Google otevřel vývojové centrum pro autonomní vozy v Detroitu

Google otevřel vývojové centrum pro autonomní vozy v Detroitu

Technologická společnost Google se dohodla s koncernem FCA Fiat-Chrysler na společném vývoji autonomních vozů. Google dodá své zkušenosti a poznatky získané během testování v reálném provozu, Fiat a Chrysler zase výrobní kapacity a především samotná auta.

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Prvním testovacím autem má být MPV Chrysler Pacifica, ale nezůstane jen u něj. Google bude chtít rozšířit testovací flotilu o další vozy a dokonce vznikne i úplně nová platforma určená výhradně pro auta se samočinným řízením.

Nové vývojové centrum je teprve první vlastní základna Googlu jako výrobce či konstruktéra automobilů. Brány během následujících měsíců a let opustí celkem stovka testovacích prototypů Chrysler Pacifica s hybridním pohonem. Google pracuje na minimalizaci senzorů a jejich sladění s designem a konstrukcí auta.

Policie v USA špehuje řidiče z auta označeného logem Google

Policie v USA špehuje řidiče z auta označeného logem Google

A proč zrovna Detroit? Dřívější hlavní město amerického automobilového průmyslu disponuje spoustou prostoru a také se Googlu podařilo najmout plno zkušených konstruktérů a designérů z této oblasti. Navíc se ušetří mnoho prostředků na logistice, neboť v okolí Detroitu sídlí většina dodavatelů.

Do prvního sériového auta od Googlu je ještě spousta času a sama technologická společnost neví, kdy vlastně bude hotové a připravené k prodeji. Odhaduje se termín v letech 2020 až 2024. Pravděpodobně ještě před tím nabídne Google auta dobrovolníkům k testování.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků