Google auto bez řidiče má čínskou konkurenci, jezdí i bez GPS

Také v Číně se již pracuje na autě bez řidiče. Nový model Hongqi HQ3 (National University of Defense Technology) je řízen umělou inteligencí a používá různé kamery, lasery a senzory.

Jak informoval deník China Daily, automobil dokázal překonat 280 kilometrů po rušné silnici průměrnou rychlostí 87 kilometrů za hodinu. První jízda se sice odehrála za denního světla, auto si však muselo poradit i s mlhou a nejasnými liniemi na silnici.

Systém vozu byl schopen na vzniklé situace zareagovat do 40 ms (pro porovnání - člověku to trvá přibližně 500 ms). Auto během zkušební jízdy předjelo celkem sedmašedesátkrát jiné vozy na silnici s více jízdními pruhy a nebylo vybaveno GPS pro určení polohy.

Projekt Google Driverless Car je sice mnohem dále, ale je vidět, že Čína nechce zůstat pozadu. Jen doufejme, že levnější technologie nebude znamenat horší kvalitu. Připravovaná legislativa pro auta bez řidiče však pamatuje i na dostatečně náročné testy.

Klepněte pro větší obrázek

Zdroj: Živě.cz
 

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků