GMC Terrain: zcela nové SUV pro Ameriku

Koncernu General Motors se zrovna nedaří, ale i přes mnohé problémy nakonec představil nové GMC Terrain. A je opravdu nové.

Zhruba před rokem jsme na tomto místě přinesli první špionážní snímky modelu GMC Terrain, který teprve vstupoval do stádia jízdních zkoušek. Již tehdy bylo jasné, že to bude zvláště pro koncernovou značku GMC zásadní model, jenž by měl naznačit, jakým směrem se bude třída SUV v USA ubírat.

Od té doby se toho ale hodně změnilo a udeřila krize, jež významným způsobem zasáhla právě tento segment. Terrain je však nakonec přece jen na světě a pro novou situaci na trhu je skvěle vybaven moderními technologiemi včetně motorů s přímým vstřikováním benzínu. Tento týden slaví GMC s prostým názvem Terrain premiéru na autosalonu v New Yorku a koncern General Motors akcentuje zvláště jeho hospodárnost. Po boku typu Terrain se zde představí ještě GMC Yukon Denali s hybridní pohonnou soustavou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tento crossover přichází s moderním vzhledem (naznačovat by měl další směřování vozů GMC), který se vyznačuje svalnatou, rozložitou a členitou přídí a mohutnými rozšířenými blatníky a oplastovanými prahy, nárazníky a spodními částmi dveří. Design je dosti hranatý, ale vcelku originální. Vůbec poprvé se na tomto modelu objevuje třídílná maska chladiče rámovaná chromovanou obrubou a potkávacími světlomety projektorového typu, jež jsou vsazeny do lichoběžníkových sdružených jednotek opatřených další porcí „chromu“.

General Motors hodlá svým novým modelem Terrain oslovit zvláště publikum slyšící na hospodárnost provozu. Základní čtyřválcová jednotka s objemem 2,4 l dosáhne v dálničním režimu průměrné spotřeby 7,8 l/100 km, jež tak bude patřít v dané třídě k vůbec nejlepším. Je však třeba pomocí tlačítka aktivovat systém ECO, jenž působí především na měnič automatické převodovky. Režim ECO sníží otáčky potřebné k jeho přemostění na 1 125 ot./min., čímž se výrazně sníží výkonové ztráty při klouzání měniče.

Pro řidiče, kteří se opájejí spíše jízdními zážitky než „pozoruhodnými“ zjištěními při tankování, je připraven třílitrový vidlicový šestiválec, jenž dosahuje výkonu 264 koní a je rovněž opatřen přímým vstřikováním benzínu. Oba motory jsou spřaženy s novou šestistupňovou automatickou převodovkou tradiční koncepce a GMC Terrain lze objednávat s pohonem předních, nebo všech kol.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Relativně moderní technologie však nalezneme také přímo na palubě vozu. Patří mezi ně couvací kamera, elektrické ovládání pátých dveří, audiosoustava s vstupy pro vnější zařízení a technologií Bluetooth nebo sedmipalcový displej LCD v horní části středové konzoly, samozřejmostí jsou navigační systém s pevným diskem, satelitní rádio XM a monitorovací soustava OnStar.

Výrobu tohoto modelu bude zajišťovat továrna CAMI v kanadském Ontariu a prodeje odstartují v půli letošního roku 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
GMC Terrain
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků