Golf GTI, třicet let od zrození legendy

V Evropě nebude mnoho automobilových fandů, kteří neznají Volkswagen Golf a jeho ostré verze GTI. Ovšem mnohem méně těchto fandů ví, že verze GTI brázdí silnice již třicet let. Právě v roce 1976 přišel na trh první Golf Grand Turismo Injection, neboli GTI. Jedničková řada v té době disponovala neskutečně výkonnou šestnáctistovkou. Motor se vstřikováním paliva disponoval výkonem 81 kW (110 k). Postupně se Golf GTI objevil v každé nové generaci tohoto oblíbeného hatchbacku až do dnešních dnů, kdy sériové GTI dává výkon 200 koní. Vývojem prošla i tato verze. Z původního názvu GTI, který patřil opravdu ostrým hatchům, se postupně stal spíše stupeň výbavy a ve čtvrté generaci Golfu GTI se objevil i naftový motor. Poslední, pátá, řada se však vrací zpět ke kořenům a mimo velkou výbavu nabízí i solidní výkony. Přesto zůstává otázkou, do jaké míry je dnes Golf GTI synonymem lehkého ostrého hatchbacku...

Tip: Přečtěte si kompletní historii modelu Volkswagen Golf.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků