GM vyhlásil bankrot, ještě ale stačí prodat Hummer

Již delší dobu dopředu předpokládaná věc se začátkem tohoto týdne stala skutečností. Americký koncern General Motors v pondělí požádal o ochranu před věřiteli a reálnou kontrolu nad společností přebrala americká vláda, od niž nedávná třicetimiliardová finanční injekce zjevně nepomohla, a tak výměnou za 60 procent akcií přidala dalších 20 miliard dolarů. Ačkoli jde o bankrot řízený, není zatím zdaleka jasné, jak se celá věc bude dále vyvíjet, jisté ale určitě je, že na krach GM se bude dlouho vzpomínat, jako na jeden z největších a „nejbolestnějších“ v historii Spojených států.

General Motors se tak naráz z trhu nevypaří, fungovat bude nadále, ale čeká jej nejrozsáhlejší a nejnáročnější reorganizace v jeho dějinách. V této souvislosti si společnost určila za prioritní čtyři značky, Chevrolet, Cadillac, Buick a GMC. Navíc, společnost nabídne odchod zhruba 60 000 zaměstnancům, zhruba o 40 procent se sníží počet dealerů a značky Saturn a Saab si zřejmě najdou nové majitele. Nyní čeká společnost další dávka finančních prostředků od americké a kanadské vlády, jaké další konkrétní kroky podnikne vláda USA, jakožto majoritní procentní vlastník GM, ukáže nejbližší čas.
Zatímco budoucnost některých značek je stále ve hvězdách, den po bankrotu vydal GM zprávu o prodeji značky Hummer. Díky tomu by se mohlo zachránit zhruba 3 000 pracovních míst, firma by navíc měla inkasovat zhruba 500 milionů dolarů. O Hummer projevili zájem tři subjekty, přičemž jeden z nich je přímo z USA, spekulovalo se i o tom, že Hummer odkoupí některý z ruských automobilových výrobců. Obchod by nyní měl být uzavřen a podle zpráv ze zdrojů v GM se novým majitelem má stát firma Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery Company Ltd., která je známa svými výrobky v úplně jiných oborech, poslední dobou se ale snaží proniknout i na trh nákladních vozidel. A značka Hummer by se jí při této expanzi hodila do krámu.
Uvidíme, zda věc opravdu dopadne tímto způsobem, neznámých je stále příliš, pokud ale nikoli, GM je rozhodnut prodat Hummer nejpozději do konce třetího čtvrtletí letošního roku zřejmě za jakoukoli cenu...
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

včera | Jan Mička | 33 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků