Golf Twin Drive: hybridní budoucnost Volkswagenu

25 komentářů

ernie
30. ledna • 19:02

2 roky davno presli a plug-in hybridy stale nemame :-D

Ivan
29. června • 10:45

To je zajímavé kolik to má koní..... a kolik to má krav nebo koz?

millo
6. září • 4:36

Možná bych pozměnil na ...kolik to má volů!

Antracit
28. června • 9:05

http://images.leftlanenews.com/content/may2008/vwtwindrive-2.jpg

Patt
28. června • 2:00

... na začátku je to myšlenka dobrá (i když ne nová). Horší je ta ekologičnost. Jak zajistit aby byli baterie dobíjeny (myšlenka na konci) jen tou "ekologickou" (ha,ha,ha) větrnou a solárlní energií?? To si snad dělají srandu!? V zásuvce to člověk špatně rozeznává jak je to "ekologická" energie!!! Jen pár čísel: výroba elektrické energie z větru je v Evropě pod 1% (nejlepší Dánsko 3%) a solární energie o té je lepší mlčet (cca 0,01%). Německo vyrábí cca 65% energie v tepelných (uhelných, a asi hodně ekologických elektrárnách). Tak to nevím... a nechápu. Je to pak o EKOLOGII...

Antracit
28. června • 8:39

Mě je to třeba šumák, mě by zajímalo za kolik to v reálu jezdí a je mi úplně jedno jakou energií se to dobíjí, nebo jestli do toho tankuju naftu, benzín, mlíko...
Takže když udělají auto, co v reálu jezdí za 2,5 - 3,5 l nafty na 100 km, nebo dokonce úplně zadarmo (při dobíjení vhodným způsobem) ve městě, ještě při své váze, tak je to úspěch.
Myslím, že to je jeden z mála hybridů, co má smysl koupit. Nemá v základu slabou 1.4ku jako Prius, takže s ním jde jezdit normálně i když není energie v bateriích.
Výsledná spotřeba má smysl a není ve skutečnosti (tedy doufejme) jako u Priusu, třeba skoro 7 litrů benzínu.

Petr1968
28. června • 8:34

Větrné elektrárny nejsou vůbec ekologické:-D Ale to zelení debilové nepochopí:-D:-D

Antracit
27. června • 21:29

Konečně.. VW fanfím, vypadá to rozhodně hodně použitelně... Do práce to mám 50 km... že bych to zvládl na baterky a dobil až v práci?
Nebo za 5,5l nafty jedna cesta a druhá z práce zadarmo?

ZocelenyDrapalik
28. června • 1:06

No, zadarmo ta elektrika nebude. V jinem mediu je popsana jizda z predmesti do centra Berlina s vysledkem - spotreba 2,5L/100 nafty + 8kWh (v zavislosti jaky mate tarif cca + 30-40Kc) - takze rekneme po meste za ekvivalent do 3,5L nafty (kratsi - ciste elektricke cesty levneji). Tedy alespon do doby nez elektrina zasadne zdrazi. To je solidni. V brzke dobe s novymi technologiemi polymernich slunecnich clanku, se zacinaji realneji jevit i domaci slunecni elektrarny, kde by se pak denni dojizdeni nejakych 10-20km mohlo odehravat opravdu "zadarmo". Ale na to si jeste nejaky rok pockame.

ZocelenyDrapalik
27. června • 21:09

Skoro se to bojim napsat. Kdyz jsem tu pred par mesici tvrdil, ze plug-in hybrid nastupuje behem par roku, byl jsem tu temer zaslapan do zeme nejmenovanym mistnim novinarem. Myslenka plugin hybridu byla oznacena za slepou cestu, moje presvedceni naivni a nesmyslne. Legracni je, ze v te dobe uz potichu bezel vyvoj teto technologie, ktera byla dnes predstavena. Soucasne s timto vyvojem vypoustela automobilka marketingovou mlhu o tom, jak je hybrid spatny a neperspektivni. Tak uz to chodi. Behem tech par mesicu predstavil alespon koncept plugin hybridu temer kazdy, kdo v automobilizmu neco znamena. No nic. Kdyz uz s tim zacina vlkohradi koncern, je jasne, ze technologie je tutovka. Toto je skutecny start nove ery automobilizmu - zacatek prechodu k elektrine. Uz byl nejvyssi cas.

Standa
27. června • 23:12

Ale stejně si myslím, že to nepůjde tak snadno. Pořád jsou tu soudruzi, kteří se aktuálně chtějí "podívat" do Iránu a těm se tahle "kontrarevoluce" líbit nebude. :-|

Petr1968
27. června • 22:22

Teorie a praxe bude zajímavá.:-D:-D:-D

Standa
27. června • 17:49

Teď už zbývá jen:- to začít prodávat. Doufám, že to VW myslí vážně, když mluví o horizontu dovu let. Aby to nedopadlo jako třeba GM EV1.- odstranit spalovací motor. :-D

ZocelenyDrapalik
27. června • 21:17

Myslim, ze prijdou. Oni totiz jini prijdou jeste drive. Toyota za pul roku, Opel asi za rok. A jak vime, vyhlasil VW cil dohnat a predehnat Toyotu. Proto verim, ze ten termin nebudou protahovat.

pavel12
27. června • 17:14

Konečně se to rozjíždí, další vlaštovka, snad budou následovat i další automobilky, a jedna ten systém bude mít lepší než druhá...

pepa
27. června • 14:17

Na jedno nabiti dojezd 50km. Kolik ty Li-Ion baterie idealne zvladnou cyklu ? 800 ? To je max 40.000Km a potom vymena baterii. Navic Lithiove baterie samovolne degraduji casem. Oficialni zivotnost techto akumulatoru jsou 2 roky bez ohledu na pocet cyklu ....

Standa
27. června • 17:44

Podívej se na záruku Lexusu nebo Tesla Motors, potom mudruj.

joe
27. června • 20:48

Ti tam davaji myslim Ni-Mh a ty nedegraduji casem ;-)

Standa
27. června • 23:08

Lexus má skutečně Ni-MH aukumulátory, ale Tesla zůstává, jak píše Drápalík.

ZocelenyDrapalik
27. června • 21:10

Tesla je Li-on. Na tom to stoji.

Martin
27. června • 8:42

preco by nebolo mozne pouzit oba motory naraz? myslim, ze napr. Lexus to tak ma, ze ma jeden EM aj na zadnej naprave, teda tiez oddeleny od spalovacieho motora... a tam to funguje :-D chce to len spravne nastavit elektroniku... ;-)

Diamant
27. června • 10:03

Omyl, lexus je klasické AWD so všetkým, čo k tomu patrí a motory poháňajú to isté.

Martin
27. června • 10:44

bavime sa o rx400h? ten ma podla clanku http://www.autorevue.cz/default.aspx?section=132 -)
ale aj keby mal, tak to neznamena, ze to nemoze fungovat spolu :-)

Martin
27. června • 10:46

nejako mi to blbo zobrazilo, tak este raz
bavime sa o rx400h? ten ma podla clanku http://www.autorevue.cz/default.aspx?section=132 -)
ale aj keby mal, tak to neznamena, ze to nemoze fungovat spolu :-):-D

Maila
27. června • 8:40

No výkon 125 KW je vyšší než jen udávaný výkon samotného dieselu, otázkou zda je to hranice pouze namalovaná na přístrojích, nebo skutečná

Doporučujeme

Články odjinud