLarenu F1 Gordona Murrayho.

TVR znovu ožívá. Nová auta s motory Cosworth navrhne Gordon Murray

TVR znovu ožívá. Nová auta s motory Cosworth navrhne Gordon Murray

OX - což v překladu znamená vůl nebo tur - je přímočaře a chytře navržený lehký užitkový automobil s celkovou délkou 4681 mm, šířkou 2070 mm a výškou 2385 mm, jehož základem je ocelový rám s rozvorem náprav 2955 mm.

Automobil o hmotnosti 1600 kg má nosnost 1900 kg a je poháněn turbodieselem značky Ford o objemu 2,2 litru s výkonem 114 kW a točivým momentem 385 N.m. Motor prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky roztáčí kola přední nápravy.

Hranatá kabina ukrývá trojici sedadel, z nichž to prostřední je určeno pro řidiče. Toto řešení bylo zvoleno s ohledem na cílové trhy, kde se jezdí vpravo i vlevo a OX díky tomu nemusí být vyráběn ve dvou verzích s levostranným či pravostranným řízením.

Afrika dostane levný speciál. Jmenuje se Mobius a nemá ani okna

Afrika dostane levný speciál. Jmenuje se Mobius a nemá ani okna

Vše na tomto automobilu je navrženo s ohledem na dosažení co největší praktičnosti. Tomu odpovídá i korba dlouhá 2867 mm a široká 1863 mm, na níž lze naložit tři palety nebo umístit dvě lavice pro deset cestujících.

OX má být dodáván v rozloženém stavu v přepravní bedně a do jednoho standardního kontejneru má být díky tomu možno umístit až šest těchto vozidel. Po vybalení z bedny pak mají tři mechanici zvládnout montáž vozu do plně pojízdného stavu za dvanáct hodin.​

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na vývoji nového lehkého užitkového vozu se podílel sedmdesátiletý tvůrce legendárního McLarenu F1 Gordon Murray.
​​

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 100 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 250 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 685 km
Cena: 116 000 Kč
Ford Transit 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 206 384 km
Cena: 129 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků