Golf GTI druhé generace se vrací na silnice

Ne, není to vtip a není ani prvního dubna. U nás velmi oblíbený Golf GTI druhé generace se totiž vrátí skutečně na silnice a to přímo z výrobních závodů. Nepůjde ovšem o výrobu v Evropě, ale v Jižní Africe.

Obliba výroby starých Volkswagenů je po celém světě velká a není to tak dávno, co byla ukončena výroba první generace Golfu. Druhá je tak pro mnoho států velmi moderním vozem, který je hlavně extrémně nenáročný na údržbu. Za léta výroby jsou vychytány doslova poslední mouchy a hlavně, vývoj vozu je již několikrát zaplacen a ve spojení s levnou pracovní silou a levnou technologií na výrobu je i velmi dostupný.

Golf II GTI, který ponese název CitiGolf GTI, je tedy evolucí původního vozu z přelomu osmdesátých a devadesátých let minulého století. Evoluce není v oblasti exteriéru nijak velká, ovšem interiér je jako z vozu posledních let.

Pod stejnou kapotou se objeví čtyřválec 1,8 16V, který bude mít výkon 90 kW (122 k), tedy jen o trochu méně, než původní verze GTI s katalyzátorem. Stovku pak tento cca 980 kg těžký stroj zvládne za 8,6 s a dosáhne maximální rychlosti 193 km/h.

Pokud si ovšem myslíte, že starý Golf bude mít staré výbavy, jste vedle. Palubní počítač byl sice standardní výbavou Golfu již v minulém století, ovšem rádio s podporou MP3, elektricky ovládané okna, dva airbagy a ABS určitě ne. Pokud k tomu přidáme i klimatizaci, která byla v minulosti jen výjimečným příplatkem, máme tu solidní auto. Jen ten dovoz bude komplikovanější...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen CitiGolf GTI
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků