Google se přiznal. Jeho autonomní vozy měly už 11 nehod

Autonomní vozy společnosti Google bourají. Ale ne vlastní vinou.
Google se přiznal. Jeho autonomní vozy měly už 11 nehod

Společnost Google přiznala, že její autonomní vozy, které procházejí zkouškami v běžném provozu, měly za šest let celkem 11 nehod. Při nich nebyl nikdo zraněn a všechny prý zaviněny jiným účastníkem.

Sedmkrát do auta Google narazil někdo zezadu, když nedodržel bezpečnou vzdálenost a nedobrzdil, dvakrát někdo projel stopku a narazil do auta zboku a dvakrát si nevšiml auta Google při přejíždění z pruhu do pruhu.

Autonomní auta budou nebezpečná a nespolehlivá, myslí si řidiči

Autonomní auta budou nebezpečná a nespolehlivá, myslí si řidiči

K těmto nehodám došlo během 2,7 milionu testovacích kilometrů včetně 1,1 milionu, kdy byla autonomní auta řízena ručně. Průměrně má tak autonomní vůz společnosti Google jednu nehodu za 250 000 ujetých kilometrů neboli 0,6 nehody na 100 000 mil. Národní průměr je přitom 0,3 nehody na 100 000 mil (161 000 km), uvádí AP.

Google chce ale být při porovnávání dat s národním průměrem opatrný, protože spoustu „ťukanců“ (údajně až pět milionů ročně) lidé policii ani pojišťovnám nehlásí. Zároveň lze podle Googlu získat i z těchto nehod cenná data a tím pádem ještě zlepšit systém řízení vozidla v autonomním režimu.

Volvo předvádí svůj systém autonomní jízdy na videu

Volvo předvádí svůj systém autonomní jízdy na videu

Podobné zkušenosti má i společnost Delphi, která rovněž provozuje autonomní vůz. Zatímco Google používá flotilu hybridních Lexusů RX, Delphi má SUV Audi Q5. To už mělo také nehodu, když jeden řidič Hondy Civic přejel do protisměru.

Zatímco Delphi poskytlo přesná data o nehodě, Google tyto údaje poskytnout nehodlá s odkazem na soukromí účastníků nehod a na kalifornské zákony, podle kterých jsou data o nehodách tajná. A za to se na něj hned snesla kritika odpůrců autonomních vozidel a Googlu. Podle nich by měla společnost přesně vysvětlit, co se stalo a zda byl opravdu na vině někdo jiný.

Společnost Delphi během povozu svého autonomního vozu zjistila, že se k němu ostatní řidiči chovají dost nevrle a agresivně. Vadí jim především to, že auto vždycky dodržuje rychlostní limity a je přespříliš opatrné, řekli zástupci Delphi pro AutoNews.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Audi Q5 3.0 TDI quattro: Náskok díky šesti válcům?

Audi Q5 3.0 TDI quattro (minitest)

Obligátní třílitrový turbodiesel obohatil nabídku Audi Q5 na českém trhu teprve nedávno. Jde o druhý nejdražší a zároveň druhý nejsilnější agregát nabídky, otázkou ale zůstává, jestli je ho vůbec potřeba.

včera | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

24.  4.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků