Gogoro Viva může být nová Tesla mezi skútry. Stojí stejně jako levné elektrokolo

S elektrickými skútry je do budoucna potřeba počítat. Gogoro Viva může být díky nízké ceně zajímavou možností i pro firmy poskytující sdílenou městskou přepravu.

Tchajwanská firma Gogoro hodlá v příštím roce přijít s elektrickým skútrem Viva, který kromě nízké ceny bude lákat také na vyměnitelnou baterii. Majitelé těchto „přemísťovadel“ nebudou muset trávit čas čekáním u nabíječek – jednoduše vymění prázdný akumulátor za plný a mohou okamžitě pokračovat ve své cestě.

Ducati vstupuje do světa elektrických skútrů. Prohlédli jsme si první vlaštovku

Ducati vstupuje do světa elektrických skútrů. Prohlédli jsme si první vlaštovku

V domovské zemi má výrobce síť čítající více než 1400 nabíječek GoStation. Vyměnitelné baterie obsahují stejný typ článků Panasonic, jaký je používán v Tesle Model 3. Nyní se Gogoro připravuje na mezinárodní expanzi, kde má k úspěchu přispět právě elektrický skútr Viva, jehož výkon odpovídá skútrům se spalovacím motorem o objemu 50 až 100 kubických centimetrů.

Gogoro Viva jede do světa

Viva není jediným produktem tohoto výrobce – ve srovnání se skútry Gogoro 2 a Gogoro 3 je menší a nabízí o něco kratší dojezdovou vzdálenost, která se pohybuje kolem velmi solidních 85 kilometrů. Na rozdíl od větších sourozenců má pouze jednu vyměnitelnou baterii namísto dvou, díky čemuž jeho cena klesla na 1800 dolarů, což je v přepočtu s DPH asi 51.500 Kč. To zhruba odpovídá ceně dostupnějších elektrokol.

Prahu zaplavily skútry pro všechny. Než na ně sednete, měli byste pár věcí vědět

Prahu zaplavily skútry pro všechny. Než na ně sednete, měli byste pár věcí vědět

Kromě výměny celé baterie na dobíjecí stanici lze energii do akumulátoru doplňovat také nabíječkou, připojitelnou ke klasické zásuvce s výstupním napětím 220 voltů. Generální ředitel Gogoro Horace Luke prezentuje tento skútr jako ideální prostředek pro udržitelnou dopravu po městě.

Elektrické retro: Vespa představuje elektroskútr s dojezdem 100 kilometrů

Elektrické retro: Vespa představuje elektroskútr s dojezdem 100 kilometrů

Z dalších technických parametrů oficiální stránky zmiňují například desetipalcová kola, výšku sedla 74 centimetrů, hmotnost stroje 80 kilogramů nebo velký úložný prostor s objemem 21,6 litrů. Skútr se startuje tlačítkem, přičemž svého majitele pozná podle karty. Možnosti a schopnosti lze dále rozšířit pomocí více než stovky různých druhů volitelného příslušenství.

Na zelené vlně

Ve snaze o „zelenější“ přístup k životnímu prostředí je k výrobě tohoto dopravního prostředku používán recyklovatelný polypropylenový plast. „Zaměřujeme se na celý výrobní proces, abychom zajistili, že vozidlo je vyrobeno odpovědně,“ uvedl Luke v rozhovoru pro server Engadget.

Už i tanky by mohly jezdit na elektřinu. Může vyřešit problémy dnešních válek

Už i tanky by mohly jezdit na elektřinu. Může vyřešit problémy dnešních válek

Gogoro Viva bude nejprve dostupný Tchaj-peji, kde se má začít prodávat v říjnu 2020 v pěti barevných variantách: červené, limetkově zelené, žluté, modré a bílé. Následně se jeho prodej rozšíří do dalších regionů, nicméně v tuto chvíli ani generální ředitel nebyl schopen poskytnout informace o trzích, na kterých bude nabízen. Součástí procesu rozšiřování nabídky bude totiž i budování potřebné infrastruktury.

Elektrický, autonomní, s lavicí vepředu. Nissan IMk ukazuje budoucnost městských aut

Elektrický, autonomní, s lavicí vepředu. Nissan IMk ukazuje budoucnost městských aut

Firma Gogoro debutovala na veletrhu Consumer Electronics Show 2015 svým prvním skútrem a od té doby vydala několik jeho iterací, jež se lišily především po designové stránce. Zatím poslední model Gogoro 3 dokáže na dvě plně nabité baterie ujet vzdálenost až 170 kilometrů.

Autor: Karel Kilián

Článek připravila redakce VTM.cz

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

včera | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 70 příspěvků