Golf GTI druhé generace se vrací na silnice

Ne, není to vtip a není ani prvního dubna. U nás velmi oblíbený Golf GTI druhé generace se totiž vrátí skutečně na silnice a to přímo z výrobních závodů. Nepůjde ovšem o výrobu v Evropě, ale v Jižní Africe.

Obliba výroby starých Volkswagenů je po celém světě velká a není to tak dávno, co byla ukončena výroba první generace Golfu. Druhá je tak pro mnoho států velmi moderním vozem, který je hlavně extrémně nenáročný na údržbu. Za léta výroby jsou vychytány doslova poslední mouchy a hlavně, vývoj vozu je již několikrát zaplacen a ve spojení s levnou pracovní silou a levnou technologií na výrobu je i velmi dostupný.

Golf II GTI, který ponese název CitiGolf GTI, je tedy evolucí původního vozu z přelomu osmdesátých a devadesátých let minulého století. Evoluce není v oblasti exteriéru nijak velká, ovšem interiér je jako z vozu posledních let.

Pod stejnou kapotou se objeví čtyřválec 1,8 16V, který bude mít výkon 90 kW (122 k), tedy jen o trochu méně, než původní verze GTI s katalyzátorem. Stovku pak tento cca 980 kg těžký stroj zvládne za 8,6 s a dosáhne maximální rychlosti 193 km/h.

Pokud si ovšem myslíte, že starý Golf bude mít staré výbavy, jste vedle. Palubní počítač byl sice standardní výbavou Golfu již v minulém století, ovšem rádio s podporou MP3, elektricky ovládané okna, dva airbagy a ABS určitě ne. Pokud k tomu přidáme i klimatizaci, která byla v minulosti jen výjimečným příplatkem, máme tu solidní auto. Jen ten dovoz bude komplikovanější...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen CitiGolf GTI
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků