Google otevřel vývojové centrum pro autonomní vozy v Detroitu

Google otevřel vývojové centrum pro autonomní vozy v Detroitu

Technologická společnost Google se dohodla s koncernem FCA Fiat-Chrysler na společném vývoji autonomních vozů. Google dodá své zkušenosti a poznatky získané během testování v reálném provozu, Fiat a Chrysler zase výrobní kapacity a především samotná auta.

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Prvním testovacím autem má být MPV Chrysler Pacifica, ale nezůstane jen u něj. Google bude chtít rozšířit testovací flotilu o další vozy a dokonce vznikne i úplně nová platforma určená výhradně pro auta se samočinným řízením.

Nové vývojové centrum je teprve první vlastní základna Googlu jako výrobce či konstruktéra automobilů. Brány během následujících měsíců a let opustí celkem stovka testovacích prototypů Chrysler Pacifica s hybridním pohonem. Google pracuje na minimalizaci senzorů a jejich sladění s designem a konstrukcí auta.

Policie v USA špehuje řidiče z auta označeného logem Google

Policie v USA špehuje řidiče z auta označeného logem Google

A proč zrovna Detroit? Dřívější hlavní město amerického automobilového průmyslu disponuje spoustou prostoru a také se Googlu podařilo najmout plno zkušených konstruktérů a designérů z této oblasti. Navíc se ušetří mnoho prostředků na logistice, neboť v okolí Detroitu sídlí většina dodavatelů.

Do prvního sériového auta od Googlu je ještě spousta času a sama technologická společnost neví, kdy vlastně bude hotové a připravené k prodeji. Odhaduje se termín v letech 2020 až 2024. Pravděpodobně ještě před tím nabídne Google auta dobrovolníkům k testování.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků