GM svolává 3,64 milionu aut kvůli airbagům. Není to kvůli Takatě

GM svolává 3,64 milionu aut kvůli airbagům. Není to kvůli Takatě

Svolávací akce na airbagy, to je dnes velký hit, o který se postarala japonská Takata. Dodala totiž do téměř 60 milionů aut potenciálně smrtící pyrotechnické patrony, jejichž úlomky mohou posádku auta zranit nebo dokonce zabít, jak už se v několika případech stalo.

Honda kvůli airbagům Takata svolává dalších 21 milionů aut ke kontrole

Honda kvůli airbagům Takata svolává dalších 21 milionů aut ke kontrole

Kvůli tomu došlo k bezkonkurenčně největší svolávací akci v historii autoprůmyslu a postiženy jsou nejen japonské a americké značky, ale v menší míře i někteří evropští výrobci. Ale jak je vidět, u General Motors, jehož vozy jsou mimochodem také aktivátory Takata vybaveny, mají s airbagy i ryze vlastní starosti.

Byla vyhlášena obrovská svolávací akce, týkající se diagnostického modulu, jenž vyhodnocuje následky srážky a aktivuje airbagy a předpínače bezpečnostních pásů. Ten by mohl za určitých podmínek provádět diagnostiku, během níž není schopen správně reagovat a nemuselo by dojít k aktivaci vaků. Může být vadný až u 3,64 milionu aut a u všech se musí buď nahrát nový software nebo celá jednotka vyměnit.

Kauza Takata: Jak zjistit, jestli máte v autě nebezpečný airbag

Kauza Takata: Jak zjistit, jestli máte v autě nebezpečný airbag

V seznamu potenciálně postižených aut se objevují vozy Chevrolet Corvette, SS, Caprice Police Pursuit Vehicle, Trax a Spark EV, dále Buick LaCrosse a Encore a především dobře prodávané trucky Silverado, Sierra, Tahoe, Suburban, GMC Yukon a Yukon XL a Cadillac Escalade a Escalade ESV.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 56 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků