Golf Twin Drive: hybridní budoucnost Volkswagenu

Volkswagen oficiálně představil svůj nový projekt s názvem Twin Drive, který prezentuje v oblíbeném modelu Golf.

Výkonný ředitel koncernu Volkswagen včera na tiskové konferenci oficiálně zveřejnil první detaily ohledně nového systému Twin Drive, který se již za dva roky bude nabízet k většině modelů. Automobilka v současnosti testuje 20 Golfů, které mohou být poháněny jak elektromotorem samostatně, tak i vznětovým agregátem.

Nový Golf Twin Drive tedy oplývá hned dvojicí agregátů, primární úkol přitom sehrává dvoulitrový, turbem přeplňovaný naftový agregát s výkonem 122 koní. Tomuto motoru sekunduje menší elektromotor, který je schopen nabídnout výkon až 82 koní. Sekundární agregát je přitom napájen z Li-Ion baterii, které jsou na plné nabití schopné ujet přibližně 50 km a to jen pokud elektromotoru nepomáhá dieselový agregát. Baterie se dají jednoduše nabít zapojením kabelu do elektrické zástrčky, čímž se vůz radí mezi tzv. plug-in hybridy, které mají podle některých analytiků skutečně světlou budoucnost.
 
Celý systém, který použil Volkswagen, je však v něčem odlišný od těch ostatních. Vznětový agregát je totiž úplně izolován od elektromotoru, a tak zde pravděpodobně nebude možné použít oba agregátů najednou (třeba při náhlé potřebě pružného zrychlení). Šetřit energii pomáhá i známý systém Start and Stop a systém regenerativního brzdění, kdy se část z energie uvolněné při brzdění může zužitkovat třeba při rozjezdu.
 

Jak už bylo zmíněno, automobilka teď bude v ostrém provozu používat 20 kusů těchto vozidel, aby však byla skutečně zajištěna ekologičnost, vozy budou napájeny na zdroj elektřiny vyrobený pomocí větrných generátorů a solárních panelů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
VW Golf Twin Drive
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků