GM Saab s koncem roku nezavře, v lednu obnoví výrobu 9-3 i nové 9-5

18 komentářů

Patrik
4. ledna • 9:21

Moc SAAB obdivuji. Rád bych jej vlastnil, ale nikdy bych si ho nekoupil (můj současný názor odpovídající mým současným finančním možnostem a výdajům), protože je to pro mne přece jen luxus.Ale obdivuji to, že to jsou výjimečná auta. Nejsou to takové skládanice jako je tomu u 98% ostatních značek, které jen nakoupí cize vyvinuté díly a poskládají to dohromady. Mají vlastní vývoj (opravdový), vlastní technická řešení, mají osobitý design. Ani po stránce materiálů či provedení to nejsou auta dělaná primárně "na cenu".
To v dnešní době, kdy masy lidí nakupují podle tabulky parametrů (4 kola, 1 volant, 600 litrů prostoru...) a nejnižší možné ceny (tzv. "znalci" ještě zohledňují vzhled vozu) není cesta k tomu stát se největším výrobcem vozů na světě.Samozřejmě, že to vše se odrazí na ceně. Vždyť která značka se může pochlubit vlastní elektronikou motoru ? Snad jen koncern FIAT skrze jejich dceřinnou značku Magneti-Marelli. U SAABu prostě připlácíte za skutečnou kvalitu a osobitost - reálné náklady. Ne imaginární, které zaplatíte třeba u německých prémiových značek. Dejte hromadu peněz třeba za Passata a pak si zvedněte jeho kapotu a pokochejte se tím low-costem :-))))) Kdo temu trochu rozumí, zapláče. Tím nemyslím pouze motor, ale celkovou koncepci vozu. To jsou auta dělaná na cenu, tomu je podřízené vše, a zejména to, co není vidět běžnému uživateli. To je dnes běžné, ale za ty prachy, co stojí Passat a jiní, by si snad mohli dovolit udělat to auto aspoň trochu lépe ... No ale zas by řvali akcionáři, že mají málo miliard, já vím.Podle mne, pokud SAAB zůstane, tak bude muset přistoupit na "všeobecná pravidla globalizace". Nakupované díly, nakupované technologie, spolupráce s polskem, čínou atd.
SAAB tak splyne s davem. Bohužel.

Radek.
5. ledna • 0:20

No tak si nech někdy otevřít kapotu "nového" 9-5. Co uvidíš bude jenom škaredě překapotovaný low-cost Opel Insignia...

valdert
3. ledna • 0:02

Pokud SAAB vyvíjel vozy sám byla jasná koncepce a design. Poslední dobou facelift vozů SAAB je příšerný, zvláště s těmi "brejlemi" okolo reflektorů, nebo co to mělo být. Pokud by měl být design jako u posledních studií tak super. jenomže to zase střízliví manažeři do výroby nepustí. Ach jo. SAAB by mělo být výjimečný auto. Můžete mne ukamenovat a chápu potřebu mít co nejvíce dílů s platformy GM,ale pak už SAAB je pouze nápis na víku kufru a znakem na chladiči.SAAB byla dříve hlavně letecká firma a nezlobte se, jejich konstruktéři pracují jiným způsobem, než ti automobilový. Nyní jsem psal o původních SAABech do 900. To dělalo SAAB SAABem ;-)

xxx
2. ledna • 13:14

Vedenie GM nemusim, su to hovada, ved si spomente ako skoro odfajcili FIAT. Historia sa opakuje. A OPEL to je kapitola sama o sebe.

900
1. ledna • 14:26

Je vidět že většina z vás nikdy v SAABu nejela.....
Bohužel pro vás. U auta není jediný parametr jeho cena při prvním prodeji.
Jsou i věci jako bezpečnost, pohodlí, kvalita, design, ........
A auto nemusíte mít vždy nové za původní cenu.
Je strašná škoda každé malé končící automobilky.
Koncerny nám vyrobí jen stejné plechovky s minimem invence.
Cena opravdu není všechno. A novou 9-5 by bylo opravdu škoda nevyrábět.

petr r. (petrumr)
3. ledna • 9:31

33bodů-bezpečnost?standart!

Posraldescu
1. ledna • 9:32

Hehe, clankum vydanym na Silvestra verim stejne jako vyrokum Jyrky z lihoveho domu.

foxy
1. ledna • 6:51

Český člověk, který v průměru vydělává 15.000,- Kč určitě ne, také v západní Evropě většina normálních lidí dnes šetří každé Euro. Vozy, které stojí kolem miliónu, může koupit jen bohatý podnikatel, tunelář, aristokrat, luxusní prostitutka, popová hvězka, drogový dealer, celebrita, fotomodelka, bankéř, mafián, dobře placený fotbalista či hokejista, pornoherečka, ale ne obyčejný smrtelník !

Pavel
3. ledna • 20:21

Český člověk objektivně vzato v průměru 15 k nevydělává. Průměrná mzda je přes 22 k (pokud se nemýlím). A pokud nějaký chlap vydělává pouze 15 k, tak je to znak buď toho, že se fláká nebo se hodně špatně učil. Ať tak či tak je to jeho problém a nikoliv společnosti.Já sám mám auto za 1,8 m a v žádné z těch skupin jsem se fakt nenašel. Čím to asi bude? :-)))

Jerry
1. ledna • 15:12

Co to plácáš? Auto v ceně kolem 800k Kč (což je cenovka, za jakou lze bez problémů slušně vybavený Saab pořídit) přece není žádné velké jmění. Spousta (povětšinou normálních) lidí si takováto auta kupuje co pár let, účetně to vychází vcelku výhodně. Advokáti, daňoví poradci, notáři, praktičtí lékaři, úspěšní živnostníci... A to nemluvím o nějakých velkopodnikatelích, ti si kupují dražší vozy.Jasně, že pro zaměstnance s podprůměrným příjmem jsou tu jiná auta, ale vzdělaní schopní lidé, pokud pracují sami na sebe, si mohou takové auto celkem normálně dovolit.

Niemand
2. ledna • 23:49

800k za auto? uf, dyt je to jenom kus plechoveho a plastoveho srotu.troufam si tvrdit, ze jsem vzdelan, pracuji sam na sebe, ale takove auto si dovolit nemuzu, nicmene ani nechci.Nevim jak lidi tady, ale za plechovy srot jsem ochoten dat max 300-400k. Drazsi vuz nema abslutne smysl (snad jedine ojety luxusnejsi vuz). Radeji ty penize dam do akcii nez do neceho, z ceho mi zbude po 5 letech krap s realnou hodnotou kolem 50-100k.Nicmene Saabu preji hodne stesi, i kdyz pro me osobne jsou to hnusna a predrazena vozidla.

petr r. (petrumr)
2. ledna • 17:13

prodejní čísla s tvým příspěvkem moc nejdou dohromady.

Thor
1. ledna • 10:30

Definujte prosím normálního člověka. Já Vás za normálního nepovažuji, byť Vy sebe jistě :-D:-P A to nejen vzhledem k výši Vašeho platu. Nezáviďte a staňte se něčím z toho co jste vyjmenoval :-P:-P:-P

petr r. (petrumr)
1. ledna • 11:18

tak vy říkáte ne nadarmo se říká bohatý člověk-blbý člověk.Chytrý člověk si auto poslepovaný od xx výrobců a hlavně předražený koupí?Kdyby ten Saab něčím vynikal,ale - převažuje a jenom zaslepenec si to půjde koupit:-))

honza
9. ledna • 21:58

Kolik kilometrů jsi najel v SAABU a co vůbec víš o autech ? Napiš v čem jezdíš.

MKacid
3. ledna • 0:09

Vy jste asi v životě neseděl v Saabu, že?

ff
1. ledna • 9:11

Vy mate problem pane, ze? To, ze nekterym lidem se nedari, je smutne, nicmene bezne... Nepatrim ani k jedne skupine z Vaseho fascinujiciho seznamu lidi, kteri maji milion korun a presto mam na slusne auto. To vite, casy kdy na sidlisti byly jen 120ky v ruznych barvach jsou pryc a nekteri zavidi tem stovkam tisicu fotbalistu a pornoherecek, kterymi se CR hemzi...

Radek.
31. prosince • 23:01

Že by Švéd po vzoru Angely přece jenom pustil korunu, která nenažranému managementu GM zavře hubu na celých 7 dní?

Doporučujeme

Články odjinud