GMG Ferrari F430 Spyder: jeden kompresor nestačí

Kalifornský tuner GMG se rozhodl, že upraví Ferrari F430 Spyder. Dva kompresory zaručí výsledný výkon 630 koní.

Vozům jako Ferrari se na zoubek troufne podívat jen velmi málo tunerů. Kalifornská společnost Global Motorsport Groups, která úzce spolupracuje s evropským Novitecem, je jedním z těch troufalých a pro své úpravy si tentokrát vybrala model F430 Spyder. Důvod je prostý – tenhle model je v Americe nadmíru oblíbený.

Tak začněme u motoru. GMG použil systém Novitecu, tedy pro lehčí dýchání dostal agregát dvojici kompresorů. To pomohlo zvednout výkon z původních 360 kW (490 k) na výsledných 463 kW (630 k). Dvojice turbodmychadel by jistě zabezpečila podstatné horší reakce motoru na pokyny plynového pedálu a nežádoucí prudké nárosty výkonu. Použití kompresorů tyto neduhy značně eliminuje.

Z dalších úprav třeba zmínit nevyhnutnou implementaci chladiče stlačeného vzduchu, některé díly v motorovém prostoru jsou vyrobeny z karbonu a propracován je i zadní difuzor. Motor dostal rovněž sportovní vzduchový filter a výfuk zase speciální katalyzátor s nižšími ztrátami. Vůz stojí vpředu na devatenáctipalcových, vzadu na dvacetipalcových odlehčených kolech, která drží v té správné pozici nové pružiny a stabilizátory z dílen Novitecu. O spolehlivé zastavení celého díla se starají výkonné a odolné keramické brzdy.

Detaily o dynamice takto upraveného Spyderu nejsou známy, ale víme alespoň cenu - za samotnou úpravu motoru si tuner účtuje 55 000 dolarů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
GMG Ferrari F430 Spyder

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků