GM vyhlásil bankrot, ještě ale stačí prodat Hummer

Již delší dobu dopředu předpokládaná věc se začátkem tohoto týdne stala skutečností. Americký koncern General Motors v pondělí požádal o ochranu před věřiteli a reálnou kontrolu nad společností přebrala americká vláda, od niž nedávná třicetimiliardová finanční injekce zjevně nepomohla, a tak výměnou za 60 procent akcií přidala dalších 20 miliard dolarů. Ačkoli jde o bankrot řízený, není zatím zdaleka jasné, jak se celá věc bude dále vyvíjet, jisté ale určitě je, že na krach GM se bude dlouho vzpomínat, jako na jeden z největších a „nejbolestnějších“ v historii Spojených států.

General Motors se tak naráz z trhu nevypaří, fungovat bude nadále, ale čeká jej nejrozsáhlejší a nejnáročnější reorganizace v jeho dějinách. V této souvislosti si společnost určila za prioritní čtyři značky, Chevrolet, Cadillac, Buick a GMC. Navíc, společnost nabídne odchod zhruba 60 000 zaměstnancům, zhruba o 40 procent se sníží počet dealerů a značky Saturn a Saab si zřejmě najdou nové majitele. Nyní čeká společnost další dávka finančních prostředků od americké a kanadské vlády, jaké další konkrétní kroky podnikne vláda USA, jakožto majoritní procentní vlastník GM, ukáže nejbližší čas.
Zatímco budoucnost některých značek je stále ve hvězdách, den po bankrotu vydal GM zprávu o prodeji značky Hummer. Díky tomu by se mohlo zachránit zhruba 3 000 pracovních míst, firma by navíc měla inkasovat zhruba 500 milionů dolarů. O Hummer projevili zájem tři subjekty, přičemž jeden z nich je přímo z USA, spekulovalo se i o tom, že Hummer odkoupí některý z ruských automobilových výrobců. Obchod by nyní měl být uzavřen a podle zpráv ze zdrojů v GM se novým majitelem má stát firma Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery Company Ltd., která je známa svými výrobky v úplně jiných oborech, poslední dobou se ale snaží proniknout i na trh nákladních vozidel. A značka Hummer by se jí při této expanzi hodila do krámu.
Uvidíme, zda věc opravdu dopadne tímto způsobem, neznámých je stále příliš, pokud ale nikoli, GM je rozhodnut prodat Hummer nejpozději do konce třetího čtvrtletí letošního roku zřejmě za jakoukoli cenu...
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 5 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky