Golf Plus Cross, skoro pravý off road

Paříž přinese premiéru i nové verzi oblíbeného Golfu. Do terénu se nyní můžete vydat s upraveným Golfem...

Poté co Evropu pohltila módní vlna vozů coupé cabrio přichází další, která si určitě v brzké době získá mnoho příznivců. Jedná se o vlnu CROSS, neboli o běžné vozy, které vypadají, že zvládnou výpravy až na konec světa. Po modelech Panda Cross, Getz Cross, Polo Cross atd. přichází na řadu i jedno z neslavnějších vozů historie Volkswagen Golf.

Původní koncept, který přecházel produkční verzi Golf Cross nesl označení Beduin. Přestože se spekulovalo o tom, že by mohlo jít o menší SUV na bází velkého Touaregu tyto spekulace vzaly jednou provždy za své.

Upravený podvozek vyhnal Golf Plus Cross nahoru a potřebné ochranné prvky pak zamezí drobnému mechanickému poškození. Samozřejmostí jsou nové dekorativní plastové prvky jak vně vozu, tak i v interiéru.

Nabídka motorů bude částečně kopírovat nabídku klasického Golfu Plus, ovšem bude mírně redukována. Základním benzínovým agregátem bude čtyřválec 1,6 o výkonu 75 kW (106 k). Druhou alternativou bude nový čtyřválec 1,4TSI o výkonu 103 kW (140 k).

Naftu zastoupí tradiční dvojice TDI agregátů o objemech 1,9 a 2,0 l s výkony 77 kW (105 k), resp. 103 kW (140 k).

Výhodou bude také přítomnost náhonu 4x4, která u vozů Cross zdaleka není pravidlem. Byť se bude jednat o systém Haldex, určitě zvýší schopnosti v terénu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků