GMC Goliath 700 je osmiválcová šílenost pro velké kluky. Najde se takový i v Česku?

I nadále žijeme ve světě, ve kterém je možné koupit si obrovský truck s výkonem 700 koní.

Americký úpravce Hennessey Performance Engineering představil zbrusu nový pick-up z edice Goliath. Výchozím modelem se tentokrát stalo GMC Sierra, které tak rozšířilo nabídku dvou sourozeneckých „Goliášů“ se základem v Chevroletu Silverado. I v tomto případě je výsledek přehlídkou benzinovo-off-roadové pornografie.

Hennessey odhaluje motor hypersportu Venom F5. Říká mu Fury a má přes 1800 koní

Hennessey odhaluje motor hypersportu Venom F5. Říká mu Fury a má přes 1800 koní

Z výchozího osmiválcového motoru 6,2 litru o výkonu 420 koní se pomocí téměř třílitrového kompresoru podařilo vytlačit koní 700. Motor pak prošel samozřejmě i finálním softwarovým laděním. Úpravou prošlo i chlazení a nová kliková hřídel pochází přímo z dílny Hennessey. Vše bylo následně zkalibrováno od texaských mistrů řemesla.

Vedle enormního výkonu se hledělo i na schopnosti mimo silnici. Sierra tak stojí na terénním podvozku se světlou výškou vyšší o 15 centimetrů. O kontakt se silnicí se starají 20palcová kola obutá do 35palcových terénních pneumatik značky Toyo. Hennessey k tomuto balíčku přidává i nový přední nárazník s LED světlomety.

Hennessey upravil Jeep Gladiator. Pod kapotu mu zasadil V8 Hellcat s 1000 koní

Hennessey upravil Jeep Gladiator. Pod kapotu mu zasadil V8 Hellcat s 1000 koní

Výkonová úprava motoru vyjde v přepočtu na 623 tisíc korun. Terénní paket pak bezmála na 350 tisíc. Společně s nákupem auta ve výbavě Denali to tedy zákazníky vyjde na necelé dva miliony korun. Na podobné peníze vyjde v Americe i nový Chevrolet Corvette Z06, se kterým by mimochodem Goliath dělal super neekologickou dvojici v garáži nějakého sprostého parchanta.

Samotný Goliath má v nabídce příplatkové výbavy i lepší brzdy značky Brembo, nerezový výfukový systém, jiný zadní nárazník či elektronicky vyjíždějící boční nášlapy. Vůz je již možné objednávat. Najde se i nějaký odvážlivec z Česka? 

První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 36 příspěvků
TEST Audi Q2 35 TFSI (110 kW) S tronic: Otázka za milion. Těžká, nebo lehká?

Audi Q2 35 TFSI S tronic

Sudá série Audi začínajících na písmeno Q se utěšeně rozrůstá. Pokud nás paměť nešálí, Q2 byla v roce 2016 vlastně první věcička značky tohoto formátu dostupná v Evropě. Pět let je v autosvětě věčnost, obstojí technika i dnes, byť po faceliftu?

20.  7.  2021 | Richard Herbich | 4 příspěvky
Minitest SsangYong Rexton 2.2 e-XDI 8AT 4x4: Levný all inclusive bez konkurence

SsangYong Rexton 2.2 e-XDI

Přestože je na našich silnicích téměř nevídáme a asi se ani nikdy neokouká, po čtyřech letech kariéry se největší SUV nejmenší korejské automobilky dočkalo modernizace. A to velmi nápadné!

15.  7.  2021 | Michal Beneš | 14 příspěvků