Goodyear představuje novou zimní pneumatiku UltraGrip 7

Goodyear, přední světový výrobce pneumatik, představuje novou výkonnou pneumatiku UltraGrip 7 kombinující inovativní technologie pro bezpečnější jízdu na ledu, sněhu a rozbředlém sněhu. Goodyear UltraGrip 7 bude k dostání v rozměrech vhodných pro většinu rodinných vozů a výkonných automobilů.

Nová pneumatika Goodyear UltraGrip 7 je:

  • vybavena vysokým počtem lamel Waffle Blades pro maximální záběrové schopnosti v zimních podmínkách a trojrozměrnými, vzájemně uzamykatelnými dezénovými bloky pro přesnější řízení na mokrých i suchých silnicích

  • vyrobena novou technologií zpracování polymerů pro lepší adhezi a záběr při nízkých teplotách

  • vybavena dvojitými V-drážkami pro výjimečné záběrové vlastnosti, ovládání a odolnost vůči aquaplaningu v rozbředlém sněhu a v kalužích

Klepněte pro větší obrázek

Každý rok je většina Evropy na několik měsíců vystavena sněžení, průměrným denním teplotám nižším než 5 °C, a často i mrazu. Stav silnic bývá nejistý, nebezpečně kluzký a na jejich povrchu se střídá měkký sníh, led, voda a rozbředlý sníh. Řidiči potřebují zimní pneumatiky, které si zachovají svou elasticitu i za nízkých teplot a jsou navrženy k přenosu sil na takto kluzkých površích. “UltraGrip 7 je nejlepší zimní pneumatikou, jakou kdy Goodyear vyrobil, a to nejen na sněhu a ledu, ale i v rozbředlém sněhu a na mokru,” říká Paul H. A. M. Joosten, marketingový ředitel Goodyear pro Evropu, Střední východ a Afriku. “Řidiči v řadě evropských zemí by měli přezouvat na zimní pneumatiky kvůli své vlastní bezpečnosti, a ne proto, že když jedou na dovolenou do hor, je na silnicích sníh a led. Měli by přezouvat, protože každý den jezdí při nízkých teplotách, v rozbředlém sněhu a na mokrých ulicích měst, na silnicích a dálnicích,” vysvětluje Joosten.

Nová technologie lamel Waffle Blade s 3D-BIS

Pneumatika Goodyear UltraGrip 7 je vybavena novou technologií lamel Waffle Blade a poslední generací trojrozměrných, vzájemně uzamykatelných dezénových bloků 3D-BIS.

Společností Goodyear patentovaný systém trojrozměrných, vzájemně uzamykatelných dezénových bloků 3D-BIS umožňuje v porovnání s tradičními lamelami zvýšit počet záběrových hran běhounu pneumatiky. Více lamel znamená lepší záběrové vlastnosti - vysoký počet zabírajících lamel propůjčuje pneumatice výjimečné záběrové vlastnosti na sněhu a ledu, čehož je dosaženo rozevřením dezénových bloků s ostrými hranami, které přicházejí do kontaktu s povrchem vozovky.

Uvnitř každé lamely Waffle Blade jsou stěny pokryté výčnělky a prohlubněmi. Když jde dezénový blok do záběru, výčnělky zapadnou do protilehlých prohlubní a znemožní tak pohyb jednotlivých lamel vůči sobě navzájem. Výsledkem je zvýšená tuhost dezénových bloků, a to se příznivě projevuje na stabilitě vozu, a řízení je tak méně únavné.

Technologie 3D-BIS na jedné straně vybavuje pneumatiku maximálním možným počtem záběrových hran pro excelentní odolnost vůči aquaplaningu na mokrých, zledovatělých a namrzlých silnicích, ale zároveň díky tuhým dezénovým blokům zaručuje precizní ovládání a dynamickou charakteristiku především na suchých površích.

Nová technologie lamel Waffle Blade vylepšuje vzájemné uzamykání jednotlivých bloků, maximalizuje hustotu záběrových lamel, a vylepšuje tak přesnost řízení a ovládání vozu na suchých i mokrých silnicích v zimních měsících.

Nová technologie zpracování polymerů

Běhounová směs UltraGrip 7 s příměsí siliky je založena na nové technologii zpracování polymerů. Použitím přírodního kaučuku bylo rozšířeno spektrum teplot, při nichž je možné zimní pneumatiku používat. Tato nová směs si uchovává flexibilitu a přilnavost k vozovce i za velmi nízkých teplot. Proto má UltraGrip 7 bezpečnější záběrové schopnosti na studené

a zasněžené silnici nebo v rozbředlém sněhu. UltraGrip 7 rovněž nabízí vylepšenou technologii HydraGrip s polymerem optimalizujícím záběr pneumatiky za mokra.

Nová běhounová směs pneumatiky Goodyear UltraGrip 7 snižuje spotřebu paliva a PCA (Poly Cyclic Aromatic) polymery navíc napomáhají ochraně životního prostředí.

Dvojité V-drážky

Směrové uspořádání hlubokých, vzájemně propojených drážek V-TRED propůjčuje pneumatice schopnost odvést velké množství vody nebo rozbředlého sněhu. S tím je spojena vylepšená odolnost vůči aquaplaningu po celou dobu životnosti pneumatiky.

Dlouhé zahnuté bloky umožňují na zasněžených cestách silnější záběr lamel pro lepší trakci a ovládání vozu.

Díky kombinaci dvojitých V-drážek a nové běhounové směsi poskytuje Goodyear UltraGrip 7 výborné jízdní vlastnosti na mokrých zimních silnicích.

Méně hluku a lepší ovladatelnost

Klepněte pro větší obrázek

Inženýři společnosti Goodyear také optimalizovali konstrukci kostry pneumatiky. Tuhý základ běhounu a specifická konstrukce dalších vrstev optimalizovaly rozložení tlaku ve stopě pneumatiky, což vede k lepší ovladatelnosti vozu. UltraGrip 7 nabízí rovnoměrné rozložení tlaku, a tím také lepší záběrové vlastnosti na sněhu a mokrých silnicích a lepší odezvu v řízení na suchém povrchu.

Dalším cílem návrhářů pneumatiky UltraGrip 7 byla nízká hlučnost pneumatiky. Drážky na levé a pravé straně jsou vzájemně posunuty, a tím je snížena hladina vyzařovaného hluku a jsou potlačeny nežádoucí vibrace běhounu.

Dostupná rozměrová řada

Pneumatiky Goodyear UltraGrip 7 jsou dostupné ve 30 verzích, ve 20 rozměrech pro ráfky od 13 do 16 palců, v rychlostních kategoriích T a H (190 a 210 km/h), a vyhovují tak většině automobilů střední a vyšší třídy.

Přehled rozměrů Goodyear UltraGrip 7

55

185/55 15 82 T
205/55 16 91 T
205/55 16 91 H
205/55 16 94 H XL

60

185/60 14 82 T
18/560 15 84 T
185/60 15 88 T XL
195/60 15 88 T
205/60 15 91 T
205/60 15 91 H
205/60 16 92 T
205/60 16 96 H XL

65

155/65 14 75 T
165/65 14 79 T
175/65 14 82 T
175/65 14 86 T XL
185/65 14 86 T
175/65 15 88 T XL
185/65 15 88 T
195/65 15 91 T
195/65 15 91 H
205/65 15 94 T
205/65 15 94 H

70

155/70 13 75 T
165/70 13 79 T
175/70 13 82 T
165/70 14 81 T
165/70 14 85 T XL
175/70 14 84 T
175/70 14 88 T XL

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků