Golf GTI, třicet let od zrození legendy

V Evropě nebude mnoho automobilových fandů, kteří neznají Volkswagen Golf a jeho ostré verze GTI. Ovšem mnohem méně těchto fandů ví, že verze GTI brázdí silnice již třicet let. Právě v roce 1976 přišel na trh první Golf Grand Turismo Injection, neboli GTI. Jedničková řada v té době disponovala neskutečně výkonnou šestnáctistovkou. Motor se vstřikováním paliva disponoval výkonem 81 kW (110 k). Postupně se Golf GTI objevil v každé nové generaci tohoto oblíbeného hatchbacku až do dnešních dnů, kdy sériové GTI dává výkon 200 koní. Vývojem prošla i tato verze. Z původního názvu GTI, který patřil opravdu ostrým hatchům, se postupně stal spíše stupeň výbavy a ve čtvrté generaci Golfu GTI se objevil i naftový motor. Poslední, pátá, řada se však vrací zpět ke kořenům a mimo velkou výbavu nabízí i solidní výkony. Přesto zůstává otázkou, do jaké míry je dnes Golf GTI synonymem lehkého ostrého hatchbacku...

Tip: Přečtěte si kompletní historii modelu Volkswagen Golf.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků