Golf GTI druhé generace se vrací na silnice

Ne, není to vtip a není ani prvního dubna. U nás velmi oblíbený Golf GTI druhé generace se totiž vrátí skutečně na silnice a to přímo z výrobních závodů. Nepůjde ovšem o výrobu v Evropě, ale v Jižní Africe.

Obliba výroby starých Volkswagenů je po celém světě velká a není to tak dávno, co byla ukončena výroba první generace Golfu. Druhá je tak pro mnoho států velmi moderním vozem, který je hlavně extrémně nenáročný na údržbu. Za léta výroby jsou vychytány doslova poslední mouchy a hlavně, vývoj vozu je již několikrát zaplacen a ve spojení s levnou pracovní silou a levnou technologií na výrobu je i velmi dostupný.

Golf II GTI, který ponese název CitiGolf GTI, je tedy evolucí původního vozu z přelomu osmdesátých a devadesátých let minulého století. Evoluce není v oblasti exteriéru nijak velká, ovšem interiér je jako z vozu posledních let.

Pod stejnou kapotou se objeví čtyřválec 1,8 16V, který bude mít výkon 90 kW (122 k), tedy jen o trochu méně, než původní verze GTI s katalyzátorem. Stovku pak tento cca 980 kg těžký stroj zvládne za 8,6 s a dosáhne maximální rychlosti 193 km/h.

Pokud si ovšem myslíte, že starý Golf bude mít staré výbavy, jste vedle. Palubní počítač byl sice standardní výbavou Golfu již v minulém století, ovšem rádio s podporou MP3, elektricky ovládané okna, dva airbagy a ABS určitě ne. Pokud k tomu přidáme i klimatizaci, která byla v minulosti jen výjimečným příplatkem, máme tu solidní auto. Jen ten dovoz bude komplikovanější...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen CitiGolf GTI
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků