GMC Denali: hybridní truck

Jeho plné jméno zní GMC Denali XT Hybrid Concept Truck a představil se před několika dny na autosalonu v Chicagu. Naznačuje, že z vozu s hybridním pohonem lze mít i radost.

Svým způsobem se v této studii zračí oživení odkazu Caballera, verze slavného El Camina pro značku GMC. Tyto vozy se proslavily v šedesátých letech jako užitečné pick-upy s možností instalace silných osmiválců, které jejich jízdní výkony přiblížily kupé třídy muscle cars. Denali XT nese novou svalnatou příď GMC se třemi vodorovnými žebry, rozšířené blatníky podporují impozantní, „široký“ vzhled auta a vzduchové pérování umožňuje regulaci světlosti pro optimalizaci odporu vzduchu. Studie je osazena litými koly 23“ a zakázkovými pneumatikami Kumho. Interiér hýří chromovými obklady, je čalouněn kůží a nabízí pohodlné cestování čtyřem cestujícím. Palubní deska s hranatými ciferníky přístrojů nese na svém středu rozměrný displej komunikačního systému a připomíná kokpity starých letadel. Osvětlení interiéru vyvinula firma Osram s využitím optických vláken.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pod kapotou se ukrývá přímovstřikový zážehový vidlicový osmiválec s objemem 4,9 litru, naladěný na výkon 326 koní. Může spalovat populární směs benzínu a biolíhu E85 v poměru 15:85, aktivní řízení spalování vypíná v případě nepotřeby některé válce. Další zajímavostí je zavedení sytému ATM, aktivní distribuce tepla, jenž přebytečné teplo využívá k zefektivnění chodu okolních soustav. Podle představitelů General Motors má tento motor ve srovnání s konvenčním až poloviční spotřebu. Motor pracuje ve spojení s elektromotorem, takže se v rámci koncernu General Motors jedná o vůbec první nasazení benzínového motoru s možností spalování paliva E85 v kombinaci s elektrickým motorem, jenž v tomto případě funguje především při nízkých rychlostech ve městě. Díky hospodárnému provozu a přesto vynikajícím jízdním výkonům se Denali XT hodí pro lidské aktivity všeho druhu od výletů do přírody až po tahání karavanu do hmotnosti 1 587 kg. Dynamicky působí také díky velkým kolům, nízké linii střechy, krátkým převisům a úzkým hlavním světlometům. Použití těžkého hybridního agregátu se však odrazilo v užitečné hmotnosti jen 499 kg. 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
K dispozici je také rozměrná, otevřená ložná plocha. Její podlaha je dlouhá 1 397 mm a široká 1 206 mm. Není to mnoho, ale hodí se pro uložení nejrůznějšího nákladu. Zadní okno je sice pevné, ale zbytek stěny lze přesouvat a ve spolupráci se sklopnými zadními sedadly zvětšovat nákladový prostor. Denali XT má pohon zadních kol a rozvor náprav 3 134 mm. Hybridní pohonné ústrojí dále rozvíjí systém používaný ve vozech GMC Yukon Hybrid a Sierra Hybrid.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
GMC Denali XT Hybrid Concept Truck vznikal v australské pobočce koncernu GM Holden Design. Představuje jednu z možností, jak by mohly nenasytné, ohromné americké trucky přežít soudobé náročné požadavky na nízkou spotřebu paliva a čistý provoz.
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků