Google už naučil své autonomní vozy troubit. Co bude příště?

Google už naučil své autonomní vozy troubit. Co bude příště?

Google se při vývoji systémů autonomní jízdy snaží auta naučit chovat se jako lidé. Ostatně, už se mu to daří tak dobře, že jeho autonomní vozy způsobují nehody. Brzy možná začnou jezdit opilé... Ale teď vážně. Problém autonomních vozů je často v jejich extrémní opatrnosti a neschopnosti počínat si na silnici se zdravou dávkou agresivity.

To právě testovací jezdce a posádky přivádí k frustraci, kdy by oni jeli, zatímco auto samo brzdí a všechny kolem sebe pouští. Jistě, je to možná nejbezpečnější cesta, ale zřejmě ne nejrychlejší a nejpohodlnější. Google se proto snaží naučit auta chovat přirozeně.

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Nyní se už auta Googlu naučila troubit. Pomáhá to v situacích, kdy vůz zaregistruje pohybující se překážku, ať už jde o chodce mimo přechod nebo třeba auto vyjíždějící z nepřehledného místa. Dokonce upozorní i řidiče jedoucího v protisměru. Vývoj probíhal tak, že auto Googlu nejprve vydalo signál do kabiny k potvrzení testovací posádce a teprve po schválení zatroubilo. Tím se vůz učil jakýsi troubící algoritmus.

Nyní je ještě potřeba naučit samočinná auta reagovat na podněty ostatních účastníků provozu, zejména na jejich zatroubení nebo zablikání dálkovými světly. Auta Googlu ale už umí číst brzdová světla, blinkry a také poznají blížící se vozidlo s právem přednostní jízdy, například sanitku.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

dnes | Milan Lažanský | 20 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků