Google auta mají nový cíl: jeden milion mil bez řidiče

Google auta mají nový cíl: jeden milion mil bez řidiče

Společnost Google se nezaměřuje pouze na internetové projekty, stojí také za vývojem automobilů s automatickým řízením. A myslí to s nimi opravdu vážně, protože si nyní vytyčil nový cíl – mají zvládnout ujet rovný milion mil (jedna míle je 1,609 km) bez pomoci člověka.
 
V srpnu se Google pochlubil, že jeho automobily bez řidiče mají najeto více než 160 tisíc mil bez nehody. Samozřejmě, v automobilu řidič přítomen byl a zasahoval jen ve výjimečných situacích. Nicméně na nedávno konaném Web 2.0 summitu Sergej Brin, spoluzakladatel Googlu, při rozhovoru s novináři uvedl, že se jim již podařilo urazit 1000 mil bez jakéhokoliv zásahu řidiče. Přitom se nejednalo o žádnou jednoduchou trasu někde na rovné silnici v Arizoně, ale o opravdu těžkou trasu včetně klikaté Lombard Street v San Franciscu.

Magazín PCmag se Brina zeptal na další vývoj těchto automobilů. Ten potvrdil, že kromě technických problémů je zde také spousta legislativních překážek. Zákony totiž většinou nepovolují provoz autonomních automobilů, nicméně je zde cesta, že tyto technologie mohou být využity jako pomocné systémy v automobilech. Řidičům to umožni lépe a včas vyhnout nebezpečným situacím. Brin dodal, že je v tomhle směru opravdu optimista a věří, že řidiči v těchto automobilech spatří tu pravou budoucnost.

Zdroj: Živě.cz

 

 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 54 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků