Golf GTI Edition 30: exkluzivní hatch

Slavit výročí úspěšného modelu lze mnoha způsoby. Tím nejlepším je připravit speciální edici a právě touto cestou se vydal Volkswagen.

Asi jen těžko budeme hledat někoho, komu jsou tři písmena GTI neznámým pojmem. Před třiceti lety přišel na trh model, který se během tří desítek let stal ikonou mezi malými, sportovně laděnými vozy.

Právě v letošním roce slaví Golf GTI třicáté narozeniny a Volkswagen pro oslavu připravil speciální model GTI s označením GTI Edition 30. Třicítku lze najít i na dalších místech, ale nepředbíhejme.

Speciální edice vyžaduje mj. nový kabát. Edition 30 dostal zcela nová 18" kola v černém matu v designu Detroit. Ty lze bez příplatku vyměnit za stejně velká kola, ovšem v titanové odstínu. Nejrychlejší GTI dostalo navíc přední a zadní spoiler, zatmavené přední a rudé zadní světlomety. Samozřejmostí je nápis Edition 30 na zádi vozu.

Interiér pak zdobí sportovní sedadla z klasického GTI, tříramenný volat obšitý kůží s červenými švy a opět logo edice.

To nejdůležitější se ovšem odehrálo pod kapotou. Tam totiž zapracovali technici a klasickému GTI přidali třicet koní. Výsledkem je tak výkon 169 kW (230 k). Tím se samozřejmě zlepšila dynamika. Stovku stíhá tento model za 6,8 s (s DSG za 6,6 s) a dosahuje maximální rychlosti 245 km/h.

Pokud si ovšem myslíte, že vyšším výkonem získáte vlastnosti sesterské Cupry, budete vedle. Golf GTI Edition 30 totiž stojí na stejném podvozku a také naladění a nastavení je stejné. Lze tedy očekávat stejně rychlé zatáčky, ovšem daleko rychlejší dálniční závody.

Jak to u Volkswagenu bývá, nechává si rád za podobná díla dobře zaplatit. Cena za tento model byla u nás stanovena na 854 700 Kč v případě verze s manuální převodovkou a na 916 900 Kč v případě převodovky DSG.

Golf GTI Edition 30 je tak bezmála o 100 000 Kč dražší, než klasické GTI. Cena se navíc dostala velmi daleko nad úroveň jakéhokoli konkurenta. Holt za exkluzivitu se platí i u lidových aut...

 
Golf GTI
Edition 30
MT6
DGS
MT6
DSG
Výkon (kW/k)
147/200
169/230
Točivý moment (Nm)
280
300
 
Zrychlení 0-100 (s)
7,2
6,9
6,8
6,6
Maximální rychlost (km/h)
235
233
254
243
 
Cena od (Kč)
759 100
821 400
854 700
916 900

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Golf GTI Edition 30
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků