Google auta mají nový cíl: jeden milion mil bez řidiče

Google auta mají nový cíl: jeden milion mil bez řidiče

Společnost Google se nezaměřuje pouze na internetové projekty, stojí také za vývojem automobilů s automatickým řízením. A myslí to s nimi opravdu vážně, protože si nyní vytyčil nový cíl – mají zvládnout ujet rovný milion mil (jedna míle je 1,609 km) bez pomoci člověka.
 
V srpnu se Google pochlubil, že jeho automobily bez řidiče mají najeto více než 160 tisíc mil bez nehody. Samozřejmě, v automobilu řidič přítomen byl a zasahoval jen ve výjimečných situacích. Nicméně na nedávno konaném Web 2.0 summitu Sergej Brin, spoluzakladatel Googlu, při rozhovoru s novináři uvedl, že se jim již podařilo urazit 1000 mil bez jakéhokoliv zásahu řidiče. Přitom se nejednalo o žádnou jednoduchou trasu někde na rovné silnici v Arizoně, ale o opravdu těžkou trasu včetně klikaté Lombard Street v San Franciscu.

Magazín PCmag se Brina zeptal na další vývoj těchto automobilů. Ten potvrdil, že kromě technických problémů je zde také spousta legislativních překážek. Zákony totiž většinou nepovolují provoz autonomních automobilů, nicméně je zde cesta, že tyto technologie mohou být využity jako pomocné systémy v automobilech. Řidičům to umožni lépe a včas vyhnout nebezpečným situacím. Brin dodal, že je v tomhle směru opravdu optimista a věří, že řidiči v těchto automobilech spatří tu pravou budoucnost.

Zdroj: Živě.cz

 

 

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků