GMC Denali: hybridní truck

Jeho plné jméno zní GMC Denali XT Hybrid Concept Truck a představil se před několika dny na autosalonu v Chicagu. Naznačuje, že z vozu s hybridním pohonem lze mít i radost.

Svým způsobem se v této studii zračí oživení odkazu Caballera, verze slavného El Camina pro značku GMC. Tyto vozy se proslavily v šedesátých letech jako užitečné pick-upy s možností instalace silných osmiválců, které jejich jízdní výkony přiblížily kupé třídy muscle cars. Denali XT nese novou svalnatou příď GMC se třemi vodorovnými žebry, rozšířené blatníky podporují impozantní, „široký“ vzhled auta a vzduchové pérování umožňuje regulaci světlosti pro optimalizaci odporu vzduchu. Studie je osazena litými koly 23“ a zakázkovými pneumatikami Kumho. Interiér hýří chromovými obklady, je čalouněn kůží a nabízí pohodlné cestování čtyřem cestujícím. Palubní deska s hranatými ciferníky přístrojů nese na svém středu rozměrný displej komunikačního systému a připomíná kokpity starých letadel. Osvětlení interiéru vyvinula firma Osram s využitím optických vláken.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pod kapotou se ukrývá přímovstřikový zážehový vidlicový osmiválec s objemem 4,9 litru, naladěný na výkon 326 koní. Může spalovat populární směs benzínu a biolíhu E85 v poměru 15:85, aktivní řízení spalování vypíná v případě nepotřeby některé válce. Další zajímavostí je zavedení sytému ATM, aktivní distribuce tepla, jenž přebytečné teplo využívá k zefektivnění chodu okolních soustav. Podle představitelů General Motors má tento motor ve srovnání s konvenčním až poloviční spotřebu. Motor pracuje ve spojení s elektromotorem, takže se v rámci koncernu General Motors jedná o vůbec první nasazení benzínového motoru s možností spalování paliva E85 v kombinaci s elektrickým motorem, jenž v tomto případě funguje především při nízkých rychlostech ve městě. Díky hospodárnému provozu a přesto vynikajícím jízdním výkonům se Denali XT hodí pro lidské aktivity všeho druhu od výletů do přírody až po tahání karavanu do hmotnosti 1 587 kg. Dynamicky působí také díky velkým kolům, nízké linii střechy, krátkým převisům a úzkým hlavním světlometům. Použití těžkého hybridního agregátu se však odrazilo v užitečné hmotnosti jen 499 kg. 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
K dispozici je také rozměrná, otevřená ložná plocha. Její podlaha je dlouhá 1 397 mm a široká 1 206 mm. Není to mnoho, ale hodí se pro uložení nejrůznějšího nákladu. Zadní okno je sice pevné, ale zbytek stěny lze přesouvat a ve spolupráci se sklopnými zadními sedadly zvětšovat nákladový prostor. Denali XT má pohon zadních kol a rozvor náprav 3 134 mm. Hybridní pohonné ústrojí dále rozvíjí systém používaný ve vozech GMC Yukon Hybrid a Sierra Hybrid.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
GMC Denali XT Hybrid Concept Truck vznikal v australské pobočce koncernu GM Holden Design. Představuje jednu z možností, jak by mohly nenasytné, ohromné americké trucky přežít soudobé náročné požadavky na nízkou spotřebu paliva a čistý provoz.
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků