Golf GTI druhé generace se vrací na silnice

Ne, není to vtip a není ani prvního dubna. U nás velmi oblíbený Golf GTI druhé generace se totiž vrátí skutečně na silnice a to přímo z výrobních závodů. Nepůjde ovšem o výrobu v Evropě, ale v Jižní Africe.

Obliba výroby starých Volkswagenů je po celém světě velká a není to tak dávno, co byla ukončena výroba první generace Golfu. Druhá je tak pro mnoho států velmi moderním vozem, který je hlavně extrémně nenáročný na údržbu. Za léta výroby jsou vychytány doslova poslední mouchy a hlavně, vývoj vozu je již několikrát zaplacen a ve spojení s levnou pracovní silou a levnou technologií na výrobu je i velmi dostupný.

Golf II GTI, který ponese název CitiGolf GTI, je tedy evolucí původního vozu z přelomu osmdesátých a devadesátých let minulého století. Evoluce není v oblasti exteriéru nijak velká, ovšem interiér je jako z vozu posledních let.

Pod stejnou kapotou se objeví čtyřválec 1,8 16V, který bude mít výkon 90 kW (122 k), tedy jen o trochu méně, než původní verze GTI s katalyzátorem. Stovku pak tento cca 980 kg těžký stroj zvládne za 8,6 s a dosáhne maximální rychlosti 193 km/h.

Pokud si ovšem myslíte, že starý Golf bude mít staré výbavy, jste vedle. Palubní počítač byl sice standardní výbavou Golfu již v minulém století, ovšem rádio s podporou MP3, elektricky ovládané okna, dva airbagy a ABS určitě ne. Pokud k tomu přidáme i klimatizaci, která byla v minulosti jen výjimečným příplatkem, máme tu solidní auto. Jen ten dovoz bude komplikovanější...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen CitiGolf GTI
TEST Fiat 500 1.2 8v Collezione: Jen mu zkuste odolat!

Fiat 500 1.2 8v Collezione

Pětistovka oslavila v loňském roce šedesátiny. Fiat se ale výrobou nejrůznějších speciálních a limitovaných verzí vytrvale stará o to, aby novodobá generace nezestárla ani o den.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 31 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků