Google auto bez řidiče má čínskou konkurenci, jezdí i bez GPS

Také v Číně se již pracuje na autě bez řidiče. Nový model Hongqi HQ3 (National University of Defense Technology) je řízen umělou inteligencí a používá různé kamery, lasery a senzory.

Jak informoval deník China Daily, automobil dokázal překonat 280 kilometrů po rušné silnici průměrnou rychlostí 87 kilometrů za hodinu. První jízda se sice odehrála za denního světla, auto si však muselo poradit i s mlhou a nejasnými liniemi na silnici.

Systém vozu byl schopen na vzniklé situace zareagovat do 40 ms (pro porovnání - člověku to trvá přibližně 500 ms). Auto během zkušební jízdy předjelo celkem sedmašedesátkrát jiné vozy na silnici s více jízdními pruhy a nebylo vybaveno GPS pro určení polohy.

Projekt Google Driverless Car je sice mnohem dále, ale je vidět, že Čína nechce zůstat pozadu. Jen doufejme, že levnější technologie nebude znamenat horší kvalitu. Připravovaná legislativa pro auta bez řidiče však pamatuje i na dostatečně náročné testy.

Klepněte pro větší obrázek

Zdroj: Živě.cz
 

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

včera | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský