Goodyear má "tiché" pneumatiky už také pro zimní provoz

Výrobce pneumatik, které se v nezávislých testech umisťují v dané kategorii prakticky vždy mezi prvními pěti modely, začíná také u zimních pneumatik používat technologii pro snížení hlučnosti.
Goodyear má "tiché" pneumatiky už také pro zimní provoz

Vrstva polyuretanové pěny, které vyplňuje asi třetinu prostoru pro vzduch uvnitř pneumatiky, dokáže snížit úroveň rezonančního hluku pronikajícího do interiéru automobilů, zhruba o padesát procent.

Tvrdí to alespoň představitelé společnosti Goodyear, která tuto technologii začala používat u řady svých pneumatik značek Goodyear a Dunlop. Po letních pláštích přišly nyní na řadu i ty zimní.

7 otázek a odpovědí kolem pneumatik. Víte, jak prodloužit jejich životnost?

7 otázek a odpovědí kolem pneumatik. Víte, jak prodloužit jejich životnost?

Podle Goodyearu je polyureatová pěna tak lehká, že prakticky nezvýší hmotnost pneumatiky a tudíž se neprojeví ani na jízdních vlastnostech, ani na životnosti.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Rezonanční hluk v pneumatice se díky pěně dokáže potlačit, avšak zdrojů hluku je mnohem více

„Již více než sto let si společnost Goodyear dává za úkol své pneumatiky neustále zlepšovat. Nová technologie SoundComfort je toho zářným příkladem. Ztišením jízdy přispíváme k vyššímu pohodlí pro řidiče. A když se díky tomu řidič může lépe soustředit na vozovku, je jeho jízda také bezpečnější,“ řekl Martijn de Jonge, ředitel koncernových značek pneumatik pro osobní vozy v regionu Evropa, Blízký východ a Afrika.

Dva Mustangy svými pneumatikami namalovaly obraz do knihy rekordů

Dva Mustangy svými pneumatikami namalovaly obraz do knihy rekordů

Pneumatiky ovšem nejsou zdaleka jediným zdrojem hluku, který vzniká při jízdě automobilu. Jsou to také vítr, rychlost jízdy, podmínky na silnici, hluk motoru a konstrukce vozu.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků