Golf GTI, třicet let od zrození legendy

V Evropě nebude mnoho automobilových fandů, kteří neznají Volkswagen Golf a jeho ostré verze GTI. Ovšem mnohem méně těchto fandů ví, že verze GTI brázdí silnice již třicet let. Právě v roce 1976 přišel na trh první Golf Grand Turismo Injection, neboli GTI. Jedničková řada v té době disponovala neskutečně výkonnou šestnáctistovkou. Motor se vstřikováním paliva disponoval výkonem 81 kW (110 k). Postupně se Golf GTI objevil v každé nové generaci tohoto oblíbeného hatchbacku až do dnešních dnů, kdy sériové GTI dává výkon 200 koní. Vývojem prošla i tato verze. Z původního názvu GTI, který patřil opravdu ostrým hatchům, se postupně stal spíše stupeň výbavy a ve čtvrté generaci Golfu GTI se objevil i naftový motor. Poslední, pátá, řada se však vrací zpět ke kořenům a mimo velkou výbavu nabízí i solidní výkony. Přesto zůstává otázkou, do jaké míry je dnes Golf GTI synonymem lehkého ostrého hatchbacku...

Tip: Přečtěte si kompletní historii modelu Volkswagen Golf.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků