Google auto bez řidiče má čínskou konkurenci, jezdí i bez GPS

Také v Číně se již pracuje na autě bez řidiče. Nový model Hongqi HQ3 (National University of Defense Technology) je řízen umělou inteligencí a používá různé kamery, lasery a senzory.

Jak informoval deník China Daily, automobil dokázal překonat 280 kilometrů po rušné silnici průměrnou rychlostí 87 kilometrů za hodinu. První jízda se sice odehrála za denního světla, auto si však muselo poradit i s mlhou a nejasnými liniemi na silnici.

Systém vozu byl schopen na vzniklé situace zareagovat do 40 ms (pro porovnání - člověku to trvá přibližně 500 ms). Auto během zkušební jízdy předjelo celkem sedmašedesátkrát jiné vozy na silnici s více jízdními pruhy a nebylo vybaveno GPS pro určení polohy.

Projekt Google Driverless Car je sice mnohem dále, ale je vidět, že Čína nechce zůstat pozadu. Jen doufejme, že levnější technologie nebude znamenat horší kvalitu. Připravovaná legislativa pro auta bez řidiče však pamatuje i na dostatečně náročné testy.

Klepněte pro větší obrázek

Zdroj: Živě.cz
 

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků