Golf BiFuel: první Volkswagen na LPG

Volkswagen v Bologni překvapil. Na nový Golf aplikoval nepříliš originální, ale pro automobilku zcela netypický druh pohonu.

Na boloňském autosalonu Volkswagen představil také nový Golf v úpravě BiFuel. Jedná se o vůbec první Volkswagen, který bude již z výrobních linek sjíždět ve verzi spalující zkapalněný propan-butan, tedy LPG. Tato varianta umožňuje jízdu jak na běžný benzín natural, tak právě na LPG. Továrna slibuje snížení emisí oxidů uhlíku o více než 10 %, ovšem již neupřesnila, v jakém režimu, resp. poměru provozu benzín/LPG.

Volkswagen Golf BiFuel je osazen konvenčním zážehovým čtyřválcem s objemem 1,6 l a výkonem sníženým na 96 koní (72 kW). V kombinovaném provozu spotřebuje buď 7,1 litru benzínu, nebo 9,2 litru LPG, přičemž vyprodukuje 149, resp. 169 g/km CO2. Vůz disponuje nádržemi na 55 litrů benzínu a 41 litrů LPG, takže jeho jízdní dosah může činit teoreticky až 1 100 km. Plná nádrž LPG tomuto Golfu umožní dojezd 420 km.

Některé automobilky nabízejí podobné produkty již řadu let, pro Volkswagen je Golf BiFuel v této oblasti ale jeho prvenstvím, které není ničím jiným než dalším rozšířením možností pro zákazníka. Na trzích existuje řada společností, které dodatečně instalují systémy LPG do běžných zážehových motorů, a nutno dodat, že zvláště nejmodernější soustavy se sekvenčním vstřikováním a pokročilou elektronickou regulací zajišťují velmi zajímavé vlastnosti. Otázkou zůstává, zda je provoz na LPG právě v dnešní době stále tak výhodné. V potaz je totiž třeba brát nejen vyšší spotřebu plynu ve srovnání s benzínem, ale především rapidní pokles ceny konvenčních paliv. Cena LPG se totiž vyvíjí i přes jeho těsné surovinové sepětí s ropou nezávisle na benzínu a na našich čerpacích stanicích začala klesat teprve nedávno.

Golf BiFuel nabízí proti dodatečným montážím několik výhod. Jeho motor byl totiž v detailech optimalzován pro použití LPG (což je patrné i z poklesu výkonu), takže lze předpokládat jeho delší životnost. Golf BiFuel byl v továrně rovněž podroben náročným nárazovým testům a lze jej považovat za bezpečnější automobil, než jakým by byl při dodatečné instalaci systému. 
 
Po boku Golfu BiFuel se v Boloni představil též kombík Passat TSI EcoFuel. Dvoupalivový alternativní pohon mají oba vozy společný, ale Passat zatím zůstává ve stádiu prototypu. Nicméně konstrukce jeho pohonné soustavy naznačuje, kudy by se v ohledu na LPG mohly budoucí cesty Volkswagenu ubírat. Passat EcoFuel totiž pod svojí kapotou hostí pokrokový čtyřválec 1,4 TSI s přeplňováním kompresorem a turbodmychadlem a výkonem stanoveným na 150 koní (112 kW). Pro zástavbu systému LPG byly upraveny některé souásti této pohonné jednotky. Zesíleny byly ventily, pístní kroužky i samotné písty, přeplňovací dmychadlo bylo nahrazeno menším. Samozřejmostí je nová řídicí jednotka. 
 
Passat EcoFuel má pod podlahou zavazadlového prostoru tři zásobníky na LPG o celkové kapacitě 22 kg, které ve spojení s nádrží na 31 litrů benzínu vozu umožní dojezd až 800 km. Prototyp dosahuje rychlosti 210 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h těsně pod 10 s. V kombinaci s automatizovanou převodovkou DSG přitom vyprodukuje pouhých 120 gramů CO2 na kilometr jízdy. 

Volkswagen dosud neoznámil své plány s technologií LPG, ale podle útržkovitých informací lze očekávat, že se tak stane v nejbližší době.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Golf BiFuel

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Passat TSI EcoFuel
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků