Google vylepšil svého autopilota. Lidský zásah už je potřeba minimálně

Divize Waymo se chlubí dramatickým vylepšením svého autopilota. Za osm tisíc kilometrů je prý zásah skutečného člověka potřeba pouze jednou.

Autonomní vozy mají v drtivé většině případů stále skutečného řidiče, který může v případě nouze převzít kontrolu. Nejinak tomu je u divize Waymo společnosti Google, která také vyvíjí vlastního autopilota. V oficiální zprávě o projektu nyní stojí, že zásah lidského faktoru je potřeba méně a méně.

FCA poskytla Googlu 100 vozů pro testy autonomního řízení

FCA poskytla Googlu 100 vozů pro testy autonomního řízení

Google situace, při kterých musí do jízdy vystoupit skutečný člověk, nazývá disengagements. Zatímco v roce 2015 byl takový úkon potřeba 0,8x za každých 1 600 kilometrů, za poslední rok to stačilo už jen 0,2x! A to nesmíme zapomenout na fakt, že zkušební flotila automobilů urazila jen v Kalifornii oproti předchozímu roku o zhruba třetinu kilometrů více.

„Dramatického vylepšení naší techniky jsme dosáhli tím, že se všechny vozy zlepšují s každým ujetým kilometrem,“ raduje se Dmitri Dolgov, vedoucí autonomních technologií v divizi Waymo.

Také Honda chce spolupracovat s Waymo na vývoji autonomních aut

Také Honda chce spolupracovat s Waymo na vývoji autonomních aut

Společnost přiznává, že systém stále není zcela dokonalý. Jen za loňský rok došlo k více než stovce incidentů, při kterých byl na vině právě autonomní vůz Googlu. Za většinu z nich mohla nesrovnalost softwaru nebo nežádoucí manévr testovaného auta. Waymo dále uvádí, že řidič za volantem zvládne převzít kontrolu nad vozem za méně než jednu sekundu.

Divize aktuálně využívá stovku speciálně upravených hybridů Chrysler Pacifica a vozový park svých testovacích aut hodlá dále rozšiřovat. Podle posledních informací jednají zástupci Googlu o spolupráci s Hondou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Takto vypadá flotila automobilů Chrysler Pacifica, které pro testování svých autonomních prvků využívá divize Waymo ze společnosti Google
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků