Google auta mají nový cíl: jeden milion mil bez řidiče

Google auta mají nový cíl: jeden milion mil bez řidiče

Společnost Google se nezaměřuje pouze na internetové projekty, stojí také za vývojem automobilů s automatickým řízením. A myslí to s nimi opravdu vážně, protože si nyní vytyčil nový cíl – mají zvládnout ujet rovný milion mil (jedna míle je 1,609 km) bez pomoci člověka.
 
V srpnu se Google pochlubil, že jeho automobily bez řidiče mají najeto více než 160 tisíc mil bez nehody. Samozřejmě, v automobilu řidič přítomen byl a zasahoval jen ve výjimečných situacích. Nicméně na nedávno konaném Web 2.0 summitu Sergej Brin, spoluzakladatel Googlu, při rozhovoru s novináři uvedl, že se jim již podařilo urazit 1000 mil bez jakéhokoliv zásahu řidiče. Přitom se nejednalo o žádnou jednoduchou trasu někde na rovné silnici v Arizoně, ale o opravdu těžkou trasu včetně klikaté Lombard Street v San Franciscu.

Magazín PCmag se Brina zeptal na další vývoj těchto automobilů. Ten potvrdil, že kromě technických problémů je zde také spousta legislativních překážek. Zákony totiž většinou nepovolují provoz autonomních automobilů, nicméně je zde cesta, že tyto technologie mohou být využity jako pomocné systémy v automobilech. Řidičům to umožni lépe a včas vyhnout nebezpečným situacím. Brin dodal, že je v tomhle směru opravdu optimista a věří, že řidiči v těchto automobilech spatří tu pravou budoucnost.

Zdroj: Živě.cz

 

 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků