Goodyear prodává první nákladní pneumatiky s mikročipem

Zajímavou informaci o nákladních pneumatikách s mikročipem vydala společnost Goodyear. Nabízíme vám její podstatnou část (mezititulky AutoRevue).
Goodyear prodává první nákladní pneumatiky s mikročipem

Goodyear uvádí na trh své první nákladní pneumatiky s integrovaným mikročipem pro komerční využití. Nová pneumatika Goodyear Regional RHT II RFID (Radio Frequency Identity) 435/50R19.5, určená pro přívěsy a návěsy, má v sobě zabudovaný mikročip, jenž dokáže přes rozhraní poskytovat informace do on-line systému FleetOnlineSolutions společnosti Goodyear.

Snazší kontrola

Nová pneumatika nabízí provozovatelům vozových parků mnoho výhod včetně omezení prostojů, vylepšeného řízení pneuhospodářství a většího zabezpečení pneumatik.

Kontrolování stavu pneumatik může být velmi zdlouhavým procesem, jelikož je při něm nutné identifikovat každou pneumatiku podle jejího označení na bočnici, které bývá často špatně viditelné kvůli zašpinění či odření.

Klepněte pro větší obrázek

Využití technologie RFID tak znamená pro pracovníka provádějícího kontrolu možnost velmi rychle identifikovat každou pneumatiku pouhým přiložením příručního snímače k bočnici pneumatiky a informace se samy elektronicky zaznamenají.

Zlodějům na stopě

Existují však i další přínosy této technologie, jako výrazně snazší vystopování pneumatik, pokud byly ukradeny, nebo možnost jednoduše sledovat stav pneumatik po celou dobu jejich životnosti, včetně protektorování.

Důvodem k výběru pneumatiky o rozměru 435/50R19.5 pro umístění čipu RFID je vysoká oblíbenost tohoto rozměru u provozovatelů tzv. „mega-návěsů“, které poskytují maximální nosnost mezi evropskými návěsy s výškovým omezením 4 metry.

Jedinečný kód

Mikročip je do pneumatiky zabudován na výrobní lince a je naprogramován jedinečným kódem identifikujícím danou pneumatiku, což následně umožňuje zjistit za pomoci ruční čtečky typ, velikost a unikátní identifikační číslo každé pneumatiky.

Při kontrole pneumatik tak mohou poskytovatelé asistenčních služeb ze společnosti Goodyear, či provozovatelé vozových parků získávat informace z pneumatik s technologií RFID velmi jednoduše a okamžitě je elektronicky zaznamenávat. To jim šetří čas a zajišťuje větší přesnost. Zjednodušení skladového hospodářství nových, použitých a protektorovaných pneumatik je zajisté dalším přínosem.

Výhody pro uživatele

Pravidelná údržba je velmi snadná. Pověřený pracovník přiloží ruční čtečku k pneumatice. Ta je automaticky identifikována a nalezena v počítačovém systému FleetOnlineSolutions. Naměřený tlak a hloubka dezénu jsou pomocí Bluetooth rovněž zaslány do systému a jejich hodnoty jsou automaticky zapsány k příslušné pneumatice.

Další velmi důležitý přínos nových pneumatik je jejich větší zabezpečení. Protože mikročip systému RFID je zabudován uvnitř pneumatiky, nemůže být odstraněn, aniž by se pneumatika nezničila. To znamená, že zloději nejsou schopní zamaskovat původ těchto pneumatik a budou se vyhýbat krádežím pneumatik s označením RFID na bočnici.

I další typy a rozměry...

Společnost Goodyear připravuje v blízké budoucnosti rozšíření technologie RFID do dalších typů a rozměrů pneumatik. V současnosti jsou pneumatiky s RFID vyráběny v Lucembursku. Jejich výroba bude probíhat také v německém městě Wittlich v továrně společnosti Goodyear.

Zatímco v současnosti čipy RFID přenáší pouze identifikační data, je možné, že v budoucnosti budou přenášet informace o tlaku v pneumatikách a teplotě v reálném čase.
 

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

včera | Petr Schnagl | 62 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků