GM zastavil vývoj nového osmiválce

Americký koncern General Motors zastavil vývoj nového osmiválcového motoru, který měl nahradit agregát Northstar. Důvodem jsou hlavně zákazníci, kteří dávají v drtivé většině případů přednost šestiválcovému motoru, pokud mají na výběr.

Vývoj v hodnotě zhruba 350 mil. dolarů by se tak vrátil jen velmi těžko. Navíc pohonné hmoty zdražují i za oceánem, což opět tlačí zájem zákazníků k úspornějším motorům. V neposlední řadě přišla na scénu i pravidla, která ukládají výrobcům automobilek snížit spotřebu v horizontu dvanácti let až o čtyřicet procent, což by opět komplikovalo situaci.

General Motors tak bude mít v nabídce převážně šestiválce, které doplní pro vybrané sportovní a ostré modely současný osmiválcový agregát, který lze najít např. v modelu Corvette.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků