Golf se v Česku prodává lépe než loni

Praha 20. dubna 2004 - Nový Volkswagen Golf se na českém trhu výborně rozjel – za první tři měsíce letošního roku se prodalo celkem 543 „krátkých“ Golfů, což je o 67,4 procenta víc než ve stejném období loni. Velká část z těchto prodejů připadá na Golf nové generace, který byl uvedený na trh koncem února.

„Mimořádnému zájmu se těší model poháněný zážehovým motorem 1.4/55 kW (75 k) ve výbavě Trendline, který je momentálně předmětem časově omezené nabídky a prodává se za cenu 414 900 Kč,“ říká Manfred Aschenbrenner, vedoucí divize osobních vozů Volkswagen společnosti IVG. „Značný zájem je i o vznětové motory, především o model Golf 1.9 TDI/77 kW (105 k), který boduje především svým vitalitou a hospodárným provozem.“ Jako dárek k 30. výročí zahájení výroby Golfu první generace jsou všechny modely standardně vybavovány klimatizací Climatic.

Nový Volkswagen Golf šplhá vzhůru v tabulkách prodejních statistik i v zahraničí: Jenom v březnu prodal Volkswagen v západní Evropě 52 200 těchto vozů, což v porovnání s březnem loňského roku znamená nárůst o 14,7 %. Během celého prvního čtvrtletí roku 2004 se v západní Evropě prodalo 115 600 Golfů, o 1,5 % více než ve stejném období předchozího roku.

Tip: Přečtěte si krátký článek o celosvětových prodejích Golfu.

Neméně úspěšně jako Golf si vede i jeho velkoprostorový sourozenec Touran – za první čtvrtletí je nejprodávanějším kompaktním MPV modelem nižší střední třídy na českém trhu. „Od ledna do března jsme prodali 233 Touranů, což je mnohem více než dokázala nejbližší konkurence,“ říká Manfred Aschenbrenner. Čeští zákazníci mají největší zájem o Tourany s motorem 1.9 TDI/74 kW ve výbavě Trendline a v barvě stříbrné metalízy. Hitparádě příplatkové výbavy vévodí klimatizace Climatronic, následují mlhovky, střešní nosič, xenonové světlomety, zimní paket a sedadla ve 3. řadě.

Touran kraluje i na náročném německém trhu. Jeho tržní podíl činí za první čtvrtletí tohoto roku 22,6 %, což z něj dělá jasného lídra třídy. Nejžádanější verzí mezi německými zákazníky je stejně jako v Česku Touran Trendline ve stříbrné metalíze poháněný tubrodieselem 1.9 TDI o výkonu 74 kW/100 k a vybavený šestistupňovou manuální převodovkou. O oblibě Touranu v rodném Německu svědčí kromě výborných prodejních výsledků také závěry studie prestižní agentury AC Nielsen, podle které je Touran v očích veřejnosti nejlépe vnímaným modelem z celého segmentu MPV vozů a minibusů.

Dvojici mimořádně úspěšných modelů na českém trhu výborně doplňuje také Passat, který je stále lídrem vysoce konkurenčního B-segmentu importovaných vozů. „Za první čtvrtletí roku 2004 jsme prodali celkem 460 Passatů (včetně verze Variant), což je vzhledem k situaci na tuzemském trhu určitě výborný výsledek,“ komentuje prodejní výsledky značky Volkswagen Manfred Aschenbrenner.

Redakce dodává: Volskwagen sice jásá nad prodeji Golfu, Touranu a Passatu v prvním čtvrtletí, ovšem samotný březen tak slavný nebyl. VW v tomto měsíci prodal jen 513 vozů, zatímco loni ve stejném období o 485 kusů více. Více v jiném článku.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků