Golf se stal nejprodávanějším vozem historie VW

Stříbrný Volkswagen Golf Highline poháněný motorem 2.3 V5/125 kW (170 k), který sjel z výrobní linky závodu Volkswagen v německém Wolfsburgu, se navždy zapíše do automobilové historie.
Golf se stal nejprodávanějším vozem historie VW

21 517 415 Golfů

Od roku 1974 se totiž ve čtyřech generačních podobách vyrobilo celkem 21 517 415 těchto populárních vozů, čímž Golf připravil svého staršího sourozence VW Brouka o titul historicky nejprodávanějšího automobilu světa značky Volkswagen. Legendární Volkswagen Brouk se mimochodem stále vyrábí v závodě automobilky Volkswagen v Mexiku.

Stříbřitý rekordman Golf, bohatě vybavený komfortními i funkčními prvky (mj. automatickou klimatizací nebo akustickým parkovacím systémem), zamířil za svým novým majitelem do německého Hamburku.

Klepněte pro větší obrázek

„Golf se stal skutečným etalonem kvalitního vozu pro široké vrstvy zákazníků,“ prohlásil během malé slavnosti u výrobní linky Dr. Folker Weissgerber, člen představenstva automobilky Volkswagen. „Tento model hrál a hraje i velmi významnou roli z hlediska zaměstnanosti – na výrobě těchto vozů pracovalo v šesti závodech po celém světě na 40 000 zaměstnanců.“

V současné době se vozy Volkswagen Golf vyrábějí v závodech ve Wolfsburgu, Moselu, Bruselu, Bratislavě, v jihoafrickém Uitenhage a v brazilské Curitibě. Z výrobních linek těchto továren sjíždí denně na 3600 Golfů.

Vloni Volkswagen prodal 865 500 vozů Golf, během prvního čtvrtletí tohoto roku pak celkem 205 600 vozů. Nejdůležitějším trhem pro model Volkswagen Golf je vedle „rodného“ Německa především Itálie, Francie a Velká Británie, z mimoevropských trhů pak USA a Japonsko. I na českém trhu patří Golf mezi nejoblíbenějším automobilům své kategorie.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků