Godsil Manhattan chce na americké cesty vrátit motor V16, ovšem na CNG

Dosud neznámá americká firma Godsil Motorcars slibuje pro příští rok premiéru sportovního vozu s vidlicovým šestnáctiválcem.
Godsil Manhattan chce na americké cesty vrátit motor V16, ovšem na CNG

Společnost Godsil Motorcars je nováčkem ve svém oboru, ale cíle má odvážné: hodlá představit řadu „superluxusních“ automobilů. O jejich pohon by se přitom měl postarat nový vidlicový, dvouřadý šestnáctiválec spalující stlačený zemní plyn (CNG). Informaci přinesl magazín Seriouswheels, ale další podrobnosti zatím známy nejsou. Podle prvního uvolněného nákresu se nejdříve objeví zřejmě dvoudveřové kupé s dlouhou přídí, svažující se zádí a masivními blatníky.

Klepněte pro větší obrázek
První nákres připravovaného modelu Godsil Manhattan s motorem V16 na CNG
 

Motory s konfigurací V16 zřejmě nejvíce proslavily vozy Cadillac V16 z třicátých let, jež samozřejmě pocházely z USA, tedy regionu, který víceválcovým motorům vždy přál. Jednoznačně nejznámějším šestnáctiválcem současnosti je ale evropský supersport Bugatti Veyron.

Cadillac V16 (1930): šestnáctiválcové znamení luxusu

Cadillac V16 (1930): šestnáctiválcové znamení luxusu

A proč má nový motor jezdit právě na CNG? Kdo ví, možná ale pánové chtěli postavit opravdu pořádný motor a CNG použili jako určitou úlitbu vyznavačům CO2...

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků