Gordon Murray se posadil do svého vrcholného díla a odstartoval tak sérii náročných testů. Práce je ale před ním ještě dost.
Britská automobilka Gordon Murray Automotive zveřejnila záběry z prvního testování supersportu GMA T.50, konkrétně se jednalo o předprodukční model s označením XP2 (Experimental Prototype 2). Je to vůbec poprvé, co se motor Cosworth V12, karbonové šasi a karoserie daly dohromady pro sérii testů.
Testování proběhlo v britském Dunsfoldu na testovací trati Top Gearu. Navíc i kousek od budoucí produkční továrny. Dvanáctiválcový motor bez přeplňování dává v tomto voze 654 koní v 11.500 otáčkách za minutu. Vzhledem k brzké fázi vývoje byl však motor limitován na 3000 otáček.
Za volant se neposadil nikdo jiný než otec vozu Gordon Murray, i když si místo divočiny užil spíš pohodovou nedělní projížďku po okruhu. I tak ale po vystoupení z vozu svítil nadšením. Pochvaloval si především citlivost a agilnost. Moc rád se prý také znovu posadil na prostřední sedadlo, ze kterého má na všechno skvělý výhled.
Záběry z prvního testování najdete níže ve videu. Silniční GMA T.50 je dost možná jedním z posledních analogových supersportů, jaké svět uvidí. Svou přítomností potěší v garáži jen sto zákazníků, kteří byli ochotni zaplatit v přepočtu téměř 70 milionů korun. Sto takových lidí se nakonec našlo jen 48 hodin od zahájení objednávek. Gordon Murray vyprodal supersport, jako by to byly lístky na Metallicu.
Srdcem vozu je již zmíněný vidlicový dvanáctiválec od společnosti Cosworth, který vedle výkonu 654 koní produkuje 467 N.m točivého momentu. Omezovač má až ve 12.100 otáčkách a s hmotností 178 kg jde o nejlehčí produkční motor V12 na světě. Celé auto pak váží jen 986 kg.