Tyto pneumatiky Goodyear umějí produkovat kyslík! Používají k tomu mech

Americký výrobce pneumatik v Ženevě představil svůj zajímavý koncept. Pohlcovat má vlhkost ze silnice i oxid uhličitý ze vzduchu a produkovat kyslík.

Jsme zvyklí, že do pneumatik patří vzduch. Goodyear má ale v rukávu zajímavou ideu.Chce dosáhnout, aby kola dokázaly uvolňovat kyslík. Koncept s označením Oxygene předvedla známá americká firma na ženevském autosalonu. I takhle chce pomáhat životnému prostředí. 

Ano, vidíte dobře. Koncept skutečně obsahuje živý mach. A to rozhodně není vše. Na fotkách si můžete všimnout také modré či šedé obruby kol. Není to jen designová vychytávka. Pneumatiky dokážou prostřednictvím fotosyntézy vytvářet svou vlastní elektrickou energii. Mohou se tak rozsvítit, aby tak upozornily na růžné akce vozidla jako je otáčení nebo brzdění.

Bourali jste a máte sjeté pneumatiky? Můžete mít problém s odškodným

Bourali jste a máte sjeté pneumatiky? Můžete mít problém s odškodným

To je ale sekundární funkce. Tou primární je tvorba čerstvého vzduchu. Koncept Oxygene pohlcuje vlhkost ze silnice a oxid uhličitý ze vzduchu, aby následně mohl mech produkovat kyslík. Americký výrobce udává, že ve městě s 2,5 miliony vozidel by tyto "živé" pneumatiky mohly vytvořit 3000 tun kyslíku a absorbovat 4000 tun oxidu uhličitého ročně. Na to by ale bylo potřebné 10 milionů takových pneumatik.

Navíc by vás už nemuseli trápit defekty či výbuchy pneumatik. Koncept je totiž založen na bezvzduchovém designu. Na výrobu základní konstrukce by se použil recyklovaný kaučuk, takže technicky se pořád jedná o pneumatiku. Samozřejmě použití této technologie tak brzo na silnicích neuvidíme. 

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 56 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 47 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků