Golf Cabriolet: ideál pro země, kde slunce nesvítí

První dojmy z nového otevřeného volkswagenu? Rozpaky i nadšení. Abych pravdu řekl, nesvůj jsem byl z tvarů novinky.

Trošku chlad, odstup, strohost. Takový jsem měl první pocit při pohledu na vůz, který jsem dosud znal jen z fotografií. Při pohledu z boku a zezadu mně ten vůz (a toho dojmu jsem se nemohl zbavit po celou dobu krátké novinářské prezentace) připomínal vanu na kolech. Ale to byl jen můj osobní dojem. Jiní budou třeba při pohledu na vůz nadšení, jak už to ostatně při posuzování tvarů karoserie bývá. 

Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Na druhou stranu musím hned na úvod vyzdvihnout skvělé odhlučnění. Při jízdě se zataženou plátěnou střechou jsem se v něm cítil jako v běžném voze. A to je výborná zpráva pro české motoristy. Copak někde ve Středomoří, tam se jezdí po většinu roku se staženou střechou, ale u nás? Tak dva tři měsíce maximálně.

Když už jsem zmínil střechu. U Golfu Cabrioletu se otevře zcela automaticky za devět vteřin, a to i za jízdy rychlostí až 30 km/h, zavření jí trvá o dvě vteřiny déle. Je plátěná a natolik prokoumaná, že když je natažená, tak auto patří k nejtišším svého druhu. Má plně automatické elektrohydraulické ovládání.

Čtyřmístný vůz s celkovou délkou 4,25 metru, šířkou 1,78 metru a výškou 1,42 metru (s nataženou střechou) nabízí nejdelší interiér ve své třídě a dostatek místa i cestujícím na zadních sedadlech, jak jsem vyzkoušel. Zavazadlový prostor má při stažené střeše objem 250 litrů, což není špatné.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Asi leckoho zarazí absence ochranného oblouku. Ten měly od roku 1979, kdy byl představen první Golf Cabriolet, všechny předchozí generace tohoto vozu. V osmdesátých letech se však objevily automaticky ovládané systémy ochrany pro případ převrácení. Zpočátku byly velmi drahé, poprvé je proto Volkswagen představil až u modelu New Beetle Cabriolet. Nový Golf Cabriolet má právě takový systém dvou ochranných oblouků ukrytých za zadními sedadly. Ty se v případě převrácení automaticky vysunou, trvá jim to jen 0,25 vteřiny. A když už hovořím o bezpečnosti, zmínit musím také vyztužený rám čelního okna a početné, speciálně pro kabriolet upravené airbagy.

Klepněte pro větší obrázek

Nekroutí se a nevrže

S novým Golfem Cabrioletem jsem ujel asi třicet kilometrů. Co se dalo za tak krátkou dobu poznat? Výborné odhlučnění jsem už zmínil. Dobré bylo i chování vozu v zatáčkách, k němuž přispěly početné výztuhy. Ovšem jak by se vůz choval v extrémních situacích, to si netroufám po těch několika kilometrech říci. Vyjděme tedy zatím z press kitu výrobce, v němž se tvrdí, že se vůz může pochlubit vysokou torzní tuhostí, která je plně srovnatelná s ostatními prvotřídními kabriolety. Více se dozvíme až při testu vozu.

Nový Golf Cabriolet přijíždí se čtyřmi zážehovými (TSI) a dvěma vznětovými (TDI) motory. S výjimkou motorů TSI a TDI o výkonu 77 kW lze všechny ostatní motory pro nový Golf Cabriolet kombinovat s dvouspojkovou převodovkou DSG. V závislosti na hodnotě maximálního točivého momentu motoru se jedná o šesti- nebo sedmistupňovou převodovku DSG. (Jinak standardně jsou k dispozici pěti- a šestistupňové převodovky.)

Klepněte pro větší obrázek

Mě nejvíce zaujal vznětový motor 1.6 TDI s výkonem 77 kW (105 k). Na přání může být tato verze vybavena paketem BlueMotion Technology se systémem Start/Stop a dobíjením akumulátoru rekuperací kinetické energie. Průměrná spotřeba se pak ustálí na skvělých 4,4 l/100 km.

Nikoli vítr, ale vichr ve vlasech pak můžete zažít v nejvýkonnějším provedení s motorem TSI o výkonu 155 kW (210 k). Vůz dosahuje nejvyšší rychlosti 235 km/h a zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,3 vteřiny.

Ceny u nás začínají na částce 499 900 korun. Tolik stojí Golf Cabriolet 1.2 TSI s výkonem 77 kW (105 k). 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

  

 

 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků