Výrobce pneumatik, které se v nezávislých testech umisťují v dané kategorii prakticky vždy mezi prvními pěti modely, začíná také u zimních pneumatik používat technologii pro snížení hlučnosti.
Vrstva polyuretanové pěny, které vyplňuje asi třetinu prostoru pro vzduch uvnitř pneumatiky, dokáže snížit úroveň rezonančního hluku pronikajícího do interiéru automobilů, zhruba o padesát procent.
Tvrdí to alespoň představitelé společnosti Goodyear, která tuto technologii začala používat u řady svých pneumatik značek Goodyear a Dunlop. Po letních pláštích přišly nyní na řadu i ty zimní.
Podle Goodyearu je polyureatová pěna tak lehká, že prakticky nezvýší hmotnost pneumatiky a tudíž se neprojeví ani na jízdních vlastnostech, ani na životnosti.
Rezonanční hluk v pneumatice se díky pěně dokáže potlačit, avšak zdrojů hluku je mnohem více
„Již více než sto let si společnost Goodyear dává za úkol své pneumatiky neustále zlepšovat. Nová technologie SoundComfort je toho zářným příkladem. Ztišením jízdy přispíváme k vyššímu pohodlí pro řidiče. A když se díky tomu řidič může lépe soustředit na vozovku, je jeho jízda také bezpečnější,“ řekl Martijn de Jonge, ředitel koncernových značek pneumatik pro osobní vozy v regionu Evropa, Blízký východ a Afrika.
Pneumatiky ovšem nejsou zdaleka jediným zdrojem hluku, který vzniká při jízdě automobilu. Jsou to také vítr, rychlost jízdy, podmínky na silnici, hluk motoru a konstrukce vozu.