Google auto bez řidiče má čínskou konkurenci, jezdí i bez GPS

Google auto bez řidiče má čínskou konkurenci, jezdí i bez GPS

Také v Číně se již pracuje na autě bez řidiče. Nový model Hongqi HQ3 (National University of Defense Technology) je řízen umělou inteligencí a používá různé kamery, lasery a senzory.

Jak informoval deník China Daily, automobil dokázal překonat 280 kilometrů po rušné silnici průměrnou rychlostí 87 kilometrů za hodinu. První jízda se sice odehrála za denního světla, auto si však muselo poradit i s mlhou a nejasnými liniemi na silnici.

Systém vozu byl schopen na vzniklé situace zareagovat do 40 ms (pro porovnání - člověku to trvá přibližně 500 ms). Auto během zkušební jízdy předjelo celkem sedmašedesátkrát jiné vozy na silnici s více jízdními pruhy a nebylo vybaveno GPS pro určení polohy.

Projekt Google Driverless Car je sice mnohem dále, ale je vidět, že Čína nechce zůstat pozadu. Jen doufejme, že levnější technologie nebude znamenat horší kvalitu. Připravovaná legislativa pro auta bez řidiče však pamatuje i na dostatečně náročné testy.

Klepněte pro větší obrázek

Zdroj: Živě.cz
 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků