GMG Ferrari F430 Spyder: jeden kompresor nestačí

Kalifornský tuner GMG se rozhodl, že upraví Ferrari F430 Spyder. Dva kompresory zaručí výsledný výkon 630 koní.

Vozům jako Ferrari se na zoubek troufne podívat jen velmi málo tunerů. Kalifornská společnost Global Motorsport Groups, která úzce spolupracuje s evropským Novitecem, je jedním z těch troufalých a pro své úpravy si tentokrát vybrala model F430 Spyder. Důvod je prostý – tenhle model je v Americe nadmíru oblíbený.

Tak začněme u motoru. GMG použil systém Novitecu, tedy pro lehčí dýchání dostal agregát dvojici kompresorů. To pomohlo zvednout výkon z původních 360 kW (490 k) na výsledných 463 kW (630 k). Dvojice turbodmychadel by jistě zabezpečila podstatné horší reakce motoru na pokyny plynového pedálu a nežádoucí prudké nárosty výkonu. Použití kompresorů tyto neduhy značně eliminuje.

Z dalších úprav třeba zmínit nevyhnutnou implementaci chladiče stlačeného vzduchu, některé díly v motorovém prostoru jsou vyrobeny z karbonu a propracován je i zadní difuzor. Motor dostal rovněž sportovní vzduchový filter a výfuk zase speciální katalyzátor s nižšími ztrátami. Vůz stojí vpředu na devatenáctipalcových, vzadu na dvacetipalcových odlehčených kolech, která drží v té správné pozici nové pružiny a stabilizátory z dílen Novitecu. O spolehlivé zastavení celého díla se starají výkonné a odolné keramické brzdy.

Detaily o dynamice takto upraveného Spyderu nejsou známy, ale víme alespoň cenu - za samotnou úpravu motoru si tuner účtuje 55 000 dolarů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
GMG Ferrari F430 Spyder

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků