GMC Hummer EV je tady! Návrat legendy má 1000 koní a chytré off-road funkce

Hummer je zpátky v plné parádě a připraven pro elektrickou budoucnost.

Off-roadová legenda Hummer se vrací v elektrické podobě a pod americkým GMC se chce naplno pustit do války pick-upů a terénních vozů na baterky. Konkurence je rozsáhlá od samotného Fordu či Tesly, až po start-upy jako Rivian, Bollinger či Lordstown. Že koukáte na Hummer je přitom stále zřejmé, novinka prostě označená jako EV si totiž udržuje řadu stylistických prvků svých předchůdců.

Hranatě svalnatý dojem pick-upu (později se objeví i tradiční Wagon) novému Hummeru nechybí, přičemž na minulost odkazuje i styl futuristicky osvětlené masky, ač samozřejmě bez velkých otvorů přístupu vzduchu. LED svítilny se objevují i vzadu a celkově si novinka udržuje vcelku konvenční tvary.

Mercedes-Benz EQC 4×4² je elektromobil do těžkého terénu. Má 408 koní a bytelný podvozek

Mercedes-Benz EQC 4×4² je elektromobil do těžkého terénu. Má 408 koní a bytelný podvozek

Panely střechy jsou odnímatelné, transparentní a lze je uložit do předního zavazadlového prostoru. Zadní okno je elektronicky stahovatelné, zatímco i samotný nákladový prostor korby lze uzavřít elektricky ovládaným krytem. Maximální zatížení nebo hmotnost taženého přívěsu však zatím GMC neupřesňuje.

Spartánsky řešenou kabinu zde nečekejte, především zaváděcí Edition 1 působí dosti honosně s částečně bílým obložením a koženým čalouněním a měděnými prvky. Hranaté architektuře palubní desky hraje do karet velký 13,4palcový infotainment a 12,3palcový digitální přístrojový štít, jejichž obrazovky trčí do prostoru. Skvělý přehled o okolí vozu zajišťuje systém UltraVision s až 18 kamerami, včetně kamer na podvozku. Různé režimy a asistenti pro jízdu terénem také nechybí. Na vybraných úsecích dálnic v USA a Kanadě je možné využít pokročilých funkcí částečně autonomního řízení.

SSC Tuatara je nejrychlejší sériové auto světa. Padlo těžko uvěřitelných 533 km/h

SSC Tuatara je nejrychlejší sériové auto světa. Padlo těžko uvěřitelných 533 km/h

Na zdatný pohyb v terénu naznačují 35palcové pneumatiky Goodyear Wrangler All Territory MT, které mohou zájemci vyměnit za volitelné větší 37palcové kousky. Podle GMC si Hummer EV se vzduchovým adaptivním podvozkem poradí i s vertikálními překážkami do výšky 457 mm, brodivost vozu čítá 610 mm. Kromě samozřejmého pohonu všech kol pak Hummeru v terénu pomůže i funkce natáčení kol zadní nápravy s takzvaným CrabWalk režimem, kdy jsou kola natočena do stejného směru pro možnost diagonálního pohybu vozu.

Hummer EV chce nicméně zaujmout i svým ústrojím, které se skládá ze tří elektromotorů pro zatím odhadovaný systémový výkon 1014 koní (746 kW) a točivý moment 15.592 N.m. Přesnou kapacitu baterie GMC zatím neuvádí, Hummer EV by měl ovšem zvládnout ujet na jedno nabití až 563 km, přičemž s 800V architekturou nebude problém dobíjet výkonem až 350 kW. Z nuly na 96 km/h má „super pick-up“ vystřelit za cca 3 sekundy, a to díky systému řízeného startu launch control.

Evropský Ford Mustang Mach 1 oficiálně: 460 koní, manuální řazení a díly Shelby

Evropský Ford Mustang Mach 1 oficiálně: 460 koní, manuální řazení a díly Shelby

GMC bude Hummer EV nabízet také ve specifikacích s nižší úrovní výkonu a dojezdu, což se projeví i na nižší ceně. Základní verze s dvojicí elektromotorů (na trhu v roce 2024) bude začínat na ceně 79.995 dolarů (asi 1,8 milionu korun). Plně vybavená Edition 1 pro nedočkavce s prvními rezervacemi vyjde na 112.595 dolarů (asi 2,6 milionu korun). Na své auto si ale počkají minimálně do podzimu 2021, kdy GMC uvede novinku oficiálně na trh.

Hummer

Hummer je značka terénních automobilů, která vznikla v roce 1992 výrobou civilních verzí vojenských vozidel M998 Humvee. Hummer patří do skupiny General Motors. Po finančních problémech byla v roce 2010 produkce těchto automobilů ukončena. V roce 2021 se Hummer vrací do výroby pod značkou GMC jako čistě elektrický pick-up.

Hummer H1 • Hummer H2 • Hummer H3 • GMC Hummer EV

Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

dnes | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků