Google už naučil své autonomní vozy troubit. Co bude příště?

Google už naučil své autonomní vozy troubit. Co bude příště?

Google se při vývoji systémů autonomní jízdy snaží auta naučit chovat se jako lidé. Ostatně, už se mu to daří tak dobře, že jeho autonomní vozy způsobují nehody. Brzy možná začnou jezdit opilé... Ale teď vážně. Problém autonomních vozů je často v jejich extrémní opatrnosti a neschopnosti počínat si na silnici se zdravou dávkou agresivity.

To právě testovací jezdce a posádky přivádí k frustraci, kdy by oni jeli, zatímco auto samo brzdí a všechny kolem sebe pouští. Jistě, je to možná nejbezpečnější cesta, ale zřejmě ne nejrychlejší a nejpohodlnější. Google se proto snaží naučit auta chovat přirozeně.

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Nyní se už auta Googlu naučila troubit. Pomáhá to v situacích, kdy vůz zaregistruje pohybující se překážku, ať už jde o chodce mimo přechod nebo třeba auto vyjíždějící z nepřehledného místa. Dokonce upozorní i řidiče jedoucího v protisměru. Vývoj probíhal tak, že auto Googlu nejprve vydalo signál do kabiny k potvrzení testovací posádce a teprve po schválení zatroubilo. Tím se vůz učil jakýsi troubící algoritmus.

Nyní je ještě potřeba naučit samočinná auta reagovat na podněty ostatních účastníků provozu, zejména na jejich zatroubení nebo zablikání dálkovými světly. Auta Googlu ale už umí číst brzdová světla, blinkry a také poznají blížící se vozidlo s právem přednostní jízdy, například sanitku.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků