GM zastavil vývoj nového osmiválce

Americký koncern General Motors zastavil vývoj nového osmiválcového motoru, který měl nahradit agregát Northstar. Důvodem jsou hlavně zákazníci, kteří dávají v drtivé většině případů přednost šestiválcovému motoru, pokud mají na výběr.

Vývoj v hodnotě zhruba 350 mil. dolarů by se tak vrátil jen velmi těžko. Navíc pohonné hmoty zdražují i za oceánem, což opět tlačí zájem zákazníků k úspornějším motorům. V neposlední řadě přišla na scénu i pravidla, která ukládají výrobcům automobilek snížit spotřebu v horizontu dvanácti let až o čtyřicet procent, což by opět komplikovalo situaci.

General Motors tak bude mít v nabídce převážně šestiválce, které doplní pro vybrané sportovní a ostré modely současný osmiválcový agregát, který lze najít např. v modelu Corvette.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků