Google se přiznal. Jeho autonomní vozy měly už 11 nehod

Autonomní vozy společnosti Google bourají. Ale ne vlastní vinou.
Google se přiznal. Jeho autonomní vozy měly už 11 nehod

Společnost Google přiznala, že její autonomní vozy, které procházejí zkouškami v běžném provozu, měly za šest let celkem 11 nehod. Při nich nebyl nikdo zraněn a všechny prý zaviněny jiným účastníkem.

Sedmkrát do auta Google narazil někdo zezadu, když nedodržel bezpečnou vzdálenost a nedobrzdil, dvakrát někdo projel stopku a narazil do auta zboku a dvakrát si nevšiml auta Google při přejíždění z pruhu do pruhu.

Autonomní auta budou nebezpečná a nespolehlivá, myslí si řidiči

Autonomní auta budou nebezpečná a nespolehlivá, myslí si řidiči

K těmto nehodám došlo během 2,7 milionu testovacích kilometrů včetně 1,1 milionu, kdy byla autonomní auta řízena ručně. Průměrně má tak autonomní vůz společnosti Google jednu nehodu za 250 000 ujetých kilometrů neboli 0,6 nehody na 100 000 mil. Národní průměr je přitom 0,3 nehody na 100 000 mil (161 000 km), uvádí AP.

Google chce ale být při porovnávání dat s národním průměrem opatrný, protože spoustu „ťukanců“ (údajně až pět milionů ročně) lidé policii ani pojišťovnám nehlásí. Zároveň lze podle Googlu získat i z těchto nehod cenná data a tím pádem ještě zlepšit systém řízení vozidla v autonomním režimu.

Volvo předvádí svůj systém autonomní jízdy na videu

Volvo předvádí svůj systém autonomní jízdy na videu

Podobné zkušenosti má i společnost Delphi, která rovněž provozuje autonomní vůz. Zatímco Google používá flotilu hybridních Lexusů RX, Delphi má SUV Audi Q5. To už mělo také nehodu, když jeden řidič Hondy Civic přejel do protisměru.

Zatímco Delphi poskytlo přesná data o nehodě, Google tyto údaje poskytnout nehodlá s odkazem na soukromí účastníků nehod a na kalifornské zákony, podle kterých jsou data o nehodách tajná. A za to se na něj hned snesla kritika odpůrců autonomních vozidel a Googlu. Podle nich by měla společnost přesně vysvětlit, co se stalo a zda byl opravdu na vině někdo jiný.

Společnost Delphi během povozu svého autonomního vozu zjistila, že se k němu ostatní řidiči chovají dost nevrle a agresivně. Vadí jim především to, že auto vždycky dodržuje rychlostní limity a je přespříliš opatrné, řekli zástupci Delphi pro AutoNews.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 816 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Audi A5 3
Rok výroby: 2007
Stav: 167 158 km
Cena: 300 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 130 774 km
Cena: 134 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2011
Stav: 128 661 km
Cena: 660 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 99 405 km
Cena: 630 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků