GMC Goliath 700 je osmiválcová šílenost pro velké kluky. Najde se takový i v Česku?

I nadále žijeme ve světě, ve kterém je možné koupit si obrovský truck s výkonem 700 koní.

Americký úpravce Hennessey Performance Engineering představil zbrusu nový pick-up z edice Goliath. Výchozím modelem se tentokrát stalo GMC Sierra, které tak rozšířilo nabídku dvou sourozeneckých „Goliášů“ se základem v Chevroletu Silverado. I v tomto případě je výsledek přehlídkou benzinovo-off-roadové pornografie.

Hennessey odhaluje motor hypersportu Venom F5. Říká mu Fury a má přes 1800 koní

Hennessey odhaluje motor hypersportu Venom F5. Říká mu Fury a má přes 1800 koní

Z výchozího osmiválcového motoru 6,2 litru o výkonu 420 koní se pomocí téměř třílitrového kompresoru podařilo vytlačit koní 700. Motor pak prošel samozřejmě i finálním softwarovým laděním. Úpravou prošlo i chlazení a nová kliková hřídel pochází přímo z dílny Hennessey. Vše bylo následně zkalibrováno od texaských mistrů řemesla.

Vedle enormního výkonu se hledělo i na schopnosti mimo silnici. Sierra tak stojí na terénním podvozku se světlou výškou vyšší o 15 centimetrů. O kontakt se silnicí se starají 20palcová kola obutá do 35palcových terénních pneumatik značky Toyo. Hennessey k tomuto balíčku přidává i nový přední nárazník s LED světlomety.

Hennessey upravil Jeep Gladiator. Pod kapotu mu zasadil V8 Hellcat s 1000 koní

Hennessey upravil Jeep Gladiator. Pod kapotu mu zasadil V8 Hellcat s 1000 koní

Výkonová úprava motoru vyjde v přepočtu na 623 tisíc korun. Terénní paket pak bezmála na 350 tisíc. Společně s nákupem auta ve výbavě Denali to tedy zákazníky vyjde na necelé dva miliony korun. Na podobné peníze vyjde v Americe i nový Chevrolet Corvette Z06, se kterým by mimochodem Goliath dělal super neekologickou dvojici v garáži nějakého sprostého parchanta.

Samotný Goliath má v nabídce příplatkové výbavy i lepší brzdy značky Brembo, nerezový výfukový systém, jiný zadní nárazník či elektronicky vyjíždějící boční nášlapy. Vůz je již možné objednávat. Najde se i nějaký odvážlivec z Česka? 

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 57 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků