Golf GTI, třicet let od zrození legendy

V Evropě nebude mnoho automobilových fandů, kteří neznají Volkswagen Golf a jeho ostré verze GTI. Ovšem mnohem méně těchto fandů ví, že verze GTI brázdí silnice již třicet let. Právě v roce 1976 přišel na trh první Golf Grand Turismo Injection, neboli GTI. Jedničková řada v té době disponovala neskutečně výkonnou šestnáctistovkou. Motor se vstřikováním paliva disponoval výkonem 81 kW (110 k). Postupně se Golf GTI objevil v každé nové generaci tohoto oblíbeného hatchbacku až do dnešních dnů, kdy sériové GTI dává výkon 200 koní. Vývojem prošla i tato verze. Z původního názvu GTI, který patřil opravdu ostrým hatchům, se postupně stal spíše stupeň výbavy a ve čtvrté generaci Golfu GTI se objevil i naftový motor. Poslední, pátá, řada se však vrací zpět ke kořenům a mimo velkou výbavu nabízí i solidní výkony. Přesto zůstává otázkou, do jaké míry je dnes Golf GTI synonymem lehkého ostrého hatchbacku...

Tip: Přečtěte si kompletní historii modelu Volkswagen Golf.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků