GMG Ferrari F430 Spyder: jeden kompresor nestačí

Kalifornský tuner GMG se rozhodl, že upraví Ferrari F430 Spyder. Dva kompresory zaručí výsledný výkon 630 koní.

Vozům jako Ferrari se na zoubek troufne podívat jen velmi málo tunerů. Kalifornská společnost Global Motorsport Groups, která úzce spolupracuje s evropským Novitecem, je jedním z těch troufalých a pro své úpravy si tentokrát vybrala model F430 Spyder. Důvod je prostý – tenhle model je v Americe nadmíru oblíbený.

Tak začněme u motoru. GMG použil systém Novitecu, tedy pro lehčí dýchání dostal agregát dvojici kompresorů. To pomohlo zvednout výkon z původních 360 kW (490 k) na výsledných 463 kW (630 k). Dvojice turbodmychadel by jistě zabezpečila podstatné horší reakce motoru na pokyny plynového pedálu a nežádoucí prudké nárosty výkonu. Použití kompresorů tyto neduhy značně eliminuje.

Z dalších úprav třeba zmínit nevyhnutnou implementaci chladiče stlačeného vzduchu, některé díly v motorovém prostoru jsou vyrobeny z karbonu a propracován je i zadní difuzor. Motor dostal rovněž sportovní vzduchový filter a výfuk zase speciální katalyzátor s nižšími ztrátami. Vůz stojí vpředu na devatenáctipalcových, vzadu na dvacetipalcových odlehčených kolech, která drží v té správné pozici nové pružiny a stabilizátory z dílen Novitecu. O spolehlivé zastavení celého díla se starají výkonné a odolné keramické brzdy.

Detaily o dynamice takto upraveného Spyderu nejsou známy, ale víme alespoň cenu - za samotnou úpravu motoru si tuner účtuje 55 000 dolarů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
GMG Ferrari F430 Spyder

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků