GMC Goliath 700 je osmiválcová šílenost pro velké kluky. Najde se takový i v Česku?

I nadále žijeme ve světě, ve kterém je možné koupit si obrovský truck s výkonem 700 koní.

Americký úpravce Hennessey Performance Engineering představil zbrusu nový pick-up z edice Goliath. Výchozím modelem se tentokrát stalo GMC Sierra, které tak rozšířilo nabídku dvou sourozeneckých „Goliášů“ se základem v Chevroletu Silverado. I v tomto případě je výsledek přehlídkou benzinovo-off-roadové pornografie.

Hennessey odhaluje motor hypersportu Venom F5. Říká mu Fury a má přes 1800 koní

Hennessey odhaluje motor hypersportu Venom F5. Říká mu Fury a má přes 1800 koní

Z výchozího osmiválcového motoru 6,2 litru o výkonu 420 koní se pomocí téměř třílitrového kompresoru podařilo vytlačit koní 700. Motor pak prošel samozřejmě i finálním softwarovým laděním. Úpravou prošlo i chlazení a nová kliková hřídel pochází přímo z dílny Hennessey. Vše bylo následně zkalibrováno od texaských mistrů řemesla.

Vedle enormního výkonu se hledělo i na schopnosti mimo silnici. Sierra tak stojí na terénním podvozku se světlou výškou vyšší o 15 centimetrů. O kontakt se silnicí se starají 20palcová kola obutá do 35palcových terénních pneumatik značky Toyo. Hennessey k tomuto balíčku přidává i nový přední nárazník s LED světlomety.

Hennessey upravil Jeep Gladiator. Pod kapotu mu zasadil V8 Hellcat s 1000 koní

Hennessey upravil Jeep Gladiator. Pod kapotu mu zasadil V8 Hellcat s 1000 koní

Výkonová úprava motoru vyjde v přepočtu na 623 tisíc korun. Terénní paket pak bezmála na 350 tisíc. Společně s nákupem auta ve výbavě Denali to tedy zákazníky vyjde na necelé dva miliony korun. Na podobné peníze vyjde v Americe i nový Chevrolet Corvette Z06, se kterým by mimochodem Goliath dělal super neekologickou dvojici v garáži nějakého sprostého parchanta.

Samotný Goliath má v nabídce příplatkové výbavy i lepší brzdy značky Brembo, nerezový výfukový systém, jiný zadní nárazník či elektronicky vyjíždějící boční nášlapy. Vůz je již možné objednávat. Najde se i nějaký odvážlivec z Česka? 

Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

včera | Vladimír Kadera | 73 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
TEST VW California Beach vs. levná vestavba: Těžká volba dnešního hipíka?

Obytné vozy Volkswagen T6.1

Užitkový Volkswagen slaví letos sedmdesátiny. Tentokrát jsme se podívali na zoubek dvěma obytným kouskům, kdy každý razí trochu jiný přístup.

11.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 15 příspěvků