Tyto pneumatiky Goodyear umějí produkovat kyslík! Používají k tomu mech

Americký výrobce pneumatik v Ženevě představil svůj zajímavý koncept. Pohlcovat má vlhkost ze silnice i oxid uhličitý ze vzduchu a produkovat kyslík.

Jsme zvyklí, že do pneumatik patří vzduch. Goodyear má ale v rukávu zajímavou ideu.Chce dosáhnout, aby kola dokázaly uvolňovat kyslík. Koncept s označením Oxygene předvedla známá americká firma na ženevském autosalonu. I takhle chce pomáhat životnému prostředí. 

Ano, vidíte dobře. Koncept skutečně obsahuje živý mach. A to rozhodně není vše. Na fotkách si můžete všimnout také modré či šedé obruby kol. Není to jen designová vychytávka. Pneumatiky dokážou prostřednictvím fotosyntézy vytvářet svou vlastní elektrickou energii. Mohou se tak rozsvítit, aby tak upozornily na růžné akce vozidla jako je otáčení nebo brzdění.

Bourali jste a máte sjeté pneumatiky? Můžete mít problém s odškodným

Bourali jste a máte sjeté pneumatiky? Můžete mít problém s odškodným

To je ale sekundární funkce. Tou primární je tvorba čerstvého vzduchu. Koncept Oxygene pohlcuje vlhkost ze silnice a oxid uhličitý ze vzduchu, aby následně mohl mech produkovat kyslík. Americký výrobce udává, že ve městě s 2,5 miliony vozidel by tyto "živé" pneumatiky mohly vytvořit 3000 tun kyslíku a absorbovat 4000 tun oxidu uhličitého ročně. Na to by ale bylo potřebné 10 milionů takových pneumatik.

Navíc by vás už nemuseli trápit defekty či výbuchy pneumatik. Koncept je totiž založen na bezvzduchovém designu. Na výrobu základní konstrukce by se použil recyklovaný kaučuk, takže technicky se pořád jedná o pneumatiku. Samozřejmě použití této technologie tak brzo na silnicích neuvidíme. 

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků