GM Sequel: na palivové články 480 km

Mánie okolo alternativního pohonu v Americe neustává, a to je jedině dobře. Vždyť Spojené státy jsou zodpovědné za třetinu světových emisí. Nový koncept Sequel uvedl na detroitském autosalonu General Motors, jde o crossover s pohonem všech kol. Studie je poháněna palivovými články, motor generuje maximální výkon 110 kW a na stovku se rozjede pod deset sekund; a to s téměř pěti metry délky a hmotností 2,2 tuny. Maximálka činí 145 km/h a dojezd zhruba 300 mil (480 km). Sequel je třetí koncept z dílny GM na vodíkové palivové články a ze všech uvedených má vzhled nejvíce podobný současným sériovým vozům. Přesto se ale vyrábět nebude; GM však slibuje, že první vozy na palivové články uvede do roku 2010.

Ve voze jsou použity zajímavé funkční prvky jako možnost otočení sedadla spolujezdce o 180 st., chybějící klasická středová konzola, kdy ovladače klimatizace a rádia jsou na levé loketní opěrce ve dveřích. Místo středové konzoly je pouze volič automatické převodovky. Nechybí bluetooth, možnost připojení notebooku, DVD či herní konzola.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 47 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků