Golf Twin Drive: hybridní budoucnost Volkswagenu

Volkswagen oficiálně představil svůj nový projekt s názvem Twin Drive, který prezentuje v oblíbeném modelu Golf.

Výkonný ředitel koncernu Volkswagen včera na tiskové konferenci oficiálně zveřejnil první detaily ohledně nového systému Twin Drive, který se již za dva roky bude nabízet k většině modelů. Automobilka v současnosti testuje 20 Golfů, které mohou být poháněny jak elektromotorem samostatně, tak i vznětovým agregátem.

Nový Golf Twin Drive tedy oplývá hned dvojicí agregátů, primární úkol přitom sehrává dvoulitrový, turbem přeplňovaný naftový agregát s výkonem 122 koní. Tomuto motoru sekunduje menší elektromotor, který je schopen nabídnout výkon až 82 koní. Sekundární agregát je přitom napájen z Li-Ion baterii, které jsou na plné nabití schopné ujet přibližně 50 km a to jen pokud elektromotoru nepomáhá dieselový agregát. Baterie se dají jednoduše nabít zapojením kabelu do elektrické zástrčky, čímž se vůz radí mezi tzv. plug-in hybridy, které mají podle některých analytiků skutečně světlou budoucnost.
 
Celý systém, který použil Volkswagen, je však v něčem odlišný od těch ostatních. Vznětový agregát je totiž úplně izolován od elektromotoru, a tak zde pravděpodobně nebude možné použít oba agregátů najednou (třeba při náhlé potřebě pružného zrychlení). Šetřit energii pomáhá i známý systém Start and Stop a systém regenerativního brzdění, kdy se část z energie uvolněné při brzdění může zužitkovat třeba při rozjezdu.
 

Jak už bylo zmíněno, automobilka teď bude v ostrém provozu používat 20 kusů těchto vozidel, aby však byla skutečně zajištěna ekologičnost, vozy budou napájeny na zdroj elektřiny vyrobený pomocí větrných generátorů a solárních panelů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
VW Golf Twin Drive
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků