Goodyear má "tiché" pneumatiky už také pro zimní provoz

Výrobce pneumatik, které se v nezávislých testech umisťují v dané kategorii prakticky vždy mezi prvními pěti modely, začíná také u zimních pneumatik používat technologii pro snížení hlučnosti.
Goodyear má "tiché" pneumatiky už také pro zimní provoz

Vrstva polyuretanové pěny, které vyplňuje asi třetinu prostoru pro vzduch uvnitř pneumatiky, dokáže snížit úroveň rezonančního hluku pronikajícího do interiéru automobilů, zhruba o padesát procent.

Tvrdí to alespoň představitelé společnosti Goodyear, která tuto technologii začala používat u řady svých pneumatik značek Goodyear a Dunlop. Po letních pláštích přišly nyní na řadu i ty zimní.

7 otázek a odpovědí kolem pneumatik. Víte, jak prodloužit jejich životnost?

7 otázek a odpovědí kolem pneumatik. Víte, jak prodloužit jejich životnost?

Podle Goodyearu je polyureatová pěna tak lehká, že prakticky nezvýší hmotnost pneumatiky a tudíž se neprojeví ani na jízdních vlastnostech, ani na životnosti.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Rezonanční hluk v pneumatice se díky pěně dokáže potlačit, avšak zdrojů hluku je mnohem více

„Již více než sto let si společnost Goodyear dává za úkol své pneumatiky neustále zlepšovat. Nová technologie SoundComfort je toho zářným příkladem. Ztišením jízdy přispíváme k vyššímu pohodlí pro řidiče. A když se díky tomu řidič může lépe soustředit na vozovku, je jeho jízda také bezpečnější,“ řekl Martijn de Jonge, ředitel koncernových značek pneumatik pro osobní vozy v regionu Evropa, Blízký východ a Afrika.

Dva Mustangy svými pneumatikami namalovaly obraz do knihy rekordů

Dva Mustangy svými pneumatikami namalovaly obraz do knihy rekordů

Pneumatiky ovšem nejsou zdaleka jediným zdrojem hluku, který vzniká při jízdě automobilu. Jsou to také vítr, rychlost jízdy, podmínky na silnici, hluk motoru a konstrukce vozu.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 39 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků