Golf Twin Drive: hybridní budoucnost Volkswagenu

Volkswagen oficiálně představil svůj nový projekt s názvem Twin Drive, který prezentuje v oblíbeném modelu Golf.

Výkonný ředitel koncernu Volkswagen včera na tiskové konferenci oficiálně zveřejnil první detaily ohledně nového systému Twin Drive, který se již za dva roky bude nabízet k většině modelů. Automobilka v současnosti testuje 20 Golfů, které mohou být poháněny jak elektromotorem samostatně, tak i vznětovým agregátem.

Nový Golf Twin Drive tedy oplývá hned dvojicí agregátů, primární úkol přitom sehrává dvoulitrový, turbem přeplňovaný naftový agregát s výkonem 122 koní. Tomuto motoru sekunduje menší elektromotor, který je schopen nabídnout výkon až 82 koní. Sekundární agregát je přitom napájen z Li-Ion baterii, které jsou na plné nabití schopné ujet přibližně 50 km a to jen pokud elektromotoru nepomáhá dieselový agregát. Baterie se dají jednoduše nabít zapojením kabelu do elektrické zástrčky, čímž se vůz radí mezi tzv. plug-in hybridy, které mají podle některých analytiků skutečně světlou budoucnost.
 
Celý systém, který použil Volkswagen, je však v něčem odlišný od těch ostatních. Vznětový agregát je totiž úplně izolován od elektromotoru, a tak zde pravděpodobně nebude možné použít oba agregátů najednou (třeba při náhlé potřebě pružného zrychlení). Šetřit energii pomáhá i známý systém Start and Stop a systém regenerativního brzdění, kdy se část z energie uvolněné při brzdění může zužitkovat třeba při rozjezdu.
 

Jak už bylo zmíněno, automobilka teď bude v ostrém provozu používat 20 kusů těchto vozidel, aby však byla skutečně zajištěna ekologičnost, vozy budou napájeny na zdroj elektřiny vyrobený pomocí větrných generátorů a solárních panelů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
VW Golf Twin Drive
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 33 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků