Golf 1.4 FSI: jízda na jedničku (první dojmy)

V pátek 20. února přijel do českých autosalonů Golf páté generace. Vyrazili jsme proto vyzkoušet verzi, o kterou je zatím největší zájem: Trendline 1.4 FSI. Naše dojmy jsou veskrze pozitivní: výborný podvozek, vysoký jízdní komfort, prostorný, ale průměrný interiér. (video, přes 50 obrázků)
Golf 1.4 FSI: jízda na jedničku (první dojmy)
Seznam kapitol
  1. Výbava, přehled motorů, vzhled, větší rozvor
  2. Interiér, sedačky, jízdní vlastnosti, motor
  3. Fotogalerie
  4. Oficiální fotografie

Protože chystáme skutečný redakční test zhruba na konec března, je tento článek velmi stručný. Jen jsme chtěli těm, kteří nemohou do autosalonu Volkswagenu zamířit sami, zprostředkovat naše krátké dojmy.

Bohatá základní výbava

Golf páté generace se na českém trhu začal prodávat za vskutku zajímavé ceny. Za verzi s motorem 1.4 55 kW zaplatíte v akci jen 414 900 Kč; oproti standardu se jedná o sleva 25 tisíc korun, navíc všechny prodávané verze mají ve standardu základní klimatizaci. Tato akce platí do konce června. Standardní výbava je poměrně široká, nenáročný uživatel dostane vše, co potřebuje:

  • šest airbagů,
  • pět opěrek hlav (přední sedadla mají aktivní opěrky hlav),
  • tříbodové bezpečnostní pásy u všech pěti sedadel,
  • asymetricky dělené opěradlo zadního sedadla,
  • dvoustupňový posilovač brzd a „inteligentní“ elektromechanický posilovač řízení EPS,
  • protiblokovací systém brzd ABS,
  • elektrické ovládání oken (u verze s pěti dveřmi i zadní řady),
  • centrální zamykání,
  • autorádio s CD přehrávačem,
  • elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka,
  • dálkově ovládané centrální zamykání,
  • výškově nastavitelné sedadlo řidiče.

Více se o novém Golfu dozvíte v článku k uvedení na český trh a v článku, kde jsme novinku představovali v době uvedení na frankfurtském autosalonu.

Tip: Stáhněte si cca dvouminutové video!

Přehled motorů

Nový Golf jsme zkusili s motorem 1.4 FSI, který je podle prozatímního zájmu v autosalonech nejžádanější motorizací. O základní model zatím zájem pokulhává, s tím ale výrobce počítal; s tímto motorem je Golf zkrátka pořádný lenoch. Většina kupujících je také ochotna připlatit si (28 000 Kč) za druhou dvojici dveří, třídveřák není v Česku moc v kurzu. Abyste si udělali přehled, jaké motory se v Golfu nabízí, předkládáme kompletní přehled jejich parametrů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Předváděcí Golf 1.4 FSI, ve kterém jsme absolvovali zhruba dvacetiminutovou jízdu

Benzínové motory 1.4 16V 1.4 FSI 1.6 1.6 FSI 2.0 FSI
Objem (ccm) 1390 1390 1595 1598 1984
Druh motoru zážehový zážehový zážehový zážehový zážehový
Válců/ventilů 4/4 4/4 4/2 4/4 4/4
Výkon (kW)/otáčky 55/5000 66/5200 75/5600 85/5800 110/6000
Točivý moment (Nm)/otáčky 126/3800 130/3750 148/3800 155/4000 200/3500
Typ převodovky/počet stupňů manuální/5 manuální/5 manuální/5 manuální/6 manuální/6
Max. rychlost (km/h) 164 174 184 192 206
Zrychlení 0-100 km/h (s) 14,7 12,9 11,4 10,8 8,9
Palivo natural 91/95 natural 95/98 natural 95 natural 95/98 natural 98
Spotřeba (l/100 km) 9,6/5,6/7 8,7/5,3/6,5 10/5,8/7,4 8,9/5,5/6,8 10,5/6/7,6
Emisní norma Euro 4 Euro 4 Euro 4 Euro 4 Euro 4

Poznámka: Volkswagen na webu uvádí u motorů FSI palivo s minimálním oktanovým číslem 95. Natural 98 není nutnou podmínkou.

Naftové motory 2.0 SDI 1.9 TDI 5st. 1.9 TDI 6st. 2.0 TDI
Objem ccm 1968 1896 1896 1968
Druh motoru vznětový vznětový
přeplňovaný
vznětový
přeplňovaný
vznětový
přeplňovaný
Válců/ventilů 4/4 4/2 4/2 4/4
Výkon (kW)/otáčky 55/4200 77/4000 77/4000 103/4000
Točivý moment (Nm)/otáčky 140/2200 250/1900 250/1900 320/1750-2500
Typ převodovky/počet stupňů manuální/5 manuální/5 manuální/6 manuální/6
Max. rychlost (km/h) 163 187 187 203
Zrychlení 0-100 km/h (s) 16,7 11,3 11,1 9,3
Palivo nafta nafta nafta nafta
Spotřeba (l/100 km) 6,8/4,7/5,4 6,7/4,6/5,3 7/4,7/5,5 7,4/4,8/5,7
Emisní norma Euro 4 Euro 4 Euro 4 Euro 4

Poznámka: Modely 1.9 TDI a 2.0 TDI se nabízí rovněž s převodovkou DSG se dvěma spojkami.

Vzhled je průměrný

Ačkoliv na obrázcích nevypadá Golf právě fotogenicky, ve skutečnosti je docela hezký; nevybočuje sice z průměru, ale neurazí. Dlé mého názoru je oproti čtyřce lepší předek, vypadá dynamičtěji díky přepracované masce chladiče a novým světlometům. Oproti tomu záď mne trhu zklamala, nepůsobí tak svalnatě jako u čtyřky, která má skutečně masivní c-sloupek. Světlomety jsou mixem mezi Phaetonen a Polem a podle toho také vypadají: ani ryba, ani rak. Světla čtyřky se mi zkrátka líbí více. Celkově je Golf páté generace takový obyčejný, připomíná mi „nafouknuté“ Polo - tedy až na ty přední světlomety. Líbivost design je samozřejmě věcí subjektivní, takže jeho hodnocení ponechávám na vás.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Čtyřka versus pětka: příď doznala znatelných změn, nové světlomety
a mížka chladiče dodávají pětce tu správnou agresivitu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Záď je zaoblená a trochu připomíná Polo, světlomety zase Phaeton

Oproti čtyřce narostl nový Golf ve všech směrech, ale ne nijak dramaticky. Asi nejpříjemnější změnou je větší rozvor, který ačkoliv má jen 2578 mm, je vzadu skutečně hodně místa, za mne se posadil Libor Zezulka se svými 185 cm, aniž by měl jakékliv problémy, kam s nohama. Když totéž zkusil ve čtyřce, málem mne tlačil koleny do zad. Absolutní velikost rozvoru se může zdát oproti konkurenci malá, ale místa je to vážně dost. Určitě se nebudete cítit stísněně. Větší je i zavazadlový prostor, jehož 350 l a praktický tvar pro běžnou rodinu postačí. A komu ne, na toho čeká Octavia II.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Místo vzadu ve čtyřce a pětce: rozdíl je vidět na první pohled

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Libor Zezulka v Golfu IV a Golfu V

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor je dostatečný, dveře se otvírají vyklopením znaky VW a k jejich otevření
není nutné vyvinout téměř žádnou sílu, otevřou se samy

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Výbava, přehled motorů, vzhled, větší rozvor
  2. Interiér, sedačky, jízdní vlastnosti, motor
  3. Fotogalerie
  4. Oficiální fotografie
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků