2 roky davno presli a plug-in hybridy stale nemame :-D
To je zajímavé kolik to má koní..... a kolik to má krav nebo koz?
Možná bych pozměnil na ...kolik to má volů!
http://images.leftlanenews.com/content/may2008/vwtwindrive-2.jpg
... na začátku je to myšlenka dobrá (i když ne nová). Horší je ta ekologičnost. Jak zajistit aby byli baterie dobíjeny (myšlenka na konci) jen tou "ekologickou" (ha,ha,ha) větrnou a solárlní energií?? To si snad dělají srandu!? V zásuvce to člověk špatně rozeznává jak je to "ekologická" energie!!! Jen pár čísel: výroba elektrické energie z větru je v Evropě pod 1% (nejlepší Dánsko 3%) a solární energie o té je lepší mlčet (cca 0,01%). Německo vyrábí cca 65% energie v tepelných (uhelných, a asi hodně ekologických elektrárnách). Tak to nevím... a nechápu. Je to pak o EKOLOGII...
Mě je to třeba šumák, mě by zajímalo za kolik to v reálu jezdí a je mi úplně jedno jakou energií se to dobíjí, nebo jestli do toho tankuju naftu, benzín, mlíko...Takže když udělají auto, co v reálu jezdí za 2,5 - 3,5 l nafty na 100 km, nebo dokonce úplně zadarmo (při dobíjení vhodným způsobem) ve městě, ještě při své váze, tak je to úspěch. Myslím, že to je jeden z mála hybridů, co má smysl koupit. Nemá v základu slabou 1.4ku jako Prius, takže s ním jde jezdit normálně i když není energie v bateriích. Výsledná spotřeba má smysl a není ve skutečnosti (tedy doufejme) jako u Priusu, třeba skoro 7 litrů benzínu.
Větrné elektrárny nejsou vůbec ekologické:-D Ale to zelení debilové nepochopí:-D:-D
Konečně.. VW fanfím, vypadá to rozhodně hodně použitelně... Do práce to mám 50 km... že bych to zvládl na baterky a dobil až v práci?Nebo za 5,5l nafty jedna cesta a druhá z práce zadarmo?
No, zadarmo ta elektrika nebude. V jinem mediu je popsana jizda z predmesti do centra Berlina s vysledkem - spotreba 2,5L/100 nafty + 8kWh (v zavislosti jaky mate tarif cca + 30-40Kc) - takze rekneme po meste za ekvivalent do 3,5L nafty (kratsi - ciste elektricke cesty levneji). Tedy alespon do doby nez elektrina zasadne zdrazi. To je solidni. V brzke dobe s novymi technologiemi polymernich slunecnich clanku, se zacinaji realneji jevit i domaci slunecni elektrarny, kde by se pak denni dojizdeni nejakych 10-20km mohlo odehravat opravdu "zadarmo". Ale na to si jeste nejaky rok pockame.
Skoro se to bojim napsat. Kdyz jsem tu pred par mesici tvrdil, ze plug-in hybrid nastupuje behem par roku, byl jsem tu temer zaslapan do zeme nejmenovanym mistnim novinarem. Myslenka plugin hybridu byla oznacena za slepou cestu, moje presvedceni naivni a nesmyslne. Legracni je, ze v te dobe uz potichu bezel vyvoj teto technologie, ktera byla dnes predstavena. Soucasne s timto vyvojem vypoustela automobilka marketingovou mlhu o tom, jak je hybrid spatny a neperspektivni. Tak uz to chodi. Behem tech par mesicu predstavil alespon koncept plugin hybridu temer kazdy, kdo v automobilizmu neco znamena. No nic. Kdyz uz s tim zacina vlkohradi koncern, je jasne, ze technologie je tutovka. Toto je skutecny start nove ery automobilizmu - zacatek prechodu k elektrine. Uz byl nejvyssi cas.
Ale stejně si myslím, že to nepůjde tak snadno. Pořád jsou tu soudruzi, kteří se aktuálně chtějí "podívat" do Iránu a těm se tahle "kontrarevoluce" líbit nebude. :-|
Teorie a praxe bude zajímavá.:-D:-D:-D
Teď už zbývá jen:- to začít prodávat. Doufám, že to VW myslí vážně, když mluví o horizontu dovu let. Aby to nedopadlo jako třeba GM EV1.- odstranit spalovací motor. :-D
Myslim, ze prijdou. Oni totiz jini prijdou jeste drive. Toyota za pul roku, Opel asi za rok. A jak vime, vyhlasil VW cil dohnat a predehnat Toyotu. Proto verim, ze ten termin nebudou protahovat.
Konečně se to rozjíždí, další vlaštovka, snad budou následovat i další automobilky, a jedna ten systém bude mít lepší než druhá...
Na jedno nabiti dojezd 50km. Kolik ty Li-Ion baterie idealne zvladnou cyklu ? 800 ? To je max 40.000Km a potom vymena baterii. Navic Lithiove baterie samovolne degraduji casem. Oficialni zivotnost techto akumulatoru jsou 2 roky bez ohledu na pocet cyklu ....
Podívej se na záruku Lexusu nebo Tesla Motors, potom mudruj.
Ti tam davaji myslim Ni-Mh a ty nedegraduji casem ;-)
Lexus má skutečně Ni-MH aukumulátory, ale Tesla zůstává, jak píše Drápalík.
Tesla je Li-on. Na tom to stoji.
preco by nebolo mozne pouzit oba motory naraz? myslim, ze napr. Lexus to tak ma, ze ma jeden EM aj na zadnej naprave, teda tiez oddeleny od spalovacieho motora... a tam to funguje :-D chce to len spravne nastavit elektroniku... ;-)
Omyl, lexus je klasické AWD so všetkým, čo k tomu patrí a motory poháňajú to isté.
bavime sa o rx400h? ten ma podla clanku http://www.autorevue.cz/default.aspx?section=132 -)ale aj keby mal, tak to neznamena, ze to nemoze fungovat spolu :-)
nejako mi to blbo zobrazilo, tak este raz bavime sa o rx400h? ten ma podla clanku http://www.autorevue.cz/default.aspx?section=132 -)ale aj keby mal, tak to neznamena, ze to nemoze fungovat spolu :-):-D
No výkon 125 KW je vyšší než jen udávaný výkon samotného dieselu, otázkou zda je to hranice pouze namalovaná na přístrojích, nebo skutečná
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.