Golf GTI druhé generace se vrací na silnice

Ne, není to vtip a není ani prvního dubna. U nás velmi oblíbený Golf GTI druhé generace se totiž vrátí skutečně na silnice a to přímo z výrobních závodů. Nepůjde ovšem o výrobu v Evropě, ale v Jižní Africe.

Obliba výroby starých Volkswagenů je po celém světě velká a není to tak dávno, co byla ukončena výroba první generace Golfu. Druhá je tak pro mnoho států velmi moderním vozem, který je hlavně extrémně nenáročný na údržbu. Za léta výroby jsou vychytány doslova poslední mouchy a hlavně, vývoj vozu je již několikrát zaplacen a ve spojení s levnou pracovní silou a levnou technologií na výrobu je i velmi dostupný.

Golf II GTI, který ponese název CitiGolf GTI, je tedy evolucí původního vozu z přelomu osmdesátých a devadesátých let minulého století. Evoluce není v oblasti exteriéru nijak velká, ovšem interiér je jako z vozu posledních let.

Pod stejnou kapotou se objeví čtyřválec 1,8 16V, který bude mít výkon 90 kW (122 k), tedy jen o trochu méně, než původní verze GTI s katalyzátorem. Stovku pak tento cca 980 kg těžký stroj zvládne za 8,6 s a dosáhne maximální rychlosti 193 km/h.

Pokud si ovšem myslíte, že starý Golf bude mít staré výbavy, jste vedle. Palubní počítač byl sice standardní výbavou Golfu již v minulém století, ovšem rádio s podporou MP3, elektricky ovládané okna, dva airbagy a ABS určitě ne. Pokud k tomu přidáme i klimatizaci, která byla v minulosti jen výjimečným příplatkem, máme tu solidní auto. Jen ten dovoz bude komplikovanější...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen CitiGolf GTI
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků