GM T2X: futuristický koncept crossoveru

Na autosalonu v jihokorejském Soulu představil koncept T2X (krátce jsme o něm už psali dříve), který zřetelně naznačuje směrování designerů automobilky GM Daewoo Auto & Technology, mateřské firmy společnosti Chevrolet Europe. Prototyp T2X, vyvinutý designerským centrem automobilky GM DAT v Incheonu, kombinuje robustní styling SUV modelu s elegancí sportovního kupé.

Studie T2X v sobě skrývá mimořádný potenciál a možná už zanedlouho by se v naší sériové nabídce mohl objevit model, nesoucí zřetelné rysy prototypu T2X. Nová studie v mnohém staví na koncepci výstavního prototypu S3X, který slouží jako vývojová platforma připravovaného sériového SUV modelu a který se rovněž představuje na autosalonu v Soulu. Studie T2X se v Evropě objeví na zářijovém autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem, produkční verze prototypu S3X se v Evropě představí v létě roku 2006.

Prototyp T2X je typickým „crossoverem“, tedy vozem, který boří zažité bariéry mezi jednotlivými automobilovými třídami – jeho klínovitá silueta připomíná sportovní kupé, maskulinní styling a velká kola zase evokují terénní či SUV modely. K nejoriginálnějším designerským prvkům studie T2X patří prizmatické světlomety a unikátně řešený interiér. Dynamický image studie T2X umocňuje 2707 mm dlouhý rozvor, výrazné lemy podběhů kol a dvacetipalcová kola vystupující z obrysu karoserie.

Čtyřdveřový prototyp, který postrádá obvyklý B-sloupek karoserie (druhá dvojice dveří je zavěšena u zadní strany), je dlouhý 4320 mm, široký 1856 mm a vysoký 1666 mm. Originálním stylistickým i funkčním prvkem je vyjímatelný skleněný střešní panel.

Stejně originální jako exteriér je i interiér studie T2X, ve kterém převažuje modrá a oranžová barva čalounění a dveřních výplní. Příznačným rysem je i pečlivé řemeslné zpracování každého detailu interiéru. Středem prostoru pro cestující se podélně táhne „páteřní“ tunel, který našel svůj zrcadlový obraz ve stropní konzoli, jež připomíná odkládací konzole v dopravních letadlech. Flexibilitu a účelovost studie T2X umocňují sklopná zadní sedadla.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků