Google už naučil své autonomní vozy troubit. Co bude příště?

Google už naučil své autonomní vozy troubit. Co bude příště?

Google se při vývoji systémů autonomní jízdy snaží auta naučit chovat se jako lidé. Ostatně, už se mu to daří tak dobře, že jeho autonomní vozy způsobují nehody. Brzy možná začnou jezdit opilé... Ale teď vážně. Problém autonomních vozů je často v jejich extrémní opatrnosti a neschopnosti počínat si na silnici se zdravou dávkou agresivity.

To právě testovací jezdce a posádky přivádí k frustraci, kdy by oni jeli, zatímco auto samo brzdí a všechny kolem sebe pouští. Jistě, je to možná nejbezpečnější cesta, ale zřejmě ne nejrychlejší a nejpohodlnější. Google se proto snaží naučit auta chovat přirozeně.

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Nyní se už auta Googlu naučila troubit. Pomáhá to v situacích, kdy vůz zaregistruje pohybující se překážku, ať už jde o chodce mimo přechod nebo třeba auto vyjíždějící z nepřehledného místa. Dokonce upozorní i řidiče jedoucího v protisměru. Vývoj probíhal tak, že auto Googlu nejprve vydalo signál do kabiny k potvrzení testovací posádce a teprve po schválení zatroubilo. Tím se vůz učil jakýsi troubící algoritmus.

Nyní je ještě potřeba naučit samočinná auta reagovat na podněty ostatních účastníků provozu, zejména na jejich zatroubení nebo zablikání dálkovými světly. Auta Googlu ale už umí číst brzdová světla, blinkry a také poznají blížící se vozidlo s právem přednostní jízdy, například sanitku.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků