Gordon Murray stvořil tažného vola. OX vydrží vše, stavba trvá 12 hodin.

Země s minimálně rozvinutou silniční sítí stále více potřebují jednoduché a odolné automobily. Jedním takovým má být britský OX společnosti Gobal Vehicle Trust (GVT). Za jeho vznikem stojí Sir Torquil Norman, který pro spolupráci na vývoji získal autora McLarenu F1 Gordona Murrayho.

TVR znovu ožívá. Nová auta s motory Cosworth navrhne Gordon Murray

TVR znovu ožívá. Nová auta s motory Cosworth navrhne Gordon Murray

OX - což v překladu znamená vůl nebo tur - je přímočaře a chytře navržený lehký užitkový automobil s celkovou délkou 4681 mm, šířkou 2070 mm a výškou 2385 mm, jehož základem je ocelový rám s rozvorem náprav 2955 mm.

Automobil o hmotnosti 1600 kg má nosnost 1900 kg a je poháněn turbodieselem značky Ford o objemu 2,2 litru s výkonem 114 kW a točivým momentem 385 N.m. Motor prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky roztáčí kola přední nápravy.

Hranatá kabina ukrývá trojici sedadel, z nichž to prostřední je určeno pro řidiče. Toto řešení bylo zvoleno s ohledem na cílové trhy, kde se jezdí vpravo i vlevo a OX díky tomu nemusí být vyráběn ve dvou verzích s levostranným či pravostranným řízením.

Afrika dostane levný speciál. Jmenuje se Mobius a nemá ani okna

Afrika dostane levný speciál. Jmenuje se Mobius a nemá ani okna

Vše na tomto automobilu je navrženo s ohledem na dosažení co největší praktičnosti. Tomu odpovídá i korba dlouhá 2867 mm a široká 1863 mm, na níž lze naložit tři palety nebo umístit dvě lavice pro deset cestujících.

OX má být dodáván v rozloženém stavu v přepravní bedně a do jednoho standardního kontejneru má být díky tomu možno umístit až šest těchto vozidel. Po vybalení z bedny pak mají tři mechanici zvládnout montáž vozu do plně pojízdného stavu za dvanáct hodin.​

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na vývoji nového lehkého užitkového vozu se podílel sedmdesátiletý tvůrce legendárního McLarenu F1 Gordon Murray.
​​
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků