GMG Ferrari F430 Spyder: jeden kompresor nestačí

Kalifornský tuner GMG se rozhodl, že upraví Ferrari F430 Spyder. Dva kompresory zaručí výsledný výkon 630 koní.

Vozům jako Ferrari se na zoubek troufne podívat jen velmi málo tunerů. Kalifornská společnost Global Motorsport Groups, která úzce spolupracuje s evropským Novitecem, je jedním z těch troufalých a pro své úpravy si tentokrát vybrala model F430 Spyder. Důvod je prostý – tenhle model je v Americe nadmíru oblíbený.

Tak začněme u motoru. GMG použil systém Novitecu, tedy pro lehčí dýchání dostal agregát dvojici kompresorů. To pomohlo zvednout výkon z původních 360 kW (490 k) na výsledných 463 kW (630 k). Dvojice turbodmychadel by jistě zabezpečila podstatné horší reakce motoru na pokyny plynového pedálu a nežádoucí prudké nárosty výkonu. Použití kompresorů tyto neduhy značně eliminuje.

Z dalších úprav třeba zmínit nevyhnutnou implementaci chladiče stlačeného vzduchu, některé díly v motorovém prostoru jsou vyrobeny z karbonu a propracován je i zadní difuzor. Motor dostal rovněž sportovní vzduchový filter a výfuk zase speciální katalyzátor s nižšími ztrátami. Vůz stojí vpředu na devatenáctipalcových, vzadu na dvacetipalcových odlehčených kolech, která drží v té správné pozici nové pružiny a stabilizátory z dílen Novitecu. O spolehlivé zastavení celého díla se starají výkonné a odolné keramické brzdy.

Detaily o dynamice takto upraveného Spyderu nejsou známy, ale víme alespoň cenu - za samotnou úpravu motoru si tuner účtuje 55 000 dolarů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
GMG Ferrari F430 Spyder

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků