Gordon Murray opravdu chystá reinkarnaci McLarenu F1. S V12 a manuálem!

Dvanáct válců, manuální převodovka, aerodynamická karoserie. Pohádka z říše snů? Ne, tohle je realita!

Bude se jmenovat T.50 a pod kapotou mu bude hřímat mocný dvanáctiválec o výkonu 650 koní. Gordon Murray, autor původního McLarenu F1, se rozhodl reinkarnovat svůj legendární výtvor a převést jej do 21. století.

Nový McLaren GT oficiálně: Britský požírač kontinentů je první svého druhu

Nový McLaren GT oficiálně: Britský požírač kontinentů je první svého druhu

Jakkoliv devadesátkově zní atmosférické pohonné ústrojí s manuální převodovkou, jistojistě to potěší Britské hnutí za stará dobrá auta, které sice neexistuje, ale určitě jej jednou někdo založí. A třeba právě poté, co Gordon Murray Automotive s touto novinkou vyjede ven.

Cena se má pohybovat nad hodnotou padesáti milionů korun a vznikne pouze 100 kusů. Koupí si to někdo? Popravdě se trochu divíme, že už teď není vyprodáno. Nicméně Gordon tvrdí, že vozy budou prodávat individuálně a že je o ně enormní zájem.

McLaren Senna GTR oficiálně: Peklo se podle všeho nachází v Anglii

McLaren Senna GTR oficiálně: Peklo se podle všeho nachází v Anglii

Karoserie z karbonu, motor uprostřed, tři sedadla, hmotnost pod jednu tunu a již výše zmíněné motorové orgie. Gordon potom také na videu, ve kterém na novinku láká zmiňuje, že vůz bude mít tu nejpokrokovější aerodynamiku, jaká kdy na silničním autě byla. Technologii na to si půjčují z Formule 1.

S délkou 4380 mm bude ještě o něco delší než původní F1. Nehledě na aerodynamiku půjde podle prvních náčrtů o velmi pohledný vůz. První vozy dorazí k zákazníkům na začátku roku 2022. Nemůžeme se dočkat prvního kousku!

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků