GM zastavil vývoj nového osmiválce

Americký koncern General Motors zastavil vývoj nového osmiválcového motoru, který měl nahradit agregát Northstar. Důvodem jsou hlavně zákazníci, kteří dávají v drtivé většině případů přednost šestiválcovému motoru, pokud mají na výběr.

Vývoj v hodnotě zhruba 350 mil. dolarů by se tak vrátil jen velmi těžko. Navíc pohonné hmoty zdražují i za oceánem, což opět tlačí zájem zákazníků k úspornějším motorům. V neposlední řadě přišla na scénu i pravidla, která ukládají výrobcům automobilek snížit spotřebu v horizontu dvanácti let až o čtyřicet procent, což by opět komplikovalo situaci.

General Motors tak bude mít v nabídce převážně šestiválce, které doplní pro vybrané sportovní a ostré modely současný osmiválcový agregát, který lze najít např. v modelu Corvette.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků