GM zastavil vývoj nového osmiválce

Americký koncern General Motors zastavil vývoj nového osmiválcového motoru, který měl nahradit agregát Northstar. Důvodem jsou hlavně zákazníci, kteří dávají v drtivé většině případů přednost šestiválcovému motoru, pokud mají na výběr.

Vývoj v hodnotě zhruba 350 mil. dolarů by se tak vrátil jen velmi těžko. Navíc pohonné hmoty zdražují i za oceánem, což opět tlačí zájem zákazníků k úspornějším motorům. V neposlední řadě přišla na scénu i pravidla, která ukládají výrobcům automobilek snížit spotřebu v horizontu dvanácti let až o čtyřicet procent, což by opět komplikovalo situaci.

General Motors tak bude mít v nabídce převážně šestiválce, které doplní pro vybrané sportovní a ostré modely současný osmiválcový agregát, který lze najít např. v modelu Corvette.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků